آیا جهان باید از جورجیا ملونی بترسد؟

براساس نتایج انتخابات پارلمانی ایتالیا، راست‌گراترین جناح این کشور به رهبری «جورجیا ملونی» به پیروزی رسیده است و به نظر می‌رسد که خانم ملونی به مقام اولین نخست‌وزیر زن این کشور منصوب خواهد شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد نخستین واکنش‌ها به این اتفاق تند و آتشین بوده؛ به‌عنوان مثال معاون رئیس پارلمان اروپا اظهار نگرانی کرده و گفته «جورجیا ملونی» مسیر سیاست‌های دونالد ترامپ و ویکتور اوربان را دنبال خواهد کرد.

به‌گفته کاترینا بارلی «جورجیا ملونی» که الگوی سیاسی او دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا و ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان است، نخست‌وزیر ایتالیا خواهد شد.

توماس ویتز، عضو پارلمان اروپا و رئیس مشترک حزب سبز اروپا نیز گفت: اتحادیه اروپا صرفا می‌تواند به عنوان یک گروه عمل کند و ملونی در این صورت می‌تواند “فاجعه‌ای” برای اروپا باشد.

این روزنامه آلمانی به نقل از ویتز نوشت: اگر ایتالیا، سومین اقتصاد بزرگ اتحادیه اروپا توسط یک ائتلاف “پسافاشیستی” و احزاب راست‌گرا اداره شود، اساس و ارزش‌های این اتحادیه به خطر خواهد افتاد.

رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا که به شدت پس از حمله روسیه به اوکراین مایل به حفظ وحدتشان هستند نگرانند که ایتالیا بیش از دوران ماریو دراگی، نخست‌وزیر ایتالیا به شریکی “غیرقابل پیش‌بینی” بدل شود.

اوایل دوشنبه خبرگزاری ایتالیایی ANSA گزارش داد که نتایج اولیه شمارش آرا نشان می‌دهد که حزب خانم ملونی که شامل حزب “لیگ” متعلق به ماتئو سالوینی و “فورزا ایتالیا” متعلق به سیلویو برلوسکنی است، ۴۳.۶۴ درصد آرا را کسب کرده و با این نتیجه پیروز مجلس سنا و مجلس سفلای ایتالیا شده است. ملونی را با موسیلینی رهبر فاشیست ایتالیا در دوران جنگ جهانی دوم مقایسه می‌کنند.

۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۳
کد خبر: 33457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha