عرضه اولیه بعدی بازار سرمایه مشخص شد / شرکت ۶۰ میلیارد تومانی عرضه اولیه خواهد شد

زمان معارفه آنلاین شرکت ۶۰ میلیارد تومانی مشخص شد تا عرضه اولیه ۲۵ درصد از سهام آن در آینده نزدیک انجام شود. جزییات این شرکت را در این مطلب می خوانیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از نبض بورس، شرکت سوژمیران (سهامی عام) پس از احراز شرایط پذیرش از امروز (۱۰ مرداد ۱۴۰۰) به عنوان دویست و پنجاه و یکمین نماد معاملاتی (هفتاد و ششمین نماد شرکت در بازار اول) در فهرست نرخ‌های فرابورس ایران درج شد.

این شرکت که در تاریخ ۱۹ آبان سال ۱۳۹۹ پذیرش و با شماره ۱۱۸۶۱ در روز ۱۹ تیر سال گذشته نزد سازمان بورس و اوراق بهادار ثبت شده، با نماد معاملات "فسوژ" با کد ۲۷۲۰ در گروه فلزات اساسی و زیرگروه تولید فلزات گرانبهای غیرآهن در بازار اول فرابورس ایران درج شده است.

زمان معارفه نماد فسوژ

جلسه معارفه شرکت سوژمیران با نماد "فسوژ" ساعت ۱۴:۳۰ روزهای یکشنبه و دوشنبه ۲۴ و ۲۵ مهر به صورت آنلاین و از طریق www.wachartv.com بصورت زنده پخش خواهد شد.

براساس این گزارش، سرمایه گذاران و اشخاص دارای مجوز مشاور سرمایه گذاری می توانند سوالات را تا ساعت ۱۶ یکشنبه ۲۴ مهر از طریق سامانه مختص عرضه های اولیه در تارنمای رسمی شرکت فرابورس به نشانی www.ifb.ir ارسال کنند.

درباره شرکت سوژمیران

شرکت سوژمیران ۲۹ تیر سال ۱۳۴۰ در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی بصورت شرکت سهامی خاص به ثبت رسید و پروانه تاسیس کارخانه در ۲۹ تیر سال ۱۳۴۵ از طرف وزارت اقتصاد در خصوص تاسیس کارخانه تغلیظ سنگ سرب با ظرفیت سالانه ۸ هزار تن کنسانتره سرب در منطقه روستای راونج دلیجان صادر و متعاقب آن در خصوص مورد فوق پروانه بهره برداری در ۱۰ آذر سال ۱۳۴۷ از طرف وزارت اقتصاد صادر و شروع بهره برداری از مرداد سال ۱۳۴۷ انجام شد.

شرکت سوژمیران توسط دو شخص بلژیکی و یک شخص هلندی در سال ۱۳۴۰ تأسیس شد و پس از انقلاب با خروج اشخاص خارجی، تحت تملک و مدیریت بنیاد شهید (سازمان اقتصادی کوثر) درآمد. به دلیل زیان دهی در دهه ۷۰ پیرو آگهی مزایده بهمن سال ۷۹ و قرارداد اردیبهشت سال ۸۰ کلیه سهام توسط شرکت تولید مواد اولیه آلومینیوم خریداری شد. سپس بر اساس توافقنامه شهریور سال ۸۴ کلیه سهام توسط گروه امیر از شرکت تولید مواد اولیه آلومینیوم خریداری شد. گروه امیر پس از تملک اقدام به سرمایه گذاری، افزایش تولید، بهره‌وری و اصلاح ساختار مالی و عملیاتی شرکت کرد.

موضوع فعالیت

موضوع اصلی فعالیت شرکت شامل اکتشاف؛ استخراج؛ بهره برداری و فرآوری مواد معدنی و تبدیل آن به محصولات با ارزش افزوده بالاتر، شناسایی و کشف ذخایر معدنی از هر نوع و اخذ پروانه های لازم طبق قانون معادن، واردات و صادرات مواد معدنی اعم از مواد خام یا موادی که بر روی آنها عملیات فرآوری انجام شده باشد، واردات کلیه لوازم و ماشین آلات که برای پیشبرد اهداف شرکت مورد نیاز است، انجام مطالعات و تحقیقات فنی و طبقات الارضی؛ تهیه طرح و مطالعات بازار سنگ ها و کانی های فلزی و غیرفلزی به منظور شناسایی فرصت های سرمایه گذاری، تهیه طرحهای جامع معدنی به منظور اکتشاف و بهره‌برداری از معادن فلزی و غیر فلزی می شود.

فعالیت اصلی شرکت در حال حاضر در اکتشاف و استخراج ماده معدنی (سرب) و فرآوری کنسانتره سرب است.

سرمایه و ترکیب سهامداران

سرمایه شرکت با ۱۴۶ نیروی انسانی در بدو تاسیس دویست هزار تومان بوده که طی ۱۰ مرحله افزایش سرمایه به ۶۰ میلیارد تومان رسیده و در حال حاضر برنامه‌ای برای افزایش سرمایه ندارد. گروه امیر ۵۹.۹۹ درصد سهام و شرکت صنعتی آراسته معدن ۴۰ درصد سهام را دارا هستند.

عرضه اولیه بعدی بازار سرمایه مشخص شد / شرکت ۶۰ میلیارد تومانی عرضه اولیه خواهد شد

انتهای پیام./

۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹
کد خبر: 34127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha