در بازار اروپا؛ اپل باید شارژر مشابه دیگر دستگاه‌های الکترونیکی بسازد

با تصویب قانونی برای ایجاد یک پورت شارژ یکسان در دستگاه‌های الکترونیکی در اتحادیه اروپا، اپل مجبور خواهد شد شارژر آیفون‌هایی که در این منطقه فروخته می‌شوند را از پاییز ۲۰۲۴ میلادی دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از رویترز، قانون استفاده از شارژر یکسان برای دستگاه‌های الکترونیکی با رای اکثریت پارلمان اتحادیه اروپا تصویب و برای نخستین بار در جهان وضع شده است. این قانون احتمالا نقش اتحادیه اروپا به عنوان تعیین‌کننده استانداردهای فناوری موبایل را قدرتمندتر می‌کند.

طبق قانون جدید، اتصالات یواس‌بی‌سی که در دستگاه های اندروید به کار می‌رود، به عنوان پورت استاندارد در ۲۷ کشور اتحادیه اروپا قلمداد می‌شود و در نتیجه اپل مجبور خواهد شد پورت شارژ آیفون و دستگاه‌های دیگر را تغییر دهد.

همچنین این قانون از ۲۰۲۶ میلادی برای لپ‌تاپ‌ها نیز اعمال می‌شود و تولیدکنندگان این دستگاه‌ها فرصت بیشتری برای پیروی از قانون خواهند داشت، البته هم اکنون در بسیاری از دستگاه‌ها از پورت یواس‌بی‌سی استفاده می‌شود.

قانون مذکور شامل دستگاه‌های کتابخوان الکترونیک، ایرپاد و دیگر فناوری‌ها نیز می‌شود. این بدان معنا است که احتمالا علاوه بر اپل، تولیدکنندگان کره‌ای و چینی دستگاه‌های مذکور تحت تاثیر قانون جدید اتحادیه اروپا قرار گیرند.

۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۴
کد خبر: 33786
منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha