تولید انبوه کامیون الکتریکی تسلا آغاز شد

تسلا اعلام کرد تولید کامیون برقی سمی که مدت‌ها با تأخیر مواجه شده بود، آغاز شده است و این شرکت تحویل آن را از اول دسامبر آغاز خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از یاهو نیوز، زمانی که این خودروساز در سال ۲۰۱۷ از نمونه اولیه کامیون برقی سمی تسلا رونمایی کرد، انتظار داشت تا سال ۲۰۱۹ تولید آن را آغاز کند. در حالی که این اتفاق نیفتاد.

تسلا در اوایل سال ۲۰۲۰ در ایمیلی به کارمندان اعلام کرد این خودرو در حال حاضر در حال تولید محدود است. زمان آن رسیده است که همه چیز را انجام دهیم و تولید انبوه سمی را آغاز کنیم. با این حال، در آوریل همان سال، این خودروساز اعلام کرد که تحویل سمی را دوباره تا سال ۲۰۲۱ به تعویق می‌اندازد.

تسلا چندی بعد به سهامداران اطلاع داد به دلیل مشکلات زنجیره تأمین جهانی که بر صنایع فناوری و خودرو تأثیر می‌گذارد و همچنین توانایی محدود این شرکت برای تولید سلول‌های باتری، تحویل سمی تا سال ۲۰۲۲ به تعویق خواهد افتاد. تسلا صراحتاً نگفت که مشکلات کمبود قطعات این شرکت برای این کامیون برطرف شده یا خیر. اما اگر ساخت کامیون‌های سمی آغاز شده باشد، تسلا باید حداقل قطعات کافی برای ساخت این کامیون برای تحویل به اولین مشتری‌ها را داشته باشد.

اولین دسته از کامیون‌های سمی به شرکت پپسی تحویل داده خواهد شد که در دسامبر ۲۰۱۷ صد وسیله نقلیه به این شرکت سفارش داد. سایر شرکت‌های بزرگ نیز به این خودروساز کامیون سفارش داده بودند که از جمله آنها می‌توان به والمارت و شرکت پست دولتی آمریکا اشاره کرد. سمی بسته به بردی که دارد بین ۱۵۰۰۰۰ تا ۱۸۰۰۰۰ دلار قیمت دارد و با یک بار شارژ می‌تواند تا ۸۰۵ کیلومتر را طی کند.

۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶
کد خبر: 33837
منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha