پاسخ موشکی آمریکا و کره‌ جنوبی به آزمایش موشکی کره شمالی + فیلم

ارتش آمریکا و کره‌جنوبی امروز چهار موشک زمین به زمین به سمت دریای ژاپن شلیک کردند و این به دنبال شلیک یک موشک بالستیک قاره‌پیما از نوع هوآسونگ-۱۲ به دست کره‌شمالی انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد آمریکا و کره‌ جنوبی، روز چهارشنبه (۱۳ مهر)، چهار موشک زمین به زمین و در پاسخ به آزمایش موشکی کره شمالی را به سمت دریای ژاپن شلیک کردند.

به گزارش فرارو، براساس گزارش خبرگزاری رویترز، سئول اعلام کرد: در این رزمایش موشکی، هر طرف ۲ فروند موشک از سامانه تاکتیکی ارتشی (ATACMS) شلیک کرد؛ یک موشک کره جنوبی پس از پرتاب سقوط کرد، اما به کسی آسیب نرسید.

گفتنی است که این رزمایش پس از اینکه کره شمالی یک موشک به سمت ژاپن شلیک کرده، صورت گرفته است.

روز سه‌شنبه، کره‌شمالی موشکی را پرتاب کرد که بر فراز استان آئوموری در شمال ژاپن به پرواز درآمد و در اقیانوس آرام خارج از منطقه اقتصادی انحصاری ژاپن سقوط کرد.

این اولین موشک کره‌شمالی بود که از سپتامبر ۲۰۱۷ بر فراز خاک ژاپن پرواز کرد. گمان می‌رود مسافت برآورد شده برای این موشک بالستیک - حدود ۴۶۰۰ کیلومتر – بیشترین میزان بُرد در تاریخ پرتاب‌های آزمایشی کره‌شمالی باشد.

این موشک در حدود ۳۲۰۰ کیلومتری سواحل ژاپن سقوط کرد. این بیست و سومین آزمایش موشکی کره‌شمالی در سال جاری بود. به دنبال آن، ایالات متحده خواستار برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل در مورد آزمایش‌های موشکی کره‌شمالی در ۵ اکتبر (امروز چهارشنبه) شد.

۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۴
کد خبر: 33763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha