هشدار جدی سازمان لیگ والیبال؛خالکوبی خود را بپوشانید

رئیس سازمان لیگ والیبال گفت: حتی روی خالکوبی بازیکنان هم حساس هستیم و بازیکنان موظف هستند در زمان مسابقات خالکوبی‌هایشان را بپوشانند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، محسن ترابی رئیس سازمان لیگ والیبال در گفت‌وگو با ایرنا، در خصوص تغییر تصمیم فدراسیون والیبال پیرامون برگزاری لیگ در سالن‌های استاندارد، اظهار داشت: تصمیم ما عوض نشده است. با توجه به اینکه یکی از سیاست‌های فدراسیون، استانداردسازی سالن‌ها بود تصمیم گرفته شد که تیم‌هایی بتوانند در شهرهایشان میزبان باشند که سالن‌های استاندارد در اختیار داشته باشند. این تصمیم بیشتر از هر چیزی برای سلامتی بود. البته شاخصه‌های دیگری مثل رختکن و نور سالن را هم مدنظر قرار دادیم.

وی افزود: تعدادی از باشگاه‌ها اقداماتی برای استانداردسازی سالن‌هایشان انجام دادند و حتی کفپوش هم خریداری کردند؛ اما با توجه به اینکه شرکت واردکننده کفپوش موجودی نداشت تا نیم فصل به باشگاه‌ها فرصت دادیم و تا آن زمان می‌توانند در سالن‌هایشان میزبان باشند. البته باشگاه‌هایی می‌توانند میزبان باشند که دارای کفپوش معلق هستند. در حال حاضر به جز سالن رامسر سایر سالن‌ها این شرایط را دارند.

رئیس سازمان لیگ والیبال درباره نقش یکی از باشگاه‌های متمول در تصمیم اولیه فدراسیون برای برگزاری لیگ در 3 شهر عنوان کرد: این مسئله واقعیت ندارد. فدراسیون جهانی والیبال هم وقتی دید همه کشورها شرایط میزبانی لیگ ملت‌ها را ندارند این رقابت‌ها را در چند کشور محدود برگزار می‌کند. اگر ما در این خصوص سخت‌گیری کردیم بیشتر برای حفظ سلامتی بازیکنان بود. چون بخشی از آسیب دیدگی بازیکنان به خاطر سالن‌های غیراستاندارد است. ضمن اینکه تراکم لیگ هم در تصمیم ما نقش داشت. ما اردیبهشت به باشگاه‌ها گفتیم که باید شرایط میزبانی مسابقات لیگ را به لحاظ سالن‌های استاندارد داشته باشند و خرداد هم به صورت کتبی این موضوع را به اطلاع آنها رساندیم. برای فدراسیون والیبال تفاوتی بین تیمها نیست و همه آنها را به یک چشم می‌بینیم.

ترابی در خصوص اینکه در فصل آینده لیگ برتر والیبال، بحث مبارزه با دوپینگ چقدر جدی گرفته می‌شود، عنوان کرد: هدف اصلی ما برگزاری لیگ در سلامت کامل است. به کمیته پزشکی تاکید کردیم که این موضوع را بسیار جدی دنبال کنند.

وی در مورد اینکه برخی مربیان و بازیکنان که گفته می‌شود در شرط‌بندی فعالیت‌ می‌کنند در لیگ حضور دارند، اظهار داشت: اینگونه مسائل خط قرمز فدراسیون است. حتی روی خالکوبی بازیکنان هم حساس هستیم و بازیکنان موظف هستند در زمان مسابقات خالکوبی‌هایشان را بپوشانند و ناظران بازی‌ها باید این موضوع را پیگیری کنند. قطعا اگر مواردی همچون شرط‌بندی به ما گزارش بشود با متخلفان برخورد جدی خواهیم کرد.

رئیس سازمان لیگ والیبال در مورد اینکه چرا در لیگ ایران مثل لیگ‌های معتبر دنیا بهترین بازیکن هر مسابقه معرفی نمی‌شود، گفت: در لیگ‌های دنیا VIS وجود دارد. ما هم اولین اقدامات را در این خصوص انجام داده‌ایم و امیدوارم در لیگ ایران هم شاهد معرفی بهترین بازیکن هر بازی باشیم.

وی در پایان درباره اینکه ابقای سایپا در لیگ آن هم در شرایطی که این تیم فصل گذشته به دسته اول سقوط کرده بود، اتفاقی حرفه‌ای تلقی نمی‌شود، خاطرنشان کرد: این موضوع کلان مدیریتی است و باید در آیین‌نامه لحاظ شود که تیمی که سقوط می‌کند نمی‌تواند فصل آینده هم لیگ برتری بماند. البته وقتی تیمی به لحاظ مالی پتانسیل دارد اقدام به خریدن امتیاز سایر تیم‌ها می‌کند.

۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲
کد خبر: 33426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha