فائو: قیمت مواد غذایی در جهان ثبات خواهد داشت

معاون مدیرکل سازمان فائو گفت: تولید کافی مواد غذایی موجب ثبات نسبی قیمت در کشورهای مختلف جهان حتی در دوره کرونا فراهم می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، ولادیمیر رحمانین، معاون مدیرکل سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) و نماینده منطقه‌ای فائو در اروپا و آسیای میانه روز جمعه در مصاحبه‌ای با خبرگزاری تاس گفت: تولید کافی مواد غذایی و عملکرد صحیح زنجیره‌های غذایی، ثبات نسبی قیمت را در

کشورهای مختلف جهان برای کالاهای اصلی غذایی حتی در دوره کرونا فراهم می‌کند.

وی گفت: با وجود تمام محدودیت‌ها، ما انتظار داریم عرضه در بازار مواد غذایی، حداقل برای کالاهای اصلی، کافی باشد و سطح قیمت نسبتاً پایدار باشد.

این مقام فائو افزود: تحلیل وضعیت توسعه بازار جهانی محصولات غذایی و کشاورزی نشان می‌دهد که عملکرد بدون مشکل زنجیره فروش مواد غذایی شرط مهمی برای حمایت از قیمت پایدار مواد غذایی در کشورهای منطقه ما است.

رحمانین در ادامه تأکید کرد: کاهش شاخص کل قیمت مواد غذایی فائو به دلیل تأثیر بیماری همه‌گیر کرونا از اوایل سال 2020 مشاهده شد. با این حال، این شاخص از آگوست سال 2020 دوباره رشد کرد و اخیراً به سطح فوریه 2020 بازگشته است.

این مقام سازمان ملل گفت: دقیقاً مانند سال گذشته عنصر عدم اطمینان و وابستگی به طیف وسیعی از عوامل در بازارهای مواد غذایی حاکم است.

وی افزود: نیاز به غلبه بر چالش‌های متعددی مانند کاهش رشد اقتصادی و موانع تجاری وجود دارد. علاوه بر این، شیوع بیماری تب خوکی آفریقایی و آفت ملخ در مناطق خاصی از جهان همچنان یک عامل نگرانی و عدم اطمینان از آینده است.

وی در ادامه تأکید کرد که البته رکوردشکنی تولید جهانی غلات در سال جاری میلادی به میزان 2.7 میلیارد تن یا 55.7 میلیون تن بالاتر از تولید سال 2019، یک عامل امیدبخش است.

وی همچنین پیش‌بینی کرد که برداشت برنج نیز در سال 2020 بی‌سابقه باشد. همچنین انتظار می‌رود که رشد تولید جهانی گندم نیز رکورد بزند و به حدود 765 میلیون تن برسد.

۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
کد خبر: 3380
منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha