زیربار اغتشاشات نمی‌رویم / به پدر «مهسا امینی» قول پیگیری موضوع را داده‌ام

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی پس از سفری چهار روزه به نیویورک، دقایقی پیش وارد تهران شد و در جمع استقبال کنندگان صحبت کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد سید ابراهیم رئیسی پس از شرکت و سخنرانی در هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، شرکت و سخنرانی در اجلاس تحول آموزش در سازمان یونسکو، دیدار با برخی رهبران ادیان، دیدار با متخصصان و کارشناسان سیاست خارجی آمریکا، دیدار با مدیران ارشد رسانه‌های آمریکایی، برگزاری نشست مطبوعاتی و دیدار با ایرانیان مقیم این کشور دقایقی قبل وارد خاک کشورمان شد.

زیربار اغتشاش و بهم ریختن امنیت مردم نمی‌رویم

رئیس جمهور کشورمان در فرودگاه و در جمع استقبال کنندگان گفت: اصل قدرت امروز کشور به دست توانای مردم و خون شهداست. قدرت را عشق به اباعبدالله ایجاد کرد ، دلدادگی به اهل بیت و راهپیمایی عظیم اهل بیت قدرت ایجاد می‌کند. برخی گمان می‌کنند قدرت فقط قدرت نظامی است ،بله قدرت نظامی هم بخشب از قدرت است اما اگر پشتوانه مردمی نداشته باشد اثری ندارد.

وی ادامه داد: قدرت امروز با خون مطهر شهدا و خون حاج قاسم ایجاد شده است ،مگر می‌توان در این قدرت اخلال ایجاد کرد؟ ملت ایران با رهبری پیامبر گونه رهبر معظم انقلاب راه خود را ادامه می‌دهد.بارها اعلام کردیم حرف ها شنیده می‌شود اما زیربار اغتشاش و بهم ریختن امنیت مردم نمی‌رویم.در هیچ شرایطی اجازه نمی‌دهیم امنیت مردم به مخاطره بیفتد.

رئیس جمهور بیان کرد: خارج از ایران هم اعلام کردم که جمهوری اسلامی ایران و گروه های مختلف در حال بررسی موضوع هستند.بررسی ها ادامه خواهد داشت و دفاع از حقوق بشر در ذات جمهوری اسلامی ایران است.

به پدر مهسا امینی قول پیگیری موضوع را داده ام

حجت الاسلام رئیسی گفت: من همان ابتدا با پدر مهسا امینی صحبت کردم و او هم گفت که تماس شما قوت قلب من است و می‌دانم قولت را پیگیری میکنی.اما جالب است که طبق نوشته روزنامه رسمی انگلیس ۸۱ زن در ۲۸ هفته به دست پلیس کشته شده اند ،کجا هستند مدعیان دفاع از حقوق بشر؟هزار و صد نفر در آمریکا سال گذشته به دست پلیس کشته شده اند چرا برررسی نمیشود؟چرا دوگانه با موضوع حقوق بشر برخورد میشود؟در این سفر تلاش کردم چه در دیدارها و شرکت در مجامع بین المللی خواست مردم ،پیام شهیدان و خواست نظام را به گوش جهان برسانم.

گفتنی است که رئیس جمهور در این سفر همچنین با رئیس جمهور فرانسه، رئیس جمهور بولیوی، نخست وزیر پاکستان، نخست وزیر عراق، رئیس جمهور سوئیس، نخست وزیر لبنان، نخست وزیر ژاپن، رئیس جمهور فنلاند، رئیس جمهور صربستان، نخست وزیر ارمنستان، رئیس جمهور زیمبابوه و دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار و گفتگو کرد.

سفر رئیس‌جمهور به نیویورک در ادامه تلاش‌ها برای تحقق «نظم عادلانه بین‌المللی از طریق چندجانبه‌گرایی اقتصادی» انجام شد.

رئیس جمهوری بعد ازظهر دوشنبه به وقت محلی به محض ورود به نیویورک در اجلاس تحول آموزش سازمان ملل که با همکاری یونسکو برگزار شد، با بیان اینکه معتقدیم تحول در آموزش بدون توجه به خانواده، عدالت و معنویت میسر نخواهد بود، گفت: ایران سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خود را با ابتناء به فلسفه تربیتِ ایرانی- اسلامی و بدون اتکا به رویکردهای تک بعدیِ سکولارِ موجود در سند ۲۰۳۰ تدوین کرده است.

رئیس جمهور اسلامی ایران همچنین برای نخستین بار در نشست سران هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک حضور یافت.

نخستین حضور رئیس جمهوری در مجمع عمومی سازمان ملل با ابتکار ویژه وی و بالا بردن تصویر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی همراه بود که به سرعت به خبر مهمی تبدیل شد تا بار دیگر جهان شاهد جنایت آمریکا و قاطعیت ایران در پیگیری این جنایت باشد.

۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۶:۴۶
کد خبر: 33328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha