در ستایش تندیس خستگی‌ناپذیری

مسابقات دوچرخه سواری کوهستان قهرمانی آسیا در آستانه برگزاری است و فرانک پرتوآذر برای کسب چهارمین مدال از این رویداد به کره جنوبی می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از آژانس ورزش زنان ایران؛ ۵ سال پس از این که فرانک پرتوآذر با کسب مدال در چین، نخستین دختر دوچرخه‌سوار مدال‌آور ایران در آسیا شد، مأموریت برای او در حال به روز رسانی است.

رکابزن شیرازی در این ۸ سال با افزایش سن، نه تنها افت نکرده بلکه آماده‌تر و باتجربه‌تر هم شده و اکنون برای کسب چهارمین مدال خود در مسابقات کوهستان آسیا به کره جنوبی می‌رود.

مسابقات دوچرخه سواری کوهستان آسیا از ۲۱ مهر ۱۴۰۱ برگزار می‌شود و پرتوآذر تنها دختر ایرانی اعزامی به این مسابقات است.

در ستایش تندیس خستگی‌ناپذیری

فرانک با وجود مخاطرات سال‌های اخیر در مسیر قهرمانی‌اش، همچنان مستحکم و پایدار پیش می‌رود و شرایط او نسبت به ورزشکاران سایر رشته‌ها تفاوت‌های آشکاری داشت.

در دوران طولانی درگیری جهان با ویروس کرونا که فعالیت‌های ورزش قهرمانی در جهان را مختل کرد و همچنین مشکلات شدید اقتصادی در ایران که او را به عنوان ورزشکار رشته‌ای مصرف‌کننده تحت فشار قرار داد، فرانک همچنان زنده و مصمم ادامه می‌دهد.

او با تمام این مشکلات به طور متوالی و با استفاده از هر منبعی که در دسترس او بود، حضور در تورهای اروپایی و رقابت در سطح جهانی را از دست نداد و آن چه او ساخته، نه تنها رزومه‌ای حرفه‌ای و درخشان برای او، که اعتباری برای نام ایران است.

در ستایش تندیس خستگی‌ناپذیری

نام فرانک پرتوآذر در سال ۲۰۱۷ مطرح شد زمانی که او توانست به عنوان یکی از اعضای تیم ایران، در مسابقات قهرمانی آسیا در کسب برنز شریک شود.

یک سال بعد او یک قدم بالاتر گذاشت و در فیلیپین، مدال برنز انفرادی آسیا را به دست آورد و در سال ۲۰۲۰ در خاک تایلند، این برنز را تکرار کرد.

حالا، کره جنوبی می‌تواند برای او به معنای کسب چهارمین مدال آسیایی (سومین مدال انفرادی او در آسیا) باشد و احتمالاً او تا مدتی بسیار طولانی از این حیث، برای سایر دختران کراس کانتری ایران غیرقابل‌دسترس خواهد بود.

صرف‌نظر از رقابت پاییزی او در کره، فرانک یک کار نیمه تمام دارد. او باید سال آینده به چین برود و در هانگژو، اشک‌های جاکارتا را به لبخندهای هانگژو تبدیل کند.

۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۱
کد خبر: 33998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha