۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۸
کد خبر: 33876
بازگشت دلار از اوج تاریخی

دیروز شنبه ۱۶ مهر ماه نرخ دلار غیررسمی در معاملات بازار تهران دچار نوسانات افزایشی شد. هر برگ از این اسکناس آمریکایی در نخستین معاملات صبح روز گذشته در حوالی نرخ روزهای پایانی هفته گذشته یعنی رقم ۳۲ هزار و ۶۲۰ تومان فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد نرخ شاخص ارزی در نخستین روز معاملات هفته جاری در سطوح قیمتی نیمه دوم کانال ۳۲ هزار تومانی معامله شد. این در حالی است که گزارش‌های رسیده از هسته مرکزی بازار ارز تهران از کاهش حجم معاملات در این روز خبر می‌دهد.

به گزارش دنیای اقتصاد، از سوی دیگر کارشناسان بر این باورند که تزریق‌های نهادهای بازارساز جهت کنترل نوسانات نرخ ارز همچنان ادامه داشته و این امر را دلیل قابل توجهی برای بازگشت نرخ اسکناس آمریکایی از سطوح قیمتی کانال ۳۳ هزار تومانی می‌دانند. در نهایت قیمت هر برگ از این اسکناس خارجی در واپسین معاملات نقدی روز شنبه با حدود ۸۰ تومان افزایش نسبت به نرخ روزهای پایانی هفته گذشته به رقم ۳۲ هزار و ۷۰۰ تومان رسید. روز گذشته در معاملات بازار طلای تهران نیز قیمت سکه دچار نوسانات کاهشی شد و هر قطعه سکه طلا ضرب امامی با خروج از سطوح قیمتی کانال ۱۵ میلیون تومانی به پله انتهایی کانال ۱۴ رسید.

بازگشت دلار از اوج تاریخی

دیروز شنبه ۱۶ مهر ماه نرخ دلار غیررسمی در معاملات بازار تهران دچار نوسانات افزایشی شد. هر برگ از این اسکناس آمریکایی در نخستین معاملات صبح روز گذشته در حوالی نرخ روزهای پایانی هفته گذشته یعنی رقم ۳۲ هزار و ۶۲۰ تومان فعالیت خود را آغاز کرد. در ادامه روند نرخ این ارز افزایشی شد و در صورتی که هر کانال قیمتی را به ۱۰ پله یکسان تقسیم کنیم نرخ دلار در باقی معاملات روز شنبه روی پله‌های هفتم و هشتم کانال ۳۲ هزار تومانی به نوسان پرداخت. شنیده‌ها از هسته مرکزی بازار ارز تهران در روز گذشته حاکی از آن است که حجم معاملات غیررسمی این بازار افت قابل توجهی کرده و نرخ‌دهی در این بازار کمتر صورت می‌پذیرد. بسیاری از فعالان بازار همین فضای خلوت معاملات آزاد ارزی را عامل مهمی در جهت حضور نرخ دلار در سطوح قیمتی نیمه دوم کانال ۳۲ هزار تومانی می‌دانند. از سوی دیگر به عقیده برخی از تحلیلگران اقتصادی بازار تهران، از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ درامدهای ارزی کشور در راستای افزایش صادرات نفتی بیشتر شد که این امر توانست ذخایر ارزی بانک مرکزی را تا حد مناسبی تقویت کند. در نتیجه بانک مرکزی پتانسیل قابل توجهی در جهت حمایت از معاملات بازار ارز کشور دارد. در روزهای انتهایی هفته نخست مهر ماه نیز سیگنال‌هایی از تزریق حدودا ۷۰ میلیون دلاری نهاد بازارساز به معاملات تهران مطرح شد.

ورود مجدد سکه به کانال ۱۴ میلیون

روز گذشته در راستای کاهش نرخ ۷۰۰ تومانی دلار در معاملات روزهای پایانی هفته گذشته روند قیمت سکه طلا نیز کاهشی شد. قیمت هر قطعه سکه طلا ضرب امامی در این روز با حدود ۱۵۰ هزار تومان کاهش نسبت به نرخ روز پنج‌شنبه ۱۴ مهر به سطح قیمتی ۱۴ میلیون و ۹۳۰ هزار تومانی رسید. گفتنی است که نرخ حباب هر قطعه از این فلز گران‌بها نیز در معاملات روز ابتدایی هفته در محدوده کانال قیمتی یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی محاسبه شد.

۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۸
کد خبر: 33876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha