دیدار وزیر ورزش عربستان با رانندگان فرمول یک برای رفع نگرانی امنیت

وزیر ورزش عربستان گفت که با رانندگان و روسای فرمول یک دیدار کرده است تا نگرانی های امنیتی را پس از حملات موشکی امسال در جده برطرف کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد و به نقل از رویترز، بعد از حملات موشکی در عربستان خیلی از راننده های فرمول یک اعلام کردند که مردد هستند تا در این کشور رقابت کنند. این در حالی است که عربستان میزبان بالاترین رویداد در فرمول یک شده است و نمی خواهد این میزبانی را از دست بدهد.

شاهزاده عبدالعزیز بن ترکی الفیصل وزیر ورزش عربستان گفت: بیشتر نگرانی ها واقعاً در مورد امنیت بود و من سعی کردم، راننده‌ها و روسای فرمول یک را قانع کنم که مشکل خاصی نیست و رقابت ها برگزار شود. من شخصاً با همه مدیران تیم‌ها و همه رانندگان ملاقات کردم.

شاهزاده الفیصل گفت که شهرت بالای فرمول یک به این معنی است که باید تامین امنیت در درجه بالایی در اولویت باشد. مسیر مسابقه قطعا امن خواهد بود. مناطق پرجمعیت و شهر کاملا امن است.

او همچنین Silverstone را در سال جاری ذکر کرد، جایی که معترضان "مصرف سوخت را کاهش دهید" پس از تیراندازی‌های گسترده در ایالات متحده، در حالی که ماشین‌ها همچنان در حال تردد بودند، به پیست حمله کردند.

شاهزاده الفیصل گفت: اگر به جهان امروز نگاه کنید، هرج و مرج در همه جا اتفاق می‌افتد و ما باید از طریق آن مبارزه کنیم. واقعاً مکان امنی وجود ندارد که بتوانید به آنجا بروید و تضمین کنید هیچ اتفاقی نمی‌افتد. از تیراندازی‌های دسته جمعی گرفته تا جنگ‌ها و چیزهایی که در حال وقوع هستند امنیت را خدشه دار می‌کنند.

عربستان سعودی که غول نفتی دولتی آن یعنی آرامکو حضور گسترده ای در فرمول یک دارد، قراردادی ۱۵ ساله با این رشته ورزشی امضا کرده است.

۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰
کد خبر: 33746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha