بازار سهام به محرک جدی نیاز دارد

اخبار منتشر شده از برجام سیگنال مثبتی را به بازار سهام ارائه نمی‌دهد، از سوی اعتراضات مردم در سطح کشور بر ابهامات موجود در بازار سرمایه افزوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از بورس نیوز؛ اخبار منتشر شده از برجام سیگنال مثبتی را به بازار سهام ارائه نمی‌دهد، از سوی ناآرامی ها در سطح کشور بر ابهامات موجود در بازار سرمایه افزوده است. باید منتظر رفع ابهامات میحطی در داخل کشور و سطح جهانی ماند، تا بتوان روند قطعی بازار سهام را به درستی تشخیص داد.

روند صعودی بازار سهام ادامه دار نخواهد بود

حسین خسرونژاد، کارشناس بازار سرمایه تشریح کرد: روند صعودی در بازار سهام با توجه به اینکه چند روز متوالی نزول را تجربه کرده است، ادامه دار نخواهد بود. باید گفت در این شرایط نه تنها حجم معاملات بلکه ارزش آن هم مورد قبول نیست. بازار سرمایه برای رشد نیاز به ثبات سیاسی دارد، با مشخص شدن آینده ابهامات سیاسی می‌توان درباره روند صعودی و نزولی آن نیز اظهار نظر داشت.

بازار سهام به محرک جدی نیاز دارد

وی با تاکید بر مسائل سیاسی داخلی و بین المللی گفت: با کم شدن احتمال احیای برجام به قدری میزان این دست ریسک‌ها افزایش داشته است که پیش‌بینی بازار سرمایه بسیار دشوار می‌شود. با وجود حکمرانی تورم بر اقتصاد کلان قدرت خرید مصرف کننده به قدری کاهش داشته که تورم هم نمی‌تواند، به شرکت‌ها کمک چندانی داشته باشد و وضعیت مطلوبی برای آن‌ها ایجاد نمی‌کند. در این شرایط بازار سهام برای رقم زدن اتفاقات خوب به محرک قوی نیاز دارد، حتی احتمال رکود چندین ساله برای آن وجود دارد.

خسرونژاد ادامه داد: به نظر می‌رسد در این شرایط کمتر سرمایه‌گذاری تمایلی برای ورود به بازار سهام داشته باشد، چراکه بازار از جهت بین‌المللی و داخلی پرریسک است. در این روزها هم تنها خروج پول را شاهد بودیم و سرمایه جدیدی وارد بازار سهام نشده است.

نا آرامی ها سبب متضرر شدن سهامداران می شود

وی درباره پول خارج شده از بازار سهام تشریح کرد: مسیر نقدینگی خروجی از بازار سرمایه مشخص نیست و تمام بازارهای موازی می‌توانند میزبان این نقدینگی باشند. برخی سرمایه خود را به دلار، طلا تبدیل و بعضی پول نقد را سپرده بانکی کرده‌اند. در هر حال بازار سهام حتی در سطح جهانی اگر در کشوری ناآرامی پیش آید، متضرر می‌شود.

تمام بازارها در رکود هستند

این کارشناس بازار سهام در پایان سخنانش عنوان کرد: در شرایط فعلی هیچ بازاری ارزش سرمایه‌گذاری ندارد. بازار مسکن برای سرمایه‌گذاری نیاز به منابع زیادی دارد، در بازار طلا و ارز هم نمی‌توان ارقام زیادی را معامله کرد و بازار سهام هم راکد و کم معامله است. در این بین بازار مسکن چندین سال متوالی درگیر حباب شده بود، متاسفانه افرادی که در مبالغ فعلی قدرت خرید خانه دارند بسیار کم هستند و شاهد این موضوع، بررسی میدانی خواهد بود که بیانگر حجم کم معاملات در این بازار است.

۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴
کد خبر: 34124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha