کامیون منفجر شده روی پل کریمه بازرسی شده بود! + فیلم

پلیس روسیه کامیونی که روی پل کریمه منفجر شد را درست قبل از انفجار روی پل بازرسی کرده بودند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، مقامات روسیه کامیون قرمز رنگی را که روز گذشته روی پل کریمه منفجر شده بود شناسایی کردند. مطابق ویدئوی منتشر شده، پلیس راهنمایی و رانندگی کامیون را قبل از عبور از پل بازرسی می‌کند و نتوانسته چیز مشکوکی پیدا کند.

این کامیون دقایقی بعد منفجر شد و پل ۲.۷ میلیارد پوندی کرچ را تخریب کرد. گزارش‌ها حاکی از آن است که این کامیون از منطقه کراسنودار روسیه آمده است.

محققان می‌گویند در اثر انفجار در بلندترین پل اروپا، نماد انضمام این شبه جزیره متعلق به اوکراین به روسیه در سال ۲۰۱۴ سه نفر کشته شدند. به گفته مقام‌های روسیه این سه نفر با خودرویی در حال حرکت بودند که کامیونی روی پل منفجر شد.

این پل که تانکرهای نفتی روی آن آتش گرفتند خط آهنی هم دارد که ظاهرا آن هم بازگشایی شده است. این خط آهن و جاده در سال ۲۰۱۸ گشایش یافت و یکی از مسیرهای مهم تدارکاتی برای نیروهای مهاجم روسیه به اوکراین است.

وزارت دفاع اوکراین انفجار این پل را به غرق شدن ناو موشک‌انداز روسی مسکووا در ماه آوریل تشبیه کرد. این وزارت نوشت: دو نماد بدنام قدرت روسیه در کریمه اوکراین به زیر کشیده شدند. هدف بعدی کجاست؟

وزارت خارجه روسیه می‌گوید: واکنش رژیم کی‌یف به تخریب زیرساخت‌های غیرنظامی گواهی است بر ماهیت تروریستی آن.

روسیه از این پل برای انتقال تجهیزات نظامی، مهمات و خدمه نظامی به جبهه‌ها در جنوب اوکراین استفاده می‌کند.

اوکراینی‌ها نفرت خاصی از این پل دارند. در پی این انفجار که یک روز بعد از تولد ۷۰ سالگی ولادیمیر پوتین روی داد، شبکه‌های اجتماعی در اوکراین پر از پیام‌های شادی شد.

این پل ۱۹ کیلومتری تنگه کِرچ که ۲.۷ میلیارد پوند هزینه داشته، چهار سال بعد از انضمام کریمه به روسیه گشایش یافته بود.

۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳
کد خبر: 33889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha