پیش بینی بازیگران فنی دلار درست از آب درآمد/پیش روی دلار به سمت ۳۵ هزار تومان یا عقب گرد؟

دلار با گذر از مقاومت ۳۲ هزار و ۲۰۰ تومان با قدرت نمایی خریداران بازار مواجه شد و توانست حتی به سوی مرز ۳۳ هزار تومانی قدم بردارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اکوایران٬ اتفاقی که در روز شنبه رخ داد، در روزهای قبل، توسط تحلیل گران فنی بازار ارز پیش بینی شده بود. آن ها عنوان کرده بودند، در صورتی که دلار به بالای مرز ۳۲ هزار تومان برود و بالای محدوده ۳۲ هزار و ۲۰۰ تومان تثبیت شود، رفتارهای هیجانی بیشتری در بازار رخ خواهد داد.

آینده اسکناس آمریکایی در گرو یک تثبیت

در شرایط کنونی، تحلیل گران فنی باور دارند، در صورت تثبیت دلار بالای کانال ۳۳ هزار تومان،‌ احتمال رشد قیمت به سوی کانال ۳۴ هزار تومان نیز وجود خواهد داشت. با این حال،‌ باید به این نکته دقت داشت که اسکناس آمریکایی در طول تاریخ خود هرگز نتوانسته است که کانال ۳۵ هزار تومانی را به چشم ببیند.

نقطه اصلاح در بازار دلار

با توجه به بررسی تاریخچه این رفتارهای قیمتی دلار می توان گفت که بازار می تواند حداقل در نزدیکی مرز ۳۴هزار تومان با احتیاط موقت معامله گران مواجه شود و در صورت عبور از کانال ۳۴ هزار تومان، در نزدیکی مرز ۳۵ هزار تومان با سودگیری بخشی از بازیگران ارزی مواجه شود. با این حال،‌ در صورت برگشت دلار به مسیر افزایشی،‌ کار بازارساز برای مدیریت قیمت ها دشوار خواهد بود.

آیا شرایط بازار عادی است؟

برخی از فعالان باور دارند،‌ شرایط بازار در روز ابتدایی هفته عادی نبوده است. آن ها اعتقاد دارند با برگشت آرامش به بازار، بخشی از افزایش فعلی قیمت دلار جبران خواهد شد. با این حال، حداقل تا ساعت ۹ شب گذشته در بازار پشت خطی جو به سود افزایشی های بازار بود و در بازار پشت خطی اسکناس آمریکایی در محدوده ۳۳ هزار و ۱۰۰ تومان معامله شد. بازار اگر از این محدوده های قیمتی اصلاح نشود، رشد بیشتری برای دلار صورت خواهد گرفت. البته، برخی فعالان باور دارند بازارساز در روز جاری تمام تلاش خود برای عقب راندن بازیگران افزایشی را انجام خواهد داد.

۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵
کد خبر: 33638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha