آیت الله جوادی آملی: هیچ تازیانه‌ای دردناک‌تر از فقر نیست؛ امروز این تازیانه پشت مردم را زخم کرده

آیت الله جوادی آملی گفت: پیامبر اسلام (ص) فرموده اند که خدایا به نان ما برکت بده و بین ما و آن جدایی نیفکن! زیرا اگر نان نباشد ما نمی توانیم نماز بخوانیم و روزه بگیریم. نان در این حدیث به معنای اقتصاد است. با اختلاس و نجومی، اقتصاد ساخته نمی شود و اگر اقتصاد سالم نباشد، خبری از دین نخواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از شفقنا: حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی گفتند: در احادیث می خوانیم که هیچ تازیانه ای دردناک تر از فقر نیست و امروز این تازیانه پشت مردم را زخم کرده است و مسئولین باید برای رفع مشکلات تدبیری بیندیشند.

مرجع تقلید شیعیان در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین حسینی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در کاشان ابراز داشتند: بهترین سخن برای بیان در خطبه های نماز جمعه، احادیث نورانی اهل بیت (علیهم السلام) است.

ایشان با اشاره به حدیثی از امام صادق علیه السلام اذعان داشتند: امام صادق علیه السلام فرموده اند اگر اراده قوی شد بدن هم قوی می شود. معنای این حدیث این است که روح، اصل است نه بدن؛ لذا اگر روح همّت داشت بدن نیز او را یاری می کند.

ایشان با تاکید بر لزوم ثابت قدم ماندن بیان داشتند: انسان باید از خدا بخواهد در مسیر دین ثابت قدم بماند طوری که نه حوادث او را بلغزاند نه شیطان او را فریب دهد. تاکید قرآن بر این است که فرد، ثابت قدم بودن را در نیت خود بیاورد. یک زمان فرد در طول مسیر استقامت می کند و ثابت قدم می شود، یک زمان قبل از شروع کار و هنگام نیت این را از خدا می خواهد. شیوه دوم ارزشمندتر است.

ایشان افزودند: مومن نه کسی را بازی می دهد نه کسی می تواند او را بازی دهد چون او بر هوای نفسش غلبه کرده و در روایات داریم که سبک ترین بت ها، مجسمه های سنگی هستند و سنگین ترین بت ها هوای نفس!

آیت الله جوادی آملی با اشاره به انواع تبلیغ بیان داشتند: تبلیغ یک زمان در قالب سخنرانی است، این اثر خودش را دارد؛ یک زمان تبلیغ عملی است. اگر به درد مردم برسیم تبلیغ عملی کردیم و این مؤثرتر است.

ایشان ادامه دادند: پیامبر اسلام (ص) فرموده اند که خدایا به نان ما برکت بده و بین ما و آن جدایی نیفکن! زیرا اگر نان نباشد ما نمی توانیم نماز بخوانیم و روزه بگیریم. نان در این حدیث به معنای اقتصاد است. با اختلاس و نجومی، اقتصاد ساخته نمی شود و اگر اقتصاد سالم نباشد، خبری از دین نخواهد بود.

ایشان افزودند: در احادیث می خوانیم که هیچ تازیانه ای دردناک تر از فقر نیست و امروز این تازیانه پشت مردم را زخم کرده است و مسئولین باید برای رفع مشکلات تدبیری بیندیشند.

۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۸
کد خبر: 34055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha