۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۸
کد خبر: 33873
واکنش دلار به تجمع بازار

بازار ارز روز شنبه شلوغ شد، اما نه با معامله‌گران/ کانال ۳۳ برای دلار کلا از دست رفت/ فروش دلار توافقی در بازار متشکل رکورد زد/ جهت قیمت دلار به کدام سمت است؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، در اولین روز هفته دلار در بازار هرات ۳۲ هزار و ۵۵۰ تومان باز شد و در یک روند نزولی تا ۳۲ هزار و ۳۰۰ تومان پایین آمد. در ادامه قیمت دلار در معاملات عصر به بالای ۳۲ هزار و ۴۰۰ تومان برگشت. در تهران قیمت دلار بیشتر تابع نرخ درهم بود. دلار تهران در ۳۲ هزار و ۸۰۰ تومان باز شد. در ابتدای روز تصور می‌شد این قیمت جا برای صعود دارد اما با افت قیمت درهم، بازار تهران هم نزولی شد.

معامله‌گران گمان می‌کردند درهم با تزریق روبرو است. وقتی قیمت درهم به پایین‌تر از سطح ۹۰۰۰ تومان آمد، آن‌ها با قطعیت بیشتری از تزریق درهم صحبت می‌کردند. برآیند معاملات دلار تهران و هرات موجب شد قیمت دلار سلیمانیه هم از کانال ۳۳ خارج شود.

اما بازار شنبه یک بازار ناتمام بود. بسیاری از معامله‌گران اعتقاد داشتند نمی‌توان این بازار را در امتداد روزهای قبل تحلیل کرد. از ظهر شنبه بازار ارز و سکه شلوغ شد. تجمعات پراکنده‌ای در میدان فردوسی، مرکز تجارت جهانی و خیابان منوچهری برپا شد. با حضور نیروهای انتظامی، معامله‌گران پراکنده شدند و حتی صف‌های خرید ارز هم در مقابل صرافی‌های فروشنده دلار سهمیه‌ای جمع شد تا سبب سوء تفاهم نشود. معاملات در نیمه دوم روز، یا کنسل شد یا بدون تسویه بسته شدند. تقریبا در عصر شنبه قیمت‌ها گم شده بود و نه اینترنت بود و نه معامله‌گری که قیمت را بگوید.

درباره آینده، اکثر معامله‌گران اعتقاد داشتند باید اتفاقات شنبه هضم شود، چرا که فروشنده هم در بازار کم شده است. اگر فروشنده‌ها به بازار برگردند، امکان دارد نوسان قیمت محدود شود. تحلیلگران فنی هم با آنالیز قیمت دلار هرات اعتقاد داشتند ۳۲ هزار و ۵۵۰ تومان سطح مهمی است. اگر قیمت دلار زیر این سطح بسته شود امکان نزول افزایش پیدا می‌کند.

در بازار متشکل شنبه رکورد فروش شکسته شد: ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار با قیمت توافقی ۳۱ هزار و ۵۸۷ تومان فروش رفت که از نظر بازارساز نوید یک عرضه پرقدرت در روزهای آتی را می‌دهد. با این حال معامله‌گران تصور می‌کنند علاوه بر عرضه، انتظارات هم دوباره به ردیف جلوی محاسبات آن‌ها برگشته است. انتظارات مثبت می‌تواند مسیر نزول را تشدید کند و عکس آن در جهت صعود قیمت است.

نکته بازار ارز شنبه وضعیت قیمت‌دهی در بازار هرات و سلیمانیه بود. قبل از اینکه قیمت‌ها در تهران گم شود در هرات و سلیمانیه نرخ‌ها غیب شدند. هرات نقدی اعلام نمی‌کرد و سلیمانیه هم به سختی اعلام قیمت می‌کرد. برخی اعتقاد دارند قطعی اینترنت و اتفاقات رخ داده در اقلیم موجب شده کشف قیمت سخت شود.

۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۸
کد خبر: 33873
منبع: اکو ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha