گرگان کنار گذاشته شد آزادی جانشین

دبیر فدراسیون بسکتبال گفت: هدف و تمایل فدراسیون بر این بود که دیدارهای تیم ملی در پنجره آتی جام جهانی در گرگان و با حضور پرشور هواداران برگزار شود اما به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم و عدم موافقت فیبا این بازی‌ها به تهران و سالن بسکتبال آزادی منتقل شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، محسن معزی‌فر دبیر فدراسیون بسکتبال در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در مورد وضعیت تیم ملی بسکتبال اظهار داشت: تیم ملی در مسیر جام‌جهانی و پنجره پنجم باید ۲۰ و ۲۳ آبان‌ماه پذیرای تیم‌های ملی چین و استرالیا باشد. هدف ما این بود که این دو بازی را در فضایی به غیر از تهران برگزار کنیم تا سایر علاقه‌مندان به این رشته نیز بتوانند بازی‌های تیم ملی را از نزدیک تماشا کنند اما به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم و عدم تایید فیبا، این دو بازی به تهران و سالن بسکتبال آزادی تهران منتقل شد.

وی ادامه داد: همانطور که قبلا هم اعلام کرده بودیم، هدف ما برگزاری رقابت‌های لیگ در بالاترین سطح و در شان بسکتبال ایران است. بر همین اساس جلسات متعددی را با بخش‌های مختلف برگزار کردیم تا هیچ موردی در زمان برگزاری لیگ به وجود نیاید. جواد داوری رئیس فدراسیون بسکتبال به دنبال آن است تا روند صعودی را در این زمینه شاهد باشیم و بتوانیم کارنامه موفقی را از خود بر جا بگذاریم. بر همین اساس با تاکید بر اجرای قانون امیدواریم بازی‌های بسیار خوبی را در لیگ‌های مختلف شاهد باشیم.

دبیر فدراسیون بسکتبال گفت: رقابت‌های لیگ برتر با حضور ۱۲ تیم از هفتم مهرماه و لیگ برتر بانوان نیز از ۲۲ مهرماه با شرکت ۱۰ تیم آغاز خواهد شد و امیدواریم با تلاش‌ها و حمایت‌هایی که می‌شود، شاهد لیگی پویا باشیم.

معزی‌فر تصریح کرد: یکی از این جلسات نشست با داوران بسکتبال بود که در آن به موارد مختلف پرداخته شد. از سویی دیگر بر اصل قانون و رعایت آن در تمامی بازی‌ها تاکید شد. خوشبختانه جامعه داوری بسکتبال پاک و عاری از مسایل مختلف است اما به دلیل آنکه ممکن است اشتباهات سهوی نیز در طول مسابقات صورت پذیرد، به دنبال آن هستیم تا همین موارد اندک نیز کاهش یابد.

وی گفت:‌ یکی دیگر از برنامه‌های قبل از شروع لیگ تسویه با داورانی است که از گذشته بدهی‌هایی را طلب داشتند و این مساله در دستور کار قرار گرفته و در روزهای آینده تسویه کامل انجام خواهد شد.

دبیر فدراسیون بسکتبال در خصوص مسابقات در پیش روی تیم بسکتبال سه‌نفره ایران هم یادآور شد: تیم دختران و پسران کمتر از ۱۷ سال ایران خود را برای حضور در مسابقات کاپ آسیا مالزی آماده می‌کنند که بر این اساس از بازیکنان مدنظر دعوت به عمل آمده و از هفته آینده تمرینات آغاز خواهد شد و پس از انتخاب نفرات،‌ دو تیم دختران و پسران ایران در اواسط مهرماه عازم این رویداد خواهند شد.

۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹
کد خبر: 33431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha