انتشار گزارش‌های امیدوارکننده تابستان / بازار سهام توان بازگشت دارد؟

به دلیل افزایش ریسک‌های داخلی اقبال نسبت به بازار سهام کم شده و از سوی دیگر در بازارهای موازی با وجود عدم توافق برجامی احتمال افزایش نرخ دلار وجود دارد و به‌تبع آن بالا رفتن قیمت طلا را هم شاهد هستیم به همین خاطر استقبال از بازارهای موازی بیشتر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از بورس نیوز؛ به دلیل افزایش ریسک‌های داخلی اقبال نسب به بازار سهام کم شده است، از سوی دیگر در بازارهای موازی با وجود عدم توافق برجامی احتمال افزایش نرخ دلار وجود دارد و به‌تبع آن بالا رفتن قیمت طلا را هم شاهد هستیم به همین خاطر استقبال از بازارهای موازی بیشتر می‌شود.

سمیه صفری، کارشناس بازار سرمایه در خصوص وضعیت بازار سهام عنوان کرد: به دلیل افزایش ریسک‌های داخلی اقبال نسبت به بازار سهام کم شده است، از سوی دیگر در بازارهای موازی با وجود عدم توافق برجام، احتمال افزایش نرخ دلار وجود دارد و به‌تبع آن بالا رفتن قیمت طلا را هم شاهد هستیم به همین خاطر استقبال از بازارهای موازی بیشتر می‌شود. به نظر می‌رسد تمایل به بازار سرمایه کم شده است و با وجود ارزندگی در آن، نقدینگی در بازار سرمایه به شکل مطلوب جریان پیدا نکرده است.

وی ادامه داد: در بازه یک‌ماهه شاید این روند بهبود پیدا کند، همچنین مثبت‌های مقطعی ممکن است رخ دهد، اما به‌سرعت فروش و عرضه زیاد می‌شود و بازار سهام به روند قبل بازمی‌گردد. شاخص کل بورس تهران ازنظر فنی شاید بتواند به یک‌میلیون و ۲۲۰ هزار واحد برسد. باید گفت این اعداد ازنظر تکنیکالی چندان قطعیت ندارد، اگر ریسک‌ها اضافه شود این حمایت هم می تواند از بین برود.

انتشار گزارش های امیدوارکننده در تابستان

این فعال بازار سهام با اشاره به گزارش‌های تابستانه گفت: شرکت‌ها گزارش‌های خوبی ارائه داده‌اند که بخشی از آن‌هم مربوط به کم شدن قطعی برق بوده است. در صنعت سیمان قطعی برق کمتر مشاهده و نرخ فروش هم بالاتر ثبت شد به همین دلیل می‌توان به ارائه گزارش‌های خوب از این شرکت‌ها امیدوار بود. البته دراین‌بین جدای از صنایع، برخی تک سهم‌ها نیز عملکرد خوبی خواهند داشت. به نظر می‌رسد برای نیمه دوم سال باید به سمت صنایعی رفت که بهار و تابستان را با عملکرد خوب پشت سر گذاشته‌اند، نیروگاهی‌ها افزایش نرخی را تجربه کرده‌اند، اما میان ریسک‌های حاکم بر بازار سرمایه کمتر دیده شدند.

وی بابیان مطالب بالا، در پایان به بورس نیوز گفت: روانکاوها با کاهش نرخ لوبکات مواجه شدند و برخی از نمادهای این گروه شاید بتوانند، گزینه‌های خوبی در بازه بلندمدت، جهت سرمایه‌گذاری باشند. پالایشی‌ها هم همواره با افزایش قیمت نفت موردتوجه قرار می‌گیرند، بررسی کرک اسپرد پالایشی‌ها در کنار همراه نشدن برخی فرآورده‌های نفتی با نزول قیمت نفت، پالایشی‌ها را هم برای سرمایه‌گذاری مناسب می‌کند.

۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۳
کد خبر: 33784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha