نظام‌مند کردن معاملات الگوریتمی در دستور کار قرار می‌گیرد

معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس گفت: براساس استانداردهای دنیا معاملات الگوریتمی را پیاده‌سازی و نظامند کردن این معاملات را دنبال خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از سنا؛ رضا عیوض‌لو، معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس در جلسه «الگوریتم و بازارگردان» که با حضور برخی از بازارگردانان و فعالان بازار تشکیل شده بود گفت: انتقادات و پیشنهاداتی که درباره شکل اجرایی معاملات الگوریتمی از سوی فعالان بازار مطرح شد، جمع آوری و بررسی لازم برای اجرای آن انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در راستای نظام‌مند کردن معاملات الگوریتمی اقدامات اساسی صورت خواهد گرفت، عنوان کرد: درباره شکل اجرای این موضوع و اینکه به هدف اصلی خود دست یابد، اقدام اصلی صورت گرفته و نظام‌مند کردن این معاملات در دستور کار قرار می‌گیرد.

عیوض‌لو ادامه داد: اظهارنظرهای فعالان پس از جمع بندی، بررسی و اقدام کارشناسی بر روی مباحث انجام و تصمیمات مدیریتی لازم اتخاذ خواهد شد.

معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس تاکید کرد: در صورتی که معاملات الگوریتمی به عنوان یک ابزار خوب به نفع بازار باشد با مطالعات روز دنیا و منطبق با استانداردهای دنیا در بازار سرمایه توسعه می‌یابد.

گفتنی است؛ در این جلسه فعالان بازار و بازارگردانان انتقادات و پیشنهادات خود، از جمله فراهم آوردن امکان ارزشیابی معاملات، در دسترس بودن برای همگان و استفاده از نخبگان برای توسعه این ابزار را مطرح کردند.

۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۴
کد خبر: 33860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha