آیا مهدی‌زاده عذرخواهی کرده است؟

امیر مهدی‌زاده کم در کاراته ایران ندرخشیده اما بار آخر به شکل عجیبی از تیم ملی فاصله گرفت و مصاحبه تندی هم علیه شهرام هروی انجام داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، تیم ملی کاراته برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا آماده می‌شود. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که تیم ملی کاراته فرصتی برای حضور در قهرمانی جهان را پیدا نمی‌کند و فعلاً حضور در قهرمانی آسیا به مهم‌ترین برنامه این تیم تبدیل شده است. برای حضور در قهرمانی آسیا هم ۲۰ مهر انتخابی تیم ملی برگزار می‌شود. با اعلام سیدشهرام هروی، سرمربی تیم ملی کاراته، انتخابی تیم ملی جهت مشخص شدن ترکیب تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا روز ۲۰ مهرماه در ۲ وزن برگزار می‌شود. در وزن ۵۵- کیلوگرم پوریا اقدسی و بهنام دهقان‌زاده و در وزن ۶۷- کیلوگرم امیر مهدی‌زاده، سیدعلی کریمی، مرتضی نعمتی و علیرضا فرجی به رقابت می‌پردازند. رقابت‌های وزن ۶۷- کیلوگرم به‌صورت دوره‌ای برگزار می‌شود و در مبارزات وزن ۵۵- کیلوگرم هر دو کاراته‌کا در ۵ مبارزه به مصاف هم می‌روند که نفر برتر باید در سه مبارزه به پیروزی دست پیدا کند.
نام امیر مهدی‌زاده در بین نفرات وزن ۶۷- کیلوگرم دیده می‌شود و این مهم‌ترین موضوع برای کاراته است؛ چهره درخشان کاراته ایران در سال‌های دور که حالا شانس رسیدن به تیم ملی را در حالی به دست می‌آورد که با حاشیه‌سازی فراوان از تیم ملی کنار رفته بود.

امیر مهدی‌زاده کم در کاراته ایران ندرخشیده اما بار آخر به شکل عجیبی از تیم ملی فاصله گرفت و مصاحبه تندی هم علیه شهرام هروی انجام داد. مصاحبه‌ای که با واکنش برخی از ملی‌پوشان مواجه شد. امیر مهدی‌زاده سال گذشته بعد از شکست در انتخابی به داوری انتقاد کرد؛ موضوعی که از سوی فدراسیون هم مورد بررسی قرار گرفت با این ‌حال شرایط را برای بازگشت مهدی‌زاده فراهم نکرد. ظاهراً فدراسیون از مهدی‌زاده خواسته بود که از شهرام هروی عذرخواهی کند تا شرایط برای بازگشت او به تیم ملی فراهم شود اما مهدی‌زاده مصاحبه تندی انجام داد و مدعی شد که عذرخواهی نمی‌کند: «من پارسال تیم ملی بودم و باید با توجه به قانونی که وجود دارد بدون حضور در قهرمانی کشور به تیم ملی دعوت می‌شدم.

هر سال همین بوده کما اینکه خیلی‌ها که پارسال عضو تیم ملی بودند بازهم به اردو دعوت شدند، چطور نسبت به من این قانون رعایت نشد؟ حالا به من گفتند یک جعبه شیرینی بگیر و بیا از آقای هروی عذرخواهی کن! من شهامت عذرخواهی را دارم اما باید به من تفهیم می‌شد چه کاری کردم که باید بابت آن عذرخواهی کنم؟ می‌گویند چیزی نیست، یک عذرخواهی ساده است! بنده اگر بدانم چکار کرده‌ام قطعاً معذرت‌خواهی می‌کنم، عذرخواهی آدم را کوچک نمی‌کند ولی وقتی دلیلش را ندانم قطعاً این کار را انجام نمی‌دهم.» این آخرین مصاحبه مهدی‌زاده بود؛ با استناد به این مصاحبه باید مهدی‌زاده عذرخواهی کرده باشد تا شانس حضور در انتخابی را داشته باشد اما هیچکس نمی‌داند چه اتفاقی رخ داده یا مهدی‌زاده عذرخواهی کرده یا اتفاق دیگری رخ داده که نام مهدی‌زاده در بین نفرات حاضر در انتخابی قرار گرفته است. باید دید مهدی‌زاده از این فرصتی که در اختیارش قرار گرفته چطور استفاده می‌کند؟

مسابقات کاراته قهرمانی آسیا در تمامی رده‌های سنی از ۲۵ لغایت ۲۹ آذرماه در تاشکند ازبکستان برگزار می‌شود و ظاهراً با نظر شهرام هروی حضور علی مسکینی در وزن ۶۰- کیلوگرم، بهمن عسگری در وزن ۷۵- کیلوگرم و ذبیح‌الله پورشیب در وزن ۸۴- کیلوگرم مشخص شده است.

۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶
کد خبر: 33425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha