چشم امید بازار به گزارش‌های ۶ ماهه/منتظر رونق در ماه های آتی باشید

نظر بیشتر کارشناسان مبنی بر ارزندگی بازار سهام است حتی برخی از آن‌ها به زمستان چشم دوخته‌اند و معتقدند که زمان ورود به بازار سرمایه فرارسیده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از بورس نیوز؛ نظر بیشتر کارشناسان مبنی بر ارزندگی بازار سهام است حتی برخی از آن‌ها به زمستان چشم دوخته‌اند و معتقدند که زمان ورود به بازار سرمایه فرارسیده تا بتوان سود خوبی از آن کسب کرد، اما سؤال اینجاست که این گمانه‌زنی‌ها درست است و جو بی‌اعتمادی حاکم بر بورس از بین می‌رود. یا خیر؟

چشم امید بازار به گزارش‌های ۶ ماهه

در این‌ بین مصطفی امید قائمی، مدیرعامل گروه مالی ملت مطرح کرد: به نظر می‌رسد اطلاعات ۶ ماهه شرکت‌ها خوب باشد و باید منتظر تأثیر این گزارش ها بر وضعیت بازار سهام ماند. همچنین از سوی دیگر دولت باید تصمیمات عاجل و حمایتی برای بازار سهام بگیرد، دراین‌بین برنامه‌های بودجه سال بعد و افزایش یارانه نیز باید تعیین تکلیف شود. باوجود وضعیت خوب بنگاه‌ها هنوز سایه ابهام بر سر بازار سهام سنگینی می‌کند، بخشی از این ابهامات از سمت دولت، برخی دیگر رکود اقتصاد جهانی و کاهش قیمت مواد پایه است این ابهامات مانع رشد و حرکت روبه‌جلو آن شدند. باید گفت سهام در ارزندگی قرارگرفته است و گزینه‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری در بورس وجود دارد.

وی با اشاره به محدوده جدید قیمتی دلار ادامه داد: افزایش نرخ دلار به‌نوعی به روند بازار سهام کمک می‌کند چراکه بیشتر شرکت‌های فعال در این حوزه، مشغول به صادرات محصولات پایه هستند افزایش قیمت دلار می‌تواند، سودآوری را بالا ببرد و درنهایت رشد سهام شرکت‌ها را منجر شود.

قائمی درباره برجام تشریح کرد: شرکت‌های بورسی باوجود تحریم‌ها به تولید و فروش خود ادامه داده اند و گاهی اوقات سودآوری آن‌ها هم افزایش پیداکرده است. برجام ممکن است در بخش طرح‌های توسعه شرکت‌ها تأثیرگذار باشد، اما چندان بر روند فروش آن‌ها تأثیر نمی‌گذارد. درهرصورت بازار سهام اثر عدم توافق برجامی را قبول کرده است، گرچه این احتمال وجود دارد که مانع رونق آن شود، ولی با افزایش نرخ ارز، در بازار سهام بخشی از زیان عدم توافق جبران می‌شود.

منتظر رونق در ماه های آتی باشید

وی در پایان گفتگو به بورس نیوز گفت: با توجه به شرایط رکودی فعلی و جذابیت قیمت در بازار سهام احتمالاً در ماه‌های آینده و از آبان و آذر رونقی را تجربه کنیم. اگر این رونق رخ دهد صنایع پتروشیمی، پالایشی، بانک‌ها و سازندگان و تولیدکنندگان محصولات داخلی می‌توانند از آن دست صنایع با پتانسیل صعودی باشند. از سوی دیگر گروه معدنی بسته به میزان تولیدات خود می‌تواند وضعیت خوبی داشته باشد.

۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷
کد خبر: 33662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha