مسئولان بازار سرمایه به دنبال پیشگیری از پیامدهای احتمالی بودجه ۱۴۰۲ هستند

محمد نوربخش گفت: در وضعیت فعلی، مشکل بورس ریسک‌های مربوط به بودجه است و آینده بازار وابسته به متغیرهایی است که در جلسه رئیس سازمان بورس با حقوقی‌های بزرگ بازار سرمایه بحث شد. اگر این متغیرها به سمت و سوی مثبت پیش بروند، بازار سهام با مشکل عمده دیگری مواجه نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از سنا؛ محمد نوربخش، مدیر سرمایه‌گذاری شرکت کارگزاری سرمایه و دانش با اشاره به اقدام پیش‌دستانه سازمان بورس برای ارائه نکات فعالان و شرکت‌های بورسی به ستاد اقتصادی دولت پیش از نهایی شدن بودجه سال آینده کشور، گفت: بیشتر مشکلات حاکم در بورس که روند این روزهای بازار را تحت شعاع قرار داده، ناشی از مشکلات ساختاری اقتصاد کشور و ریسک‌های مربوط به بودجه است.

وی اظهار داشت: بیشتر سرمایه‌گذاران نسبت به این موضوع نگرانی دارند که نرخ گاز تا چند برابر افزایش یابد و در کنار آن مسایلی دیگر در نظر گرفته می‌شود که می‌تواند روند بازار را تحت تاثیر خود قرار دهد.

نوربخش ادامه داد: چاره‌اندیشی در خصوص این مسایل در جلسه دو روز گذشته وزارت اقتصاد با حضور رئیس سازمان بورس و حقوقی‌های بازار سرمایه از جمله اتفاقات مثبتی است که رخ داد.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: در وضعیت فعلی، مشکل بازار ریسک‌های مربوط به بودجه است که جلسه مذکور نشان داد مسئولان به فکر راه حلی برای جلوگیری از بحران‌ها هستند و تلاش مسئولان و تدابیر اتخاذ شده در این جلسه به عنوان اتفاقی مثبت تلقی می‌شود که حال باید در انتظار نتیجه آن ماند.

نوربخش در رابطه با روند آتی بازار خاطرنشان کرد: آینده بازار وابسته به متغیرهایی است که در این جلسه بحث شد، اگر این متغیرها به سمت و سوی مثبت پیش بروند، بازار سهام با مشکل عمده دیگری مواجه نیست.

۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶
کد خبر: 33966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha