محرومیت ۲ جلسه‌ای ساپینتو گمانه‌زنی است / هنوز گزارشی ارسال نشده

ریکاردو ساپینتو، سرمربی پرتغالی استقلال در دقایق پایانی مسابقه با گل‌گهر سیرجان از داور کارت قرمز گرفت و از روی نیمکت تیمش اخراج شد. بعد از این اتفاق او با رفتاری احساسی توام با عصبانیت قصد داشت به‌سمت داور حمله کند که درنهایت نیمکت‌نشینان استقلال او را آرام کرده و راهی رختکن کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، با توجه به کارت قرمزی که سرمربی استقلال گرفت، در بازی با فولادخوزستان از هفته هشتم محروم است و عنوان شد که یک‌جلسه محرومیت تعلیقی او که بعد از بازی ملوان صادر شده بود نیز به اجرا درخواهد آمد و دو جلسه از همراهی استقلال محروم است و این یعنی این سرمربی علاوه‌بر دیدار مقابل فولاد، در هفته نهم مقابل ذوب‌آهن اصفهان هم روی نیمکت استقلال غایب خواهد بود.
با این حال رضا جاودانی، عضو کمیته انضباطی در گفت‌وگو با خبرنگار «فرهیختگان» درخصوص این موضوع که آیا با هر نوع تخلفی، محرومیت تعلیقی اتوماتیک‌وار فعال خواهد شد، اظهار داشت: «ابتدا باید دید داور و ناظر داوری در گزارش خود درخصوص علت این اخراج چه مسائلی را ذکر کرده‌اند، این در حالی است که هنوز گزارشی در این خصوص به کمیته انضباطی ارسال نشده است، ضمن اینکه مشکل انضباطی زمانی پیش می‌آید که ابتدا ببینیم در گزارش داور و مقام رسمی مسابقه چه چیزی ذکر شده است تا سپس در آرامش این پرونده را بررسی و رای را در این مورد اعلام کنیم.»
وی درباره اخبار منتشرشده در برخی رسانه‌ها مبنی‌بر محرومیت دوجلسه‌ای ساپینتو اظهار داشت: «اینها گمانه‌زنی رسانه‌ای است و ما هم نمی‌توانیم جلوی شایعات و گمانه‌زنی‌ها را بگیریم. اینها گمانه‌زنی است چون گزارشی به‌دست ما نرسیده است.»
جاودانی در پاسخ به این سوال که آیا کارت قرمز متضمن آن است که محرومیت تعلیقی فعال شود، گفت: «کارت قرمز درصورتی انضباطی می‌شود که بر اساس ماده ۵۵ عمل شده باشد. یک زمانی هست که شما کارت قرمز فنی می‌گیرید و یک زمانی این کارت انضباطی است. مثلا تکل از پشتی که با اخراج داور همراه است این موضوع انضباطی نیست، اما اگر تکلی زده شود که همراه با توهین و فحاشی و جنجال باشد این موضوع جنبه انضباطی خواهد داشت. با همه این تفاسیر هنوز گزارشی نیامده که بخواهیم درباره آن اظهارنظری داشته باشیم. بنابراین ابتدا باید گزارش بیاید تا ببینیم در آن چه نوشته شده است. اگر متن گزارش متضمن حرکت مشمول مقررات انضباطی باشد، طبیعتا طبق قانون رفتار و اعمال خواهد شد، اگر هم نباشد که این موضوع منتفی است. بنابراین این موضوع بستگی به گزارش داور و ناظر بازی دارد. ما از تلویزیون یک چیزی را دیدیم اما این مشاهدات دلیلی برای اعلام نظر قانونی نیست. یعنی مزید بر این نیست که این اتفاق انضباطی باشد یا خیر، کما اینکه در سایر پرونده‌های دیگر هم صبر می‌کنیم تا ابتدا گزارش به‌دست ما برسد تا با آرامش آنها را هم بررسی کنیم.»

۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۷
کد خبر: 33690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha