جزئیات عملیات تروریستی در زاهدان/حداقل  ۱۹ کشته و ۲۱ نفر مجروح /فرمانده اطلاعات سپاه سیستان به شهادت رسید

ظهر امروز افراد مسلح ناشناس به کلانتری ۱۶ زاهدان حمله کردند که بر اساس اخبار اولیه تعدادی از عابران و ماموران مجروح شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد گزارش‌های اولیه نشان می‌دهند، در این حمله تروریستی در زاهدان تعدادی از تروریستها به سمت یک کلانتری حمله و آن را به رگبار بستند که به گفته یک منبع آگاه در این عملیات تروریستی تعدادی از پرسنل انتظامی کلانتری مجروح شده و به بیمارستانهای زاهدان منتقل شدند. همچنین این منبع آگاه گفته است پیش از این عملیات تروریستی هم تعدادی از نمازگزاران نماز جمعه اهل تسنن زاهدان به خیابان آمده بودند. یک نمازگزار گفت: مولوی عبدالحمید در خطبه‌های نماز جمعه ضمن تاکید بر هوشیاری و خویشتن داری مردم در مقابل خبر و شایعه تجاوز یک مقام انتظامی چابهار به یک دختر بلوچ گفت این موضوع برای ما خیلی مهم است، البته مسوولان گفته‌اند در حال بررسی و پیگیری مساله هستند و ما نیز تا زمان اعلام رسمی آن از سوی دستگاههای مربوطه پیگیر هستیم.

این گزارش حاکی است، نمازگزاران در حین اقامه نماز بودند که تعدادی از آنان به سمت کلانتری هجوم بردند و یکی از آنان با اتوبوس به دیوار کلانتری زده و قصد تخریب دیوار و ورود به کلانتری را داشتند که موفق نشدند و تنها بخشی از دیوار تخریب شده است.

گزارش‌ها از کشته شدن شدن حداقل ۲ تن و زخمی شدن چند ده نفر در این تیراندازی خبر می‌دهد. یک ماشین آتش نشانی، یک پایگاه اورژانس و یک بانک توسط اغتشاشگران به آتش کشیده شدند.

در میدان کشاورز و بازار مشترک و جمعه بازار نیز چند لاستیک و سطل زباله آتش زده شد. یک نانوایی در نزدیکی خیابان جام جم زاهدان نیز مورد هجوم قرار گرفت.

به دنبال این حمله شورای تامین سیستان و بلوچستان ضمن صدور اطلاعیه، مردم را به حفظ آرامش دعوت کرد.

در اطلاعیه شورای تامین سیستان و بلوچستان آمده است: افرادی که ساعتی پیش قصد داشتند با تیراندازی اوضاع شهر را ناامن کنند با هوشیاری و واکنش نیروهای امنیتی و انتظامی اوضاع کنترل گردیده است.

همچنین در این اطلاعیه از مردم خواسته شده ضمن حفظ آرامش خود از نزدیک شدن به اماکن و محل‌های تجمعی خودداری شود. شورای تامین از مردم سیستان و بلوچستان تقاضا کرده است، به شایعاتی که هم اکنون توسط معاندین در حال انتشار است توجه نفرمایید.

اخبار تکمیلی:

استاندار سیستان و بلوچستان : حمله تروریستی در زاهدان ۱۹ کشته و ۲۱ نفر مجروح برجای گذاشت

استاندار سیستان و بلوچستان : حمله تروریستی در زاهدان  ۱۹ کشته و ۲۱ نفر مجروح برجای گذاشت

ایسنا نوشت : مدرس خیابانی گفت : تعدادی از این آمار مربوط به شهدای نیروهای نظامی کشورمان است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در پی حمله تروریستی امروز در زاهدان ۱۹ کشته و ۲۱ نفر مجروح تا به این لحظه گزارش شده است.

حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت:تروریست‎های تجزیه طلب امروز بجز حمله به کلانتری به چند بانک نیز حمله کردند و چند فروشگاه زنجیره‌ای را هم غارت کردند.

وی در ادامه با تاکید بر این که مردم زاهدان از این افراد حمایت نکردند، گفت:در حال حاضر آرامش در زاهدان حاکم است.

وی تعداد تلفات این حادثه را ۱۹ کشته و ۲۰ مجروح اعلام کرد و افزود که تعدادی از این آمار مربوط به شهدای نیروهای نظامی کشورمان است.

فرمانده اطلاعات سپاه سیستان و بلوچستان به شهادت رسید

اخبار غیر رسمی از شهادت سید علی موسوی فرمانده اطلاعات سپاه استان و مجروح شدن یک پاسدار در درگیری‌های خیابان رازی توسط تروریست‌ها خبر می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس، آرامش در خیابان‌های اصلی زاهدان از جمله رازی، خیام و خرمشهر که عرصه درگیری تروریست‌های تجزیه طلب و نیروهای پلیس بود برقرار شده است.

مشاهدات خبرنگار فارس تخریب بانک ملت شعبه چهارراه رسولی زاهدان را تأیید می‌کند، جلسه شورای تأمین نیز در محل استانداری سیستان و بلوچستان تشکیل شده و هنوز ادامه دارد. مغازه‌داران این محدوده نیز از عصر امروز با آغاز تیراندازی، به خانه‌هایشان رفته‌اند. یک پایگاه بسیج نیز مورد حمله قرار گرفت.

اخبار غیر رسمی از شهادت سید علی موسوی فرمانده اطلاعات سپاه استان و مجروح شدن یک پاسدار در درگیری‌های خیابان رازی توسط تروریست‌ها خبر می‌دهد.

کانال‌های وابسته به گروهک تروریستی جیش الظلم پس از آغاز درگیری‌ها مسؤلیت حمله به کلانتری ۱۶ زاهدان را بر عهده گرفتند.

۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۴
کد خبر: 33562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha