علیرضا دبیر: رابطه‌ام با پولادگر حسنه نشده است

رئیس فدراسیون کشتی در واکنش به حواشی مطرح شده درباره قراردادهای لیگ کشتی، گفت: رقم قرارداد کشتی‌گیران در مقایسه با سایر رشته‌ها پایین‌تر است و قرارداد یک میلیاردی هم برای کشتی کم است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی روز دوشنبه در حاشیه کنگره شهدای ورزش کشور در جمع خبرنگاران درباره حواشی به وجود آمده درباره قراردادهای کشتی گیران اظهار داشت: قراردادهای لیگ کشتی خیلی پائین است، لیگ هشت سال تعطیل بود و دو سال و نیم پیش که برگزاری لیگ از سر گرفته شد، مبلغ قراردادها ۲۰ تا ۳۰ میلیون بود. الان یک میلیارد هم کم است و باید رقم‌ها بالاتر برود.

دبیر در ادامه با تشکر از سرمایه‌گذارانی که در لیگ، تیم‌داری می‌کنند، اظهار داشت: از پنجشنبه این هفته لیگ آغاز می‌شود، یک میلیارد یا هشتصد میلیون رقمی بالایی برای کشتی‌گیران نیست، رقم قرارداد سایر رشته‌ها را ببینید که چه مبالغی رد و بدل می‌شود. البته آن رقم‌ها هم کم است، ورزشکار اگر پولی می‌گیرد، از آن طرف باید به کشور هم خدمت کند، پول مردم است و باید یک قهرمان چارچوب‌های اخلاقی را رعایت کند.

رئیس فدراسیون کشتی درباره اینکه عنوان شده است که حسن یزدانی برای هر دقیقه کشتی در لیگ، ۲۰۰ میلیون می‌گیرد، تاکید کرد: این گونه محاسبه کردن درست نیست و رقم قرارداد چیزی است که کشتی‌گیر با مدیرعامل امضا می‌کند. شما ببنید که قهرمانانی مانند حسن یزدانی، حمید سوریان، قاسم رضایی، امید نوروزی، کامران قاسم‌پور و .. چقدر زندگی و جوانی خود را برای مملکت گذاشتند و افتخارآفرینی کردند.

وی در ادامه درباره اینکه به نوشته سایت‌های خارجی، غیبت روسیه در مسابقات قهرمانی جهان سبب شده که ایران و آمریکا مدال‌ها را تقسیم کنند، خاطرنشان کرد: پارسال هم روسیه بود و کشتی آزاد ۷ مدال گرفت، اگر روسیه بود، نمی‌گویم ما اول می‌شدیم اما قطعا آمریکا این تعداد مدال طلا نمی‌گرفت و فاصله امتیازها کمتر و مدال‌ها تقسیم می‌شد. غیبت روسیه به نفع ما نبود و اگر روس‌ها حضور داشتند، در رده‌بندی تیم و فاصله امتیازها به ما کمک می‌شد.

دبیر در ادامه در واکنش اعتراض برخی فدراسیون‌ها به اینکه بیشتر بودجه ورزش به کشتی‌ می‌رسد، گفت: ۸۲درصد مدال‌های کل ورزش ایران را کشتی گرفته است و بقیه رشته‌ها روی هم ۱۸ درصد مدال‌ها را گرفته‌اند. کشتی برای امروز و دیروز نیست و نزدیک به ۷۰ سال کشتی در ایران قدمت دارد، از زمان آقا تختی کشتی بوده است و پس از من و بقیه هم هست.

وی افزود: البته اینکه بار مدال‌آوری روی دوش کشتی باشد، خوب نیست، اگر رشته‌های دیگر هم قوی شوند، ما در کشتی هم خوشحال می‌شویم. آن وقت استرس و فشار روی بقیه رشته‌ها هم می‌افتد و دیگر همه منتظر این نیستند که مسابقات کشتی شروع شود تا مدال بگیریم.

رئیس فدراسیون کشتی همچنین گفت: کشتی، بودجه و پولی نمی‌گیرد. از ابتدای امسال نزدیک به یکصد میلیارد خرج کرده‌ایم اما دولت تنها ۱۶ میلیارد به ما بودجه داده است. هر شاخصه‌ی وزارت ورزش مانند مدال‌آوری، کسب سهمیه و ... بودجه را مشخص می‌کند، همواره امتیاز کشتی بالا است. این دست من نیست و ۷۰ سال است که کشتی چنین وضعیتی دارد.

دبیر تصریح کرد: به جای مطرح کردن چنین صحبت‌هایی، برویم خودمان را قوی کنیم. متاسفانه در ایران وقتی می‌بینیم کسی جلوتر می‌رود،، سعی می‌کنیم بدویم و جلوی او را بگیریم. به همین خاطر است که رشد نمی‌کنیم. من خودم خوشحال نیستم که آمار کشتی نسبت به رشته‌های دیگر بالاتر است، بلکه دوست دارم که همه رشته‌ها در مدال‌آوری و افتخار سهم بالایی داشته باشند. این برای ورزش ایران خوب نیست که برای مدال‌آوری روی کشتی، وزنه‌برداری و تکواندو تکیه کنیم. امیدواریم رشته‌های دیگر مانند والیبال، بسکتبال، شنا و بقیه رشته‌ها هم مدال بگیرند و این فشار از روی ما برداشته شود و این برای ورزش ایران خوب است.

رئیس فدراسیون کشتی در واکنش به اینکه شنیده می‌شود رابطه‌اش با محمد پولادگر معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش حسنه شده است، گفت: با کسی مشکلی ندارم اما رابطه‌ام با پولادگر حسنه نشده است.

دبیر در ادامه درباره آخرین خبرها درباره اعزام تیم ملی کشتی آزاد به جام‌جهانی آمریکا، اظهار داشت: این بار مسابقات جام‌جهانی است و دیگر مانند سال گذشته یک رقابت دوستانه نیست و این بار باید شرکت کنیم. نشستی هم که با سرپرست مسابقات داشتم اعلام کردم که تیم ما باید کامل شرکت کند و به همه باید روادید بدهند. اسامی را ارسال کرده‌ایم و منتظریم که برای دریافت ویزا به سفارت برویم.

وی در پایان گفت: مشکل ما الان با کشورهای اروپایی است که روادید نمی‌دهند، تیم امید قرار است هفته آینده در مسابقات قهرمانی جهان شرکت کند اما سه هفته مدارک ما را تحویل نمی‌گرفتند. با وزارت امورخارجه صحبت کردیم و کسی پیگیر نیست که چرا به تیم روادید نمی‌دهند و می‌گویند اینترنت قطع است. تیم کشتی پیشکسوتان به دلیل ندادن روادید نتوانست در مسابقات قهرمانی جهان در بلغارستان شرکت کند، حضورمان در مسابقات امیدهای جهان هم روی هوا است و وزارت امورخارجه برای حل این مشکل باید وارد میدان شود.


پولادگر: از بی ادبی دبیر دل‌چرکین ام!
علیرضا دبیر: از اینکه حمال کشتی هستم لذت می برم / پولادگر آمده کشتی را زمین بزند
پولادگر: از ادبیات دبیر متاسفم/باید فاتحه ورزش را خواند
درگیری لفظی دبیر و پولادگر در مجمع کشتی/ معاون ورزش از جلسه قهر کرد و رفت + فیلم

۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲
کد خبر: 33952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha