حمله تروریستی به سفیر ایران در دانمارک + فیلم

فرد مهاجم پس از ورود به محوطه سفارت، در حالی که سلاح سرد در دست داشت، ضمن تهدید اقدام به ایجاد رعب و وحشت و وارد آوردن خسارات به خودروهای مستقر در پارکینگ سفارت کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در پی ورود غیرقانونی یک مهاجم مسلح به محوطه سفارت جمهوری اسلامی ایران در دانمارک، حسین امیرعبداللهیان در تماس با خانم نادی‌پور، سفیر جمهوری اسلامی ایران در دانمارک، وضعیت ناشی از ورود غیرقانونی مهاجم مسلح با سلاح سرد به محوطه سفارت جمهوری اسلامی ایران در دانمارک و حمله وی به سفیر کشورمان را مورد بررسی قرار داد.

خانم نادی‌پور سفیر جمهوری اسلامی ایران در این تماس تلفنی اظهار داشت: فرد مهاجم پس از ورود به محوطه سفارت، در حالی که سلاح سرد در دست داشت ضمن تهدید، اقدام به ایجاد رعب و وحشت و وارد آوردن خسارات به خودروهای مستقر در پارکینگ سفارت کرد.

سفیر کشورمان افزود: متأسفانه به‌رغم هشدارهای رسمی قبلی، پلیس دانمارک با تأخیر فراوان خود را به سفارت رساند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگوی تلفنی با انتقاد شدید از عدم تأمین امنیت سفیر و سفارت کشورمان در کپنهاگ، اظهار داشت: مایه تأسف است که در قلب اروپا چنین تعرضی به یک خانم و سفیر دارای مصونیت دیپلماتیک انجام می‌شود و پلیس نیز به‌موقع در محل حضور پیدا نمی‌کند.

۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴
کد خبر: 33852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha