تصمیم ناگهانی کی‌روش و غافلگیری یحیی/ لیگ تعطیل می‌شود؟

برنامه مسابقات لیگ برتر تغییر کرده و طبق خواسته سرمربی جدید تیم ملی برنامه مسابقات هر دو هفته طراحی و با هماهنگی او نهایی شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، این مساله جز یکی دو مربی لیگ برتری از جمله مهدی رحمتی با واکنش دیگری مواجه نشد. جالب اینکه اعتراض سرمربی آلومینیوم خیلی جدی گرفته نشد از این جهت که خیلی‌ها این موضوع را به ناراحتی مهدی رحمتی به بازگشت کی‌روش ربط دادند. از اختلاف این دو هم تقریبا همه اهالی فوتبال باخبرند و زمان سرمربیگری کی‌روش در تیم ملی بود که رحمتی مجبور شد وداع زودهنگامی با پیراهن تیم ملی داشته باشد و از شانس او نیز دوران کی‌روش در تیم ملی طولانی شد.

سپردن طراحی مسابقات لیگ با سرمربی تیم ملی در ادامه تاریخ برگزاری دربی را هم با ابهام مواجه کرد. در حال حاضر مربیان سرخابی نمی‌دانند که دقیقا چه زمانی باید یکی از حساس‌ترین بازی‌های فصل خود را انجام دهند. اگرچه این مساله در حال حاضر به بازی دوستانه تیم ملی قبل از جام‌جهانی بستگی دارد که اگر نهایی شود آن وقت دربی به بعد از این رقابت‌ها موکول خواهد شد در غیر اینصورت احتمال برگزای آن قبل از جام‌جهانی زیاد است.

خواسته مهم و اولیه کی‌روش از باشگاه‌های لیگ برتری جدا شدن ملی‌پوشان از باشگاه‌شان بعد از بازی‌های لیگ و حضور دو روز در ایمفارک و تمرین زیر نظر کادرفنی تیم ملی بود که از هفته هشتم اجرا شد و تا هفته دوازدهم ادامه پیدا خواهد کرد. در این میان تنها سرمربی که نسبت به این مساله واکنش نشان داد ریکاردو ساپینتو بود که البته این واکنش در رسانه‌ها نبودغ چراکه نزد باشگاهش به این مساله اعتراض کرده بود که بعد از صحبت‌هایی که مسئولان باشگاه استقلال با سرمربی پرتغالی داشتند او از موضع خود کوتاه آمد.

یحیی گل‌محمدی که بیشترین ملی‌پوش را داشت (قبل از اعلام لیست ۱۶ نفره اخیر تیم ملی) در واکنش به این خواسته کی‌روش مخالفتی نکرد و حتی گفت که آماده است تا نهایت همکاری را با تیم ملی داشته باشد. حتی تماس‌هایی هم بین سرمربی پرسپولیس و تیم ملی برگزار شد که خیلی دوستانه هم بود اما آیا قرمزها هیچ مشکی با طرح سرمربی تیم ملی ندارند؟

تغییر نظر کی‌روش و واکنش یحیی
دو بازی دوستانه تیم ملی در اردوی اتریش مقابل اروگوئه و سنگال شناخت کی‌روش را از ملی‌پوشان بیشتر کرد. او که به مانند دو دوره قبل جام‌جهانی روی دوندگی شاگردانش در این رقابت‌ها حساب ویژه باز کرده است قطعا هم برای بازی‌های پیش روی ایران در قطر هم همین تفکر را در ذهن دارد. از این رو او در اردوی اتریش متوجه شد که بدن بازیکنان داخلی از لژیونرها تا حدی عقب‌تر است و به این خاطر تصمیم گرفت ملی‌پوشان لیگ برتر به جای دو روز، سه روز در اختیار او و کادرش باشند. در این سه روز مربیان تیم ملی چهار جلسه تمرین با دستگاه‌های مدرن در ایفمارک برای بازیکنان ملی‌پوش لیگ برتری مدنظر دارند. این تغییر برنامه طبعا باعث واکنش مربیان لیگ برتری خواهد شد.

تساوی پرسپولیس مقابل سپاهان در اصفهان کافی بود تا یحیی گل‌محمدی در نشست خبری بخواهد گلایه‌های خود را مطرح کند. او غیر از اینکه از نداشتن زمین تمرین دیگری برای تیمش ناراحت بود از اینکه مجبور بود سه روز بازیکنان ملی‌پوش خود را در اختیار کی‌روش و دستیارانش قرار دهد ابراز گلایه کرد. البته یحیی خیلی سعی کرد علیه مربیان تیم ملی موضع‌گیری نکند؛ چراکه او پیش از این اعلام کرده بود برای هرگونه همکاری با کی‌روش آماده است اما فکرش را نمی‌کرد که سرمربی تیم ملی به یکباره تصمیم بگیرد به جای دو روز، سه روز ملی‌پوشان لیگ برتری را نیاز داشته باشد.

گل‌محمدی به دنبال صحبت با کی‌روش

سرمربی پرسپولیس پیش از بازی تیمش با سپاهان دو بار تلفنی با کارلوس کی‌روش در مورد وضعیت بازیکنان ملی‌پوش تیمش صحبت کرده بود. اما سرمربی تیم ملی روز پنجشنبه هفته گذشته بود که به ایران برگشت و از فدراسیون خواست ملی‌پوشان را از روز شنبه (دو روز پیش) در اختیار تیم ملی قرار دهند و مدت آن را هم سه روز اعلام کرد. این خبر در واقع همین روز به یحیی رسید اما ترجیح داد بعد از بازی با سپاهان واکنش خود را نشان دهد. در نشست خبری بعد از این بازی هم یحیی تاکید کرد که باید در مورد تصمیم اخیر کی‌روش با وی گفت‌وگو کند. اتفاقی که هنوز رخ نداده اما شاید امروز رخ دهد. در واقع به نظر می‌آید خواسته یحیی این است که ملی‌پوشان تیمش از صبح روز دوشنبه در اختیارش قرار گیرند تا بتواند از آنها در تمرین عصر این روز استفاده کند. از این جهت که پرسپولیس یک روز زودتر از استقلال بازی دارد و اگر قرار باشد ملی‌پوشان این تیم روز دوشنبه هم با تیم ملی تمرین کنند آن وقت فقط روز سه‌شنبه را فرصت خواهند داشت در تمرین تاکتیکی تیم‌شان شرکت کنند. روز چهارشنبه هم تمرین روز قبل از بازی است و یحیی مجبور است تمرین سبکی برای شاگردانش در نظر بگیرد. در هر صورت اگر ملی‌پوشان پرسپولیس هم یک روز زودتر از بقیه نفرات از اردو خارج شوند آن وقت صدای استقلالی‌ها هم که پنج ملی‌پوش دارند درخواهد آمد. حتی سپاهانی‌ها هم می‌توانند معترض شوند؛ چراکه آنها هم سه بازیکن مهم در تیم ملی دارند و روز پنجشنبه باید در آبادان به میدان بروند.

وضعیت تمرینی ملی‌پوشان به چه شکل است؟

اعضای تیم ملی اعتقاد دارند ملی‌پوشان لیگ برتری تقریبا دو روز و نصفی در اختیار تیم ملی هستند و نه سه روز. از این جهت که شنبه عصر ملی‌پوشان به ایفمارک می‌آیند و پیش از ظهر روز دوشنبه در اختیار باشگاه‌شان قرار می‌گیرند. اما از طرفی باشگاه‌ها اعتقاد دارند وقتی کی‌روش در هر سه روز شنبه تا دوشنبه برای بازیکنان تمرینات بدنی در نظر می‌گیرد آن وقت بازیکن عصر روز دوشنبه نمی‌تواند در تمرین گروهی تیم باشگاهی شرکت کند و به همین دلیل سه روز در اختیار مربیان تیم ملی هستند! اما اینکه بازیکنان ملی‌پوش در ایفمارک فقط کار با دستگاه برای بالا بردن توان بدنی دارند، موضوع اصلی برای نگرانی سرمربیان باشگاهی آنهاست. تمریناتی که ممکن است باعث شود آنها برای تمرینات تاکتیکی مهم در دو روز قبل از بازی تا حدی خسته باشند.

در انتظار واکنش جدی‌تر گل‌محمدی و ساپینتو

طبیعی است که سرمربیان دو تیم پرسپولیس و استقلال از اینکه در این هفته پنج بازیکن مهم خود را برای سه روز در اختیار ندارند، دلخور باشند. آن هم در شرایطی که آنها به‌خاطر نتایج سینوسی که در باشگاه‌شان می‌گیرند از سوی هواداران تحت فشار هستند. به نظر می‌آید هر دو سرمربی واکنش‌های اصلی خود را بعد از بازی پیش‌روی تیم شان نشان دهند. پرسپولیس روز پنجشنبه در یک بازی سنگین در ورزشگاه آزادی به مصاف مس رفسنجان خواهد رفت و استقلال هم در اصفهان با ذوب‌آهن بازی خواهد کرد. قطعا عملکرد ملی‌پوشان و نتایجی که سرخابی در این دو بازی کسب خواهند کرد در موضع‌گیری گل‌محمدی و ساپینتو در قبال دوری سه‌روزه ملی‌پوشان تیم‌شان تاثیر زیادی خواهد داشت.

لیگ تعطیل می‌شود؟

کادرفنی تیم ملی به دنبال این است که شرایط بدنی بازیکنانش را برای جام‌جهانی بهبود ببخشد و از این لحاظ باید به آنها حق داد و از طرفی هم مربیان سرخابی حق دارند که ملی‌پوشان خود را در تمرینات مهم تاکتیکی در اختیار داشته باشند. با این وضع چنانچه این مساله بین طرفین حل نشود و حاشیه‌ساز شود ممکن است سازمان لیگ مجبور به تعطیلی مسابقات لیگ شود. در این مورد باید چند روز دیگر هم صبر کرد و واکنش‌ها را دید.

۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷
کد خبر: 33930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha