تاریخ‌سازی دختر دونده ایران در قهرمانی آسیا / کسب دومین طلای تیم دو و میدانی ایران

دختر دونده ایران در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا تاریخ‌سازی کرد و مدال طلا گرفت. افزون بر این مهدی هفت‌چشمه در ماده پرتاب چکش با ثبت رکورد ۶۸.۳۰ متر در جایگاه نخست قرار گرفت و به مدال طلا رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، در سومین روز از مسابقات دوومیدانی قهرمانی نوجوانان آسیا امروز (شنبه) نازنین فاطمه عیدیان در دوی ۴۰۰ متر بامانع مدال طلا گرفت و تاریخ‌سازی کرد.

عیدیان در فینال این ماده با ثبت زمان ۱:۰۱.۰۴ دقیقه عنوان نخست مسابقات را از آن خود کرد و اولین مدال طلای تاریخ دوومیدانی زنان ایران در قهرمانی آسیا را به دست آورد.

زنان دوومیدانی ایران پیش از در هیچ رده سنی موفق به کسب مدال طلای قهرمانی آسیا در فضای باز نشده بودند و عیدیان برای اولین بار مدال طلا گرفت.

دومین طلا در بخش آقایان

مهدی هفت‌چشمه دومین طلای تیم دوومیدانی ایران را در رقابت‌های قهرمانی نوجوانان آسیا به دست آورد. در سومین روز از مسابقات دوومیدانی قهرمانی نوجوانان آسیا امروز (شنبه) رقابت ماده پرتاب چکش برگزار شد و نماینده ایران به مدال طلا دست پیدا کرد.

این دومین طلای ایران در رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی نوجوانان آسیا ۲۰۲۱ است؛ سید محمد سجاد آقایی در دور نهایی رقابت ماده ۴۰۰متر با ثبت زمان ۴۸.۳۷ ثانیه به عنوان نفر اول از خط پایان عبور کند و اولین مدال طلا تیم ملی دوومیدانی ایران را در مسابقات نوجوانان قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ کسب کرد.

علاوه بر این در روز نخست هم ملیکا نوروزی و مهدیس مینایی‌پور در پرتاب چکش به ترتیب نقره و برنز گرفتند. ارشیا مصدقی هم در پرش با نیزه صاحب مدال نقره شد.

چهارمین دوره رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی نوجوانان آسیا از ۲۱ تا ۲۴ مهر با حضور ۳۰ کشور در بخش دختران و پسران به میزبانی کویت در حال برگزاری است. تیم ملی ایران با ۲۵ ورزشکار در این مسابقات شرکت کرده است.

۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۵
کد خبر: 34144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha