سیاست‌های تشویقی برای رونق بازار سرمایه در بودجه در نظر گرفته شود

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: پیشنهاد نمایندگان مجلس به دولت این است که حتما سیاست‌های تشویقی چون معافیت مالیاتی شرکت‌ها در حوزه بازار سرمایه را در متن لایحه پیشنهادی دولت مدنظر قرار دهند تا به بهبود شرایط بازار سرمایه کمک کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از سنا؛ محمدرضا پورابراهیمی درباره معافیت مالیاتی شرکت‌ها اظهار داشت: موضوع معافیت مالیاتی شرکت‌ها باید از سوی دولت پیشنهاد داده شود، زیرا هر گونه معافیت مالیاتی به دلیل بار مالی حتی اگر از سوی مجلس هم پیشنهاد شود، مغایر اصل ۷۵ بوده و شورای نگهبان ایراد خواهد گرفت.

وی افزود: در حال حاضر اطلاعی از متن پیشنهادی دولت درباره بودجه ۱۴۰۲ و اینکه وزارت اقتصاد چه کارهای را انجام می‌دهد، ندارم اما منتظر متن نهایی هستیم.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: پیشنهاد نمایندگان مجلس به دولت این است که حتما سیاست‌های تشویقی چون معافیت مالیاتی شرکت‌ها در حوزه بازار سرمایه را در متن لایحه پیشنهادی دولت مدنظر قرار دهند تا به بهبود شرایط بازار سرمایه کمک کند.

این نماینده مجلس عنوان کرد: به طور حتم مجلس شورای اسلامی با صدور احکامی با توجه به ظرفیت موجود که بتواند به بهبود حوزه بازار سرمایه کمک کند، اقدام خواهد کرد.

۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷
کد خبر: 34098

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha