نویسنده کتاب «پدر پول‌دار، پدر بی‌پول»: افزایش ارزش دلار فرصتی برای خرید بیت کوین است

رابرت کیوساکی، تاجر آمریکایی و نویسنده کتاب پرفروش «پدر پول‌دار، پدر بی‌پول»، به‌تازگی گفته رشد قدرت دلار آمریکا در بازارهای جهانی و افزایش نرخ بهره بانکی در این کشور، فرصتی برای خرید بیت کوین، طلا و نقره فراهم کرده است. او می‌گوید بانک مرکزی آمریکا در شروع سال ۲۰۲۳ به نقطه عطفی می‌رسد که در نتیجه آن این دارایی‌ها ارزش خود را نشان خواهند داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد و به نقل از کوین تلگراف،‌ کیوساکی روز گذشته در پستی خطاب به ۲.۱میلیون دنبال‌کننده خود در توییتر به این موضوع اشاره کرد که هم‌زمان با قدرت‌گرفتن دلار در بازارهای جهانی، قیمت سه کالا که گاهی از آنها با عنوان «پناهگاه‌های امن در برابر تورم» یاد می‌شود، رفته‌رفته کاهش می‌یابد؛ اما به محض اینکه بانک مرکزی آمریکا به نقطه عطف خود رسیده و تصمیم به کاهش نرخ بهره بانکی در این کشور بگیرد، این دارایی‌ها ارزش خود را نشان خواهند داد.

کیوساکی نوشته است: فرصت خرید: اگر بانک مرکزی آمریکا به افزایش نرخ بهره بانکی در این کشور ادامه دهد، دلار نیز قدرتمندتر خواهد شد و در نتیجه طلا، نقره و بیت کوین بخشی از ارزش خود را از دست خواهند داد. [در این فرصت] بیشتر خرید کنید. زمانی که بانک مرکزی آمریکا به نقطه عطف خود برسد، نرخ بهره بانکی را کاهش دهد و انگلستان هم مشابه آن عمل کند، در حالی که دیگران مشغول گریه‌کردن هستند، این شما هستید که لبخند خواهید زد. مراقب باشید.

کیوساکی دو روز پیش هم در پست دیگری پیش‌بینی کرده بود که بانک مرکزی آمریکا در ژانویه ۲۰۲۳ (دی ۱۴۰۱) به این نقطه عطف خواهد رسید و مانند ریزش اخیر ارزش پوند انگلستان، باعث سقوط بهای دلار در بازارهای جهانی خواهد شد.

کیوساکی دراین‌باره گرفته است: آیا دلار آمریکا هم مسیر پوند انگلستان را دنبال خواهد کرد؟ عقیده من این است که چنین اتفاقی رخ خواهد داد. تصور می‌کنم بهای دلار پس از رسیدن بانک مرکزی آمریکا به نقطه عطف خود در ژانویه ۲۰۲۳ سقوط می‌کند. شخصاً قربانی این بانک مرکزی لعنتی نخواهم شد.

کیوساکی از مه سال ۲۰۲۰ (اردیبهشت ۱۳۹۹) به این طرف، نشان داده طرفدار دارایی‌هایی است که بانک مرکزی آمریکا نمی‌تواند مستقیماً آنها را دست‌کاری کند. حتی زمانی که فدرال رزرو برای مقابله با بحران اقتصادی ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا در جهان اقدام به چاپ گسترده دلار کرد، او به دنبال‌کنندگان خود هشدار داده بود که با خرید بیت کوین خودشان را از این مخمصه نجات دهند.

جالب اینجاست که این نویسنده مشهور اخیراً در مصاحبه‌ای گفته بود با اینکه معتقد است بیت کوین ارزش واقعی ندارد، همچنان به این ارز دیجیتال علاقه‌مند است.

او در ماه سپتامبر نیز، در نامه‌ای به مشترکان یادداشت‌های خود، نوشته بود که اکنون نوعی نیاز به سرمایه‌گذاری روی دارایی‌های دیجیتال برای کسب سودهای بزرگ در بلندمدت وجود دارد.

کیوساکی در این نامه گفته بود: اینکه صرفاً بخواهید وارد بازار ارزهای دیجیتال شوید کافی نیست. اکنون زمانی است که در آن به ورود به بازار ارزهای دیجیتال «نیاز» دارید؛ قبل از آنکه بزرگترین سقوط اقتصادی تاریخ رخ دهد.

دلار آمریکا طی یک سال گذشته به‌تدریج در برابر دیگر ارزهای ملی مطرح جهان قدرتمندتر شده است. داده‌های تریدینگ اکونومیکس (Trading Economics) نیز نشان می‌دهد در این بازه زمانی قیمت پوند، یورو و ین ژاپن در برابر دلار، به‌ترتیب ۱۸.۲۴درصد، ۱۵.۵۴درصد و ۲۳.۳۳درصد افت کرده است.

در همین حال، افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا در کنار افزایش قدرت دلار، باعث سقوط ۵۵درصدی ارزش بازار ارزهای دیجیتال طی ۱۲ ماه گذشته شده است.

ماه گذشته، سی‌کی ژنگ (CK Zheng)، هم‌بنیان‌گذار یک صندوق پوشش ریسک، گفته بود انتظار دارد اکتبر (مهر) ماه بسیار بی‌ثباتی برای بیت کوین باشد.

ژنگ گفته است: اکتبر یک بازه زمانی بسیار بی‌ثبات است. خصوصاً اکنون که با تورم بالا و وجود بحث‌های زیاد درباره تغییر سیاست‌های پولی بانکی مرکزی آمریکا هم‌زمان شده است. نگرانی کنونی این است که اگر فدرال رزرو تصمیم به انقباضی‌تر کردن سیاست‌های خود بگیرد، ممکن است اقتصاد آمریکا وارد رکود شدید شود.

۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
کد خبر: 33673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha