راه اندازی مرکز تجارت ایرانیان در دمشق

رئیس اتاق مشترک ایران و سوریه، از راه‌اندازی ساختمان مرکزی تجارت ایرانیان در پایتخت سوریه خبر داد و گفت: تأسیس این مرکز گامی برای تحقق صادرات یک میلیارد دلاری به سوریه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اتاق ایران، کیوان کاشفی با اشاره به جزئیات راه‌اندازی مرکز تجارت ایرانیان در سوریه، افزود: این مرکز در مساحت چهار هزار مترمربع در منطقه آزاد در قلب دمشق و با سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران خریداری، تجهیز و به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه این مرکز در منطقه تجارت خارجی دمشق خریداری شده و موقعیت بسیار ممتازی جهت استقرار شرکت‌ها و فعالیت اقتصادی کشور ایران دارد، افزود: این ساختمان در دوازده طبقه به بهره‌برداری رسیده که دو طبقه آن به‌صورت نمایشگاهی است و در سایر طبقات خدمات مختلفی در زمینه بازاریابی، حمل‌ونقل، مشاوره‌های حقوقی، بانکی، بیمه و نمایشگاه ارائه می‌شود.

عضو هیئت رئیسه اتاق ایران با اشاره به فراهم شدن تجهیزات کامل، سالن‌های جلسات برای برگزاری نشست‌های اقتصادی در این مرکز، اضافه کرد: بهره‌برداری از مرکز تجارت ایرانیان در سوریه امکان ارتباط با اتاق‌های بازرگانی، صنعت و کشاورزی شهرهای مهم سوریه مانند دمشق، حلب، حمص و لاذقیه را فراهم کرده است.

رئیس اتاق مشترک ایران و سوریه همچنین از استقرار ۲۴ شرکت ایرانی در این مرکز و آغاز فعالیت آن‌ها خبر داد.

کاشفی با اشاره به استقرار مشاوران مختلف بانکی، حقوقی و مالی در این مرکز، افزود: با مطالعات کامل و استفاده از تجربیات کشورهای مختلف، سعی شده شرکت‌های ایرانی مستقر در این مرکز بتوانند به‌راحتی امکانات و خدمات مورد نیاز خود را در زمینه‌های مختلف دریافت کنند.

وی همچنین از برنامه‌ریزی و در دست اجرا بودن نشست‌ها و نمایشگاه‌های تخصصی بر اساس نیاز شرکت‌های ایرانی هم خبر داد.

عضو هیئت رئیسه اتاق ایران گفت: درحالی‌که شیوع بیماری کرونا موجب کم شدن رفت‌وآمدها و ارتباطات تجاری شده، سعی در تکمیل و تجهیز این مرکز به عمل آمد و در حال حاضر با سهل‌ترین شرایط امکان فعالیت برای فعالان و صادرکنندگان کشور مهیا شده است.

کاشفی از مزایای تأسیس این مرکز برای توسعه روابط تجاری ایران و سوریه هم یاد و ابراز امیدواری کرد: راه‌اندازی مرکز تجارت ایرانیان در سوریه بتواند موجب ارتقا سطح روابط اقتصادی بخش خصوصی دو کشور شود.

وی از هدف‌گذاری صادرات یک میلیارد دلاری به سوریه تا پایان سال میلادی آینده خبر داد و افزود: این مرکز می‌تواند نقش مهمی در تحقق این هدف‌گذاری صادراتی داشته باشد.

کاشفی آمادگی اتاق مشترک ایران و سوریه برای ارائه راهنمایی و خدمات به تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشور ایران را اعلام کرد.

۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
کد خبر: 3364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha