وعده حمایت از بازار اجرایی نشد

کارشناس بازار سرمایه گفت: حمایتی که انتظار می‌رفت از بازار صورت نگرفته و ترس و دو دلی در حامیان بازار وجود دارد و تصمیم گیری‌ها و وعده‌های داده شده را اجرایی نمی‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از بورس نیوز؛ بازار سرمایه پس از ریزش مداومی که طی ماه گذشته داشت در ماه جاری کمی سرو سامان پیدا کرد و سهامداران به این بازار امیدوار شدند، اما موضوعی که سهامداران را نگران کرده نوسان زیاد بازار طی هفته‌های اخیر است به گونه‌ای که بازار نمی‌تواند روند عادی خود را طی کند و پس از یک روز مثبت بودن بلافاصله در روز بعد شروع به ریزش می‌کند که فکر بسیاری از سهامداران را به خود مشغول کرده است.

در این باره احمد مصطفوی اظهار کرد: به نظر می‌رسد رشد کدهای بورسی که همه از ورود آن‌ها خوشحال بودند در حال حاضر جواب معکوس داده و با رفتارهای غیرمنطقی اوضاع را بهم می‌ریزند.

کارشناس بازار سرمایه افزود: اگر فعالان به دنبال ارتباط با رویدادها باشند باید یک رشد منطقی داشته باشیم در حال حاضر قیمت‌ها به حدی رسیده که ارزنده است و اتفاقی که آن‌ها را تحت تاثیر قرار دهد شاهد نیستیم، اما شاهد هستیم که تغییری در بازار اتفاق نیفتاده است.

وی گفت: برخی افراد انتظارات فوق العاده‌ای از بازار داشتند و زمانی که به این هدف خود نمی‌رسند خروج را بر حضور ترجیح می‌دهند.

مصطفوی بیان کرد: باید امید داشت در این ریزش بازار فیلتر شود و افرادی که تخصص نداشتند یا به دنبال انتظارات بالا بودند بازار را ترک کنند.

کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: بازار سرمایه نسبت به سایر بازارها ریسک کمی برای سهامداران خرد دارد، اما مشخص نیست که چرا وضعیت بازار بدین گونه است.

وی تصریح کرد: حمایتی که انتظار می‌رفت از بازار صورت نگرفته و ترس و دو دلی در حامیان بازار وجود دارد و تصمیم گیری‌ها و وعده‌های داده شده را اجرایی نمی‌کنند اگر قرار باشد حامی برای گروه‌های مختلف انتخاب شود باید کامل در عملکرد جدی باشند.

۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
کد خبر: 3360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha