بودجه مورد نیاز برای خرید آپارتمان در پاسداران

متوسط قیمت مسکن در منطقه سه تهران که بخشی از محله پاسداران را در خود جای داده، به متری ۷۵ میلیون تومان رسیده است. این رقم تنها از میانگین ارزش خانه‌های منطقه یک کمتر است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، خرید آپارتمان در پاسداران دل و جرات زیادی لازم دارد. آمارهای رسمی نشان می‌دهد منطقه سه تهران که محله پاسداران را در خود جای داده بعد از منطقه یک، دومین نقطه گران‌قیمت بازار مسکن پایتخت است. شهریور امسال میانگین قیمت هر متر مربع آپارتمان مسکونی در منطقه سه به ۷۵ میلیون تومان رسید تا خرید واحد ۱۰۰ متری ۷.۵ میلیارد تومان هزینه داشته باشد. نکته مهم درباره بازار مسکن پاسداران، قرار گرفتن بخشی از این محل در منطقه چهار است. جایی که میانگین قیمت مسکن کمتر و نزدیک ۴۵ میلیون تومان برآورد می‌شود.

متوسط قیمت مسکن در پاسداران

به گزارش فرارو، پاسداران بین مناطق سه و چهار تهران قرار دارد. متوسط قیمت مسکن در منطقه سه تهران به متری ۷۵ میلیون تومان رسیده و خرید خانه در منطقه چهار به طور میانگین متری ۴۵ میلیون تومان آب می‌خورد. وقتی از آمارهای رسمی فاصله می‌گیریم و سراغ فایل‌های مربوط به این منطقه می‌رویم، با فروشنده‌های زیادی روبرو می‌شویم که در همین بازه قیمت چشم‌انتظار مشتری هستند. مثلا واحد ۵۳ متری در پاسداران را ۳.۳ میلیارد تومان آگهی کرده اند که باید ارزش هر متر آن را ۶۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان درنظر بگیریم. این واحد که یک اتاق خواب دارد، ۱۱ سال پیش ساخته شده و بدون پارکینگ فروخته می‌شود. واحد دو خوابه و ۱۰۰ متری را در پاسداران متری ۶۰ میلیون تومان ارزش‌گذاری کردند تا قیمت کل آن دقیقا شش میلیارد تومان باشد. این آپارتمان تقریبا ۲۳ سال پیش ساخته شده و با اینکه طبقه دوم قرار گرفته، اما آسانسور ندارد. واحد نوساز ۷۵ متری را در پلتفرم‌های خرید و فروش مسکن پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان می‌فروشند؛ یعنی تقریبا متری ۷۵ میلیون تومان. فروشنده در توضیح امکانات این آپارتمان به داشتن انباری، پارکینگ و آسانسور اشاره کرده است. بین سایر فایل‌های مربوط به خرید آپارتمان در پاسداران آگهی مربوط به واحدی ۸۵ متری دیده می‌شود. فروشنده رقم پیشنهادی به خریداران را چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعلام کرده و بابت هر مترمربع تقریبا ۵۵ میلیون تومان می‌خواهد. این واحد که دوتا اتاق خواب دارد، عمر بنا آن به ۲۰ سال می‌رسد و پارکینگ ندارد.

گران‌ترین آپارتمان‌ها در پاسداران

متوسط قیمت مسکن در مناطق سه و چهار تهران که محله پاسداران را در خود جای داده به‌ترتیب ۴۵ و ۷۵ میلیون تومان اعلام شده است. این اعداد طبق آخرین آمارهای بانک مرکزی از تحولات مسکن تهران استخراج شده، اما تا دلتان بخواهد آپارتمان‌هایی در پاسداران داریم که با ارقام بالاتر فروخته می‌شوند. مثل واحد ۸۵ متری در خیابان گلستان که متری ۸۸ میلیون تومان آگهی شده و با قیمت هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فروخته می‌شود. تقریبا ۱۰ سال از زمان ساخت این واحد می‌گذرد و با آسانسور، انباری و پارکینگ به‌فروش می‌رسد. در محدوده دیباجی واحدی ۱۰۰ متری را ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آگهی کرده‌اند. واحدی که نوساز است و با امکانات کامل مثا آسانسور، انباری و پارکینگ فروخته می‌شود. فروشنده دیگری در پاسداران واحد ۹۸ متری را ۱۱ میلیارد تومان می‌فروشد؛ تقریبا متری ۱۱۲ میلیون تومان که از میانگین ارزش خانه‌های منطقه یک – ۸۷ میلیون تومان- بیشتر است. این یکی پارسال ساخته شده و مثل واحدهای قبلی آسانسور، انباری و پارکینگ دارد. بین آپارتمان‌های به‌اصطلاح لوکس پاسداران گزینه‌های لوکس زیادی می‌شود. مثلا آپارتمان ۱۵۰ متری با استخر، سونا و جکوزی ۱۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بین فایل‌های مربوط به پاسداران دیده می‌شود. این واحد نوساز و کلیدنخورده است، سه اتاق خواب دارد و داشتن دو پارکینگ و یک اتاق خواب مستر بخشی از امکانات آن محسوب می‌شود.

مشخصات آپارتمان‌ در پاسداران

متراژ و تعداد اتاق

عمر بنا

امکانات

قیمت

۵۳ متر / یک اتاق

۱۱ سال

آسانسور و انباری

۳.۳ میلیارد تومان

۱۰۰ متر / دو اتاق

۲۳ سال

پارکینگ و انباری

شش میلیارد تومان

۷۵ متر / دو اتاق

نوساز

انباری، پارکینگ و آسانسور

۵.۶ میلیارد تومان

۸۵ متر / دو اتاق

۲۰ سال

آسانسور و انباری

۴.۷ میلیارد تومان

۸۵ متر / دو اتاق

۱۰ سال

انباری، پارکینگ و آسانسور

۷.۵ میلیارد تومان

۱۰۰ متر / دو اتاق

نوساز

انباری، پارکینگ و آسانسور

۱۰.۵ میلیارد تومان

۹۸ متر/ دو اتاق

یک سال

انباری، پارکینگ و آسانسور

۱۱ میلیارد تومان

۱۵۰ متر / سه اتاق

نوساز

استخر، سونا، جکوزی، انباری، پارکینگ و آسانسور

۱۷.۷ میلیارد تومان

۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹
کد خبر: 33970
منبع: فرارو

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha