دستور اردوغان برای آغاز طرح «مرکز گاز بین‌المللی» در ترکیه

رئیس جمهور ترکیه می‌گوید مسکو و آنکارا برای ایجاد یک مرکز توزیع گاز در ترکیه همکاری خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه از ایده کرملین برای ایجاد یک مرکز گاز بین‌المللی در ترکیه حمایت کرده و از دولت خواسته است به سرعت برنامه‌های اجرایی را ارائه کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اردوغان در پرواز بازگشت خود از مذاکرات پنجشنبه با ولادیمیر پوتین در قزاقستان به خبرنگاران گفت: «این یک مرکز توزیع بین‌المللی خواهد بود». وی همچنین تاکید کرد این طرح در اسرع وقت اجرایی خواهد شد.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه این هفته پس از توقف تحویل گاز به آلمان از طریق خط لوله نورد استریم در دریای بالتیک، ایده صادرات گاز بیشتر از طریق خط لوله گاز ترک‌استریم از زیر دریای سیاه به ترکیه را مطرح کرد.

اردوغان گفت: مقامات انرژی روسیه و ترکیه برای تعیین بهترین مکان این مرکز توزیع گاز با یکدیگر همکاری خواهند کرد و افزود منطقه «تراکیه» ترکیه در مرز یونان و بلغارستان بهترین نقطه به نظر می‌رسد.

قیمت گاز در اروپا از ابتدای جنگ روسیه به شدت افزایش یافته است. آخرین جهش قیمت پس از آن رخ داد که یک رشته انفجار در خطوط لوله گاز نورد استریم ۱ و ۲ سبب نشتی گاز شد.

ترکیه می‌گوید به سرعت در حال ایجاد یک شبکه امنیتی برای پروژه جدید مرکز توزیع گاز است. با این حال، تکمیل یک مرکز توزیع جدید سال‌ها طول می‌کشد و نیاز به سرمایه‌گذاری‌های هنگفت دارد.

۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۵
کد خبر: 34085
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha