لبنان با ۹ گل به شاگردان شمسایی باخت / صعود ایران با طعم صدرنشینی + فیلم

تیم ملی فوتسال ایران در دیداری آسان موفق شد با ۹ گل لبنان را شکست دهد و صدرنشین گروه سوم جام ملت‌های فوتسال آسیا لقب بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، تیم ملی فوتسال ایران در سومین دیدار خود در جام ملت‌های آسیا از ساعت ۲۰:۳۰ به میدان لبنان رفت و توانست با نتیجه ۹ بر صفر این تیم را شکست دهد و به عنوان صدرنشین راهی مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های این مسابقات شود. حریف ایران در این مرحله ویتنام خواهد بود.

گل‌های ایران را در این دیدار سالار آقاپور(۲ گل)، حسین طیبی(۲ گل)، مسلم اولاد قباد، بهمن جعفری، محمدحسین بازیار، مهدی کریمی و بازیکن حریف به ثمر رساندند.
فیلم خلاصه این بازی را ببینید:

نیمه نخست

تیم ملی همانند بازی‌های گذشته، این دیدار را هجومی آغاز کرد و روی شروع مجدد مومنی در دقیقه ۳ می توانست توسط احمد عباسی به گل برسد اما ضربه این مهاجم با بی دقتی به بیرون رفت. دفاع سرسخت لبنانی‌ها در ۵ دقیقه ابتدایی سبب شد تا موقعیت‌سازی برای شاگردان شمسایی سخت شود. شمسایی با تغییرات مداوم سعی در شکاندن دفاع لبنان داشت.

سرانجام روی حرکت زیبای سالار آقاپور و شوت سرکش این بازیکن، قفل دروازه لبنان باز شد و تیم ملی فوتسال ایران به گل اول خود رسید. بعد از این گل حملات ایران ادامه داشت و سعید اجمد عباسی می‌توانست با یک ضربه چیپ دروازه لبنان را باز کند اما واکنش دروازه‌بان لبنان مانع از این اتفاق شد.

با گذشت تنها ۱۰ دقیقه از بازی، تیم ملی فوتسال لبنان رو به بازی پاور پلی آورد و مالکیت توپ و میدان را بر عهده گرفت. روی اشتباه مدافعان لبنان، حسین طیبی می‌توانست دروازه این تیم را باز کند اما ضربه محکم او به بیرون رفت. باز هم اشتباه مدافع لبنان باعث شد در حالی که دروازه‌بان لبنان داخل دروازه نبود، طیبی و جوان با کاپیتان لبنان دو به تک شوند و که ضربه جوان را این بازیکن لبنانی از روی خط به کرنر فرستاد. در دقیقه ۱۵، باز هم علیرضا جوان یک فرصت طلایی را از دست داد و توپ را داخل محوطه جریمه به تیر دروازه زد. ثانیه‌هایی بعد او باز هم با شوتی سرکش تیر دروازه لبنان را به لرزه در آورد.

حملات ایران همجومی‌تر شد و بالاخره حسین طیبی روی اشتباه کاپیتان تیم ملی لبنان، گل دوم ایران را به ثمر رساند. یک دقیقه بعد، با شروع مجدد احمد عباسی و اشتباه مدافع لبنان، گل سوم ایران توسط لبنانی‌ها به ثمر رسید. مصدومیت بازیکن لبنان در پایان نیمه نخست توقفی را در بازی ایجاد کرد اما در ادامه و در دقیقه ۱۹ مسلم اولاد قباد با حرکتی تکنیکی و شوتی محکم، گل چهارم شاگردان شمسایی را وارد دروازه حریف کرد. حملات ایران در یک دقیقه پایانی تاثیرگذار نبود و بازی با همان نتیجه ۳ بر صفر در پایان نیمه اول خاتمه یافت.

نیمه دوم

ایران باز هم کار را هجومی آغاز کرد و بهمن جعفری با یک شوت سرکش، گل پنج ایران و یکی از زیباترین گل‌های دور گروهی را به ثمر رساند. شاگردان شمسایی و تا دقیقه ۵ باز هم حملات زیادی را روی دروازه لبنان ترتیب دادند اما توپ ها طیبی، علیرضا جوان و اولاد قباد راهی به دروازه پیدا نکرد. در دقیقه هفتم نیمه دوم، روی حرکت زیبای اولاد قباد و تاثیرگذاری بازیار، گل ششم شاگردان شمسایی به ثمر رسید. ثانیه‌هایی بعد سعید مومنی با واکنشی زیبا مانع از گلزنی لبنانی‌ها شد.

در دقیقه هشتم نیمه دوم، دروازه‌بان لبنان با نفوذ به زمین ایران سعید در باز کردن دروازه مومنی داشت اما طیبی مقابل شوت او ایستاد و در ادامه توپ به مهدی کریمی رسید تا شماره ۷ ایران از زمین خودی دروازه خالی لبنان را برای بار هفتم باز کند. همین امر سبب شد تا سرمربی لبنان مجبور به گرفتن زمان استراحت شود. آقاپور در فاصله ۸ دقیقه تا پایان بازی می‌توانست گل دوم خود و گل هشتم یاران را به ثمر برساند اما ضربه او بیرون رفت. البته او ثانیه‌هایی بعد و باز هم روی نفوذ دروازه‌بان لبنان به زمین ایران، توانست گل هشتم را به ثمر برساند. در ادامه اشتباه درخشانی، بازیکن لبنان را با مومنی تک به تک کرد که سالار آقاپور با متوقف کردن این بازیکن از داور بازی کارت زرد دریافت کرد.

در آخرین دقیقه این دیدار نیز حسین طیبی با چرخشی زیبا گل نهم و پایانی ایران را به ثمر رساند تا تیم ملی با نتیجه ۹ بر صفر لبنان را در هم کوبید تا صدرنشین این رقابت‌ها لقب بگیرد.

در دیگر دیدار این گروه، تیم ملی فوتسال اندونزی با هدایت محمد هاشم‌زاده، ۴ بر یک چین‌تایپه را شکست داد و به عنوان تیم دوم راهی یک چهارم نهایی شد تا در این مرحله برابر ژاپن قرار بگیرد.

تیم ملی فوتسال ایران با این پیروزی ۹ امتیازی شد و در صدر ایستاد و لبنان با یک امتیاز در انتهای جدول گروه سوم جام ملت‌های فوتسال آسیا ایستاد.

۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۹
کد خبر: 33653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha