پرواز اولین هواپیمای مسافربری تمام برقی جهان /نقطه عطف صنعت هوانوردی + تصاویر و فیلم

اولین هواپیمای مسافربری تمام برقی جهان که "آلیس" (Alice) نام دارد، برای اولین بار ۸ دقیقه‌ در واشنگتن پرواز کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، هواپیمای تمام برقی توسط شرکتی در واشنگتن به نام "Eviation" توسعه یافته است. طی روزهای گذشته "آلیس" که یک هواپیمای مسافربری تمام الکتریکی است، اولین پرواز آزمایشی خود را انجام داد.

نمونه اولیه هواپیمای مسافربری تمام برقی جهان برای اولین بار ۲۷ سپتامبر در یک پرواز آزمایشی که نقطه عطف مهمی برای هوانوردی بدون آلودگی کربن است، از زمین برخاست. این هواپیمای مسافربری دارای جایگاه ۹ سرنشین، در ساعت ۷:۱۰ صبح به وقت محلی از فرودگاه بین‌المللی گرانت کانتی ایالت واشنگتن به پرواز درآمد.

A Look Inside Eviation's Alice, the All-Electric Plane Headed to Cape Air -  The Points Guy

سیاتل تایمز گزارش داد وقتی صحبت از هواپیماهای تمام الکتریکی در دست توسعه به میان می‌آید، "آلیس" از همه جلوتر است. اگر اداره هوانوردی فدرال برای حمل مسافر به آن مجوز دهد، "آلیس" می‌تواند به اولین هواپیمای تجاری کاملا جدید و تمام الکتریکی تبدیل شود.

هواپیماهای تمام الکتریکی مانند "آلیس" به طور بالقوه می‌توانند آلودگی مسیرهای کوتاه‌تر بین فرودگاه‌های کوچک و منطقه‌ای را پاک کنند.

Global Crossing Airlines Orders 50 Electric Eviation Alice Planes

سازنده "آلیس"، شرکت "Eviation"، پروازهای مسافربری و باری بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ مایلی را مورد هدف قرار داده است مانند پرواز از نیویورک به بوستون یا از لس آنجلس به لاس وگاس.

پرواز آزمایشی اخیر تنها هشت دقیقه طول کشید، اما در آن، هواپیما به ارتفاع ۳۵۰۰ فوتی رسید. هدف از این پرواز جمع‌آوری داده‌ها برای بهبود طراحی این هواپیما بود که هنوز راه زیادی تا پرواز با مسافران در پیش دارد.

"آلیس" در نهایت در سه پیکربندی عرضه خواهد شد. یک هواپیمای مسافربری با ۹ سرنشین، یک هواپیمای لوکس با ۶ سرنشین و یک نسخه هواپیمای الکترویکی باری. اندازه محدود سرنشینان این هواپیما به ظرفیت باتری مربوط می‌شود. برای کاهش آلودگی هواپیماهای بزرگتر، دولت بایدن به دنبال سوخت‌های پایدار در هوانوردی است که ممکن است از ذرت، جلبک یا حتی زباله‌های شهری ساخته شوند.

Cape Air Orders 75 Eviation Alice Electric Planes…or So They Say - PP

یکی از بزرگترین موانع برای صنعت هواپیماهای الکتریکی نوپا، فناوری باتری است. باتری‌ها می‌توانند به جای سوخت‌های مبتنی بر نفت که امروزه استفاده می‌شوند، هواپیما را با انرژی‌های تجدیدپذیر تغذیه کنند، اما باتری‌ها بسیار سنگین هستند که می‌تواند هواپیما را سنگین کند و کارایی آن را کاهش دهد. به‌علاوه، آن‌ها هنوز قادر به تحمل شارژ کافی برای تامین انرژی پروازهای طولانی‌تر نیستند و برخی نگرانی‌های ایمنی نیز در مورد باتری‌های لیتیوم یونی وجود دارد که می‌توانند در صورت از کار افتادن و حتی آتش گرفتن به طور غیرقابل کنترلی گرم شوند.

گرگ دیویس، مدیرعامل شرکت "Eviation" به سیاتل تایمز گفت: به نظر می‌رسد تا پنج سال دیگر فناوری باتری نسبتاً مطلوبی را در اختیار داشته باشیم.

نام "آلیس" از رمان لوئیس کارول به نام "آلیس در سرزمین" عجایب گرفته شده است. این هواپیما برای اولین بار بیش از سه سال پیش در نمایشگاه هوایی پاریس رونمایی شد.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، شرکت "Eviation"، امیدوار است که گواهینامه اداره هوانوردی فدرال را دریافت کند و تا سال ۲۰۲۷ هواپیما را وارد بازار کند.

Just as maiden flight nears, Eviation Aircraft CEO steps down | Arlington  Times

شرکت "Eviation" سه سال پیش قیمت ۴ میلیون دلاری برای این هواپیما تعیین کرده بود، اما دیویس در پرواز اخیر از گفتن درباره تعیین هزینه این هواپیما خودداری کرد.

۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۳:۳۶
کد خبر: 33538
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha