وزیر صمت: صادرات دارو را می توان از ۵۰ میلیون دلار به ۲ میلیارد دلار رساند

وزیر صمت گفت: صادرات سالیانه دارو حدود ۵۰ میلیون دلار است که طبق برآوردهای انجام شده دستیابی به صادرات یک تا ۲ میلیارد دلاری در این صنعت قابل تحقق است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از مهر، سید رضا فاطمی امین امروز در جریان افتتاح هفتمین نمایشگاه ایران فارما در محل مصلای امام خمینی تهران با بیان اینکه ایران از نظر سلامت در جنبه‌های مختلف از جمله تجهیزات پزشکی، خدمات سلامت، درمان و دارو دارای اعتبار بین‌المللی است، اظهار کرد: همزمان با توسعه صنعت دارو و سلامت باید در حوزه تجارت خارجی نیز ورود کنیم یرا از این طریق تراز ارزی نیز ارتقا می‌یابد.

وزیر صمت تصریح کرد: صادرات سالیانه دارو حدود ۵۰ میلیون دلار است که طبق برآوردهای انجام شده دستیابی به صادرات یک تا ۲ میلیارد دلاری در این صنعت قابل تحقق است.

فاطمی امین با اشاره به کاهش شکاف تجارت کشور، افزود: سال گذشته ۵۲ میلیارد دلار واردات انجام شد و در مقابل صادرات غیرنفتی ۴۸.۵ میلیارد دلار بود که نشان می‌داد شکاف بین صادرات غیرنفتی و واردات در حال کاهش است.

وی گفت: صادرات محصولات خام و نیمه خام گرچه ارزآوری به دنبال دارد، اما برای کشور قدرت آفرین نیست در حالی که حوزه تجهیزات پزشکی و دارو می‌تواند برای کشور قدرت آفرین باشد.

فاطمی امین تاکید کرد: صادرات در بخش سلامت به ویژه در حوزه داروهای زیست فناوری و تجهیزات پزشکی قابل دستیابی است و ما به دنبال توسعه این بخش هستیم.

۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
کد خبر: 33948

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha