وارثان فاتح دو جام‌جهانی مقابل ایران + آمار و ساعت پخش

تیم ملی فوتبال اروگوئه با لشکری از ستاره‌های مطرح دنیای فوتبال و شاغل در غول‌های اروپا، به مصاف ایران می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ورزش سه، ساعات زیادی تا برگزاری بازی ایران و اروگوئه باقی نمانده است. تیم کارلوس کی‌روش در یک آزمون سخت و دشوار باید برابر تیمی قرار بگیرد که انبوهی از ستارگان مطرح دنیای فوتبال را در ترکیب خود دارد و حتی ادینسون کاوانی که در بازی امروز حضور ندارد، مدعی شد که کشورش به دنبال قهرمانی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است. این مسابقه روز جمعه اول مهرماه ۱۴۰۱ راس ساعت ۱۹:۳۰ برگزار خواهد شد.

تمرینات تیم ملی اروگوئه در زمین تمرین اشپارکاسه کورنویبورگ در حال برگزاری است و شاگردان دیه‌گو آلونسو آخرین جلسات تمرینی خود را پیش از دیدار برابر ایران انجام می‌دهند. اما بد نیست تا پیش از مصاف امروز، با این تیم و برخی از ستارگان مشهور آنها آشنا شویم.

وارثان فاتح دو جام‌جهانی مقابل ایران

* لا سلسته (لقب اروگوئه به معنی آبی روشن) با وجود در اختیار داشتن یک تیم پرمهره، اما رقابت‌های مقدماتی جام جهانی را خوب آغاز نکرد. آنها در ۱۴ مسابقه ابتدایی خود در جام جهانی، تنها ۱۶ امتیاز کسب کردند و در میانه این مسابقات، در مرحله یک‌چهارم نهایی کوپا آمه‌ریکا در ضربات پنالتی باختند تا بالاخره پس از ۵۷۲۲ روز و بیش از ۱۵ سال و ۸ ماه، اسکار تابارز از هدایت تیم ملی اروگوئه کنار برود.

وارثان فاتح دو جام‌جهانی مقابل ایران

* تابارز که یکی از قدیمی و متوالی‌ترین مربیان یک تیم در دنیای فوتبال بود، پس از سال‌ها کنار رفت تا دیه‌گو آلونسو ۴۶ ساله با سابقه دو قهرمانی لیگ قهرمانان کونکاکاف با پاچوکا و مونترری و یک قهرمانی لیگ مکزیک با تیم پاچوکا هدایت اروگوئه را در دست بگیرد.

وارثان فاتح دو جام‌جهانی مقابل ایران

* با حضور آلونسو روی نیمکت اروگوئه، آنها در چهار دیدار پایانی خود در مرحله مقدماتی جام جهانی به چهار پیروزی دست یافتند و در کمال شگفتی با ایستادن در رتبه سوم جدول، به‌صورت مستقیم راهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شدند.

* اروگوئه تاکنون چهارده بار در مسابقات جام جهانی حاضر بوده و در سال‌های ۱۹۳۰ و ۱۹۵۰ به‌عنوان قهرمانی دست پیدا کرده است. آنها پانزده مرتبه نیز در رقابت‌های کوپا آمه‌ریکا عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داده‌اند.

وارثان فاتح دو جام‌جهانی مقابل ایران

* اروگوئه در فیفا دی قبلی، سه دیدار دوستانه برگزار کرد که یکی از آنها، بازی با تیم ملی آمریکا یکی از حریفان ایران در جام جهانی بود که با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید. در ۲ دیدار تدارکاتی دیگر، شاگردان دیه‌گو آلونسو با نتیجه سه بر صفر و پنج بر صفر از سد مکزیک و پاناما گذشتند.

وارثان فاتح دو جام‌جهانی مقابل ایران

* به‌طور کلی، اروگوئه در هفت دیدار قبلی از جمله چهار دیدار از مرحله مقدماتی جام جهانی و سه مسابقه دوستانه، تنها یک‌بار و در جدال با ونزوئلا دروازه خود را باز شده دیده است. در ۶ مورد از این هفت دیدار، سرخیو روشه سنگربان ۲۹ ساله تیم ناسیونال درون دروازه حضور داشته و در دیدار با تیم ملی آمریکا، فرناندو موسلرا گلر گالاتاسرای در ترکیب اصلی قرار گرفته بود. در پنج دیدار قبلی نیز آنها موفق به ثبت کلین‌شیت شده‌اند.

وارثان فاتح دو جام‌جهانی مقابل ایران

* در ترکیب تیم ملی اروگوئه بازیکنان مطرح زیادی دیده می‌شوند. این تصویری از تمرین روز گذشته آنهاست. جایی که داروین نونیز ستاره جوان فصل قبل بنفیکا و کنونی لیورپول در کنار فدریکو والورده بازیکن رئال مادرید و رونالد آرائخو مدافع بارسلونا دیده می‌شود.

وارثان فاتح دو جام‌جهانی مقابل ایران

* بی‌شک لوئیز سوارز یکی از مشهورترین چهره‌های حاضر در اردوی تیم ملی اروگوئه است. او نیز این روزها، پا به پای سایر ستاره‌های تیمِ آلونسو، در اتریش مشغول تمرین است. تصویری از چهره شاداب او در جریان تمرینات روز گذشته، در صفحه توییتری رسمی تیم ملی اروگوئه بازتاب داده شد. او از زمان بازگشت به ناسیونال اروگوئه چهار بار گلزنی کرده و سه مرتبه نیز پاس گل داده تا نشان دهد یک شیر، همیشه شیر است.

وارثان فاتح دو جام‌جهانی مقابل ایران

* این عکس دست جمعی از تمرینات اروگوئه در وین است. جایی که ستاره‌های مطرحی در این تصویر حضور دارند. از سمت راست، لوکاس توریرا بازیکن اسبق آرسنال، اتلتیکو مادرید، فیورنتینا و فعلی گالاتاسرای ایستاده است. بازیکنی که با تیم سیمئونه به‌عنوان قهرمانی اسپانیا دست یافت.

در کنار او، فدریکو والورده مشاهده می‌شود. ستاره این روزهای رئال مادرید که در این فصل و در ۹ مسابقه، موفق به زدن چهار گل شده و ۲ مرتبه نیز پاس گل داده است. رودریگو بنتانکور دیگر ستاره اروگوئه در این تصویر است. بازیکن فصل قبل یوونتوس و کنونی تاتنهام. او در آخرین دیدار اسپرز برابر لسترسیتی یک گل زد و یک پاس گل نیز داد.

ماتیاس وسینو در مرکز این تصویر ایستاده است. بازیکنی که این تابستان پس از ۵ سال از اینتر جدا شد و به لاتزیو پیوست. با وجود اینکه پست او یک هافبک دفاعی است اما طی ۳۷۸ دقیقه که در فصل جاری برای عقاب‌ها به میدان رفته، موفق به زدن ۲ گل در لیگ اروپا شده و یک مرتبه نیز پاس گل داده است.

نیکولاس دلا کروز، بازیکن ریورپلاته نیز نفر پنجم از سمت راست است. مارتین ساتریانو، مهاجم جوان و ۲۱ ساله اینتر که به‌صورت قرضی در امپولی حضور دارد، دیگر فرد حاضر در این تصویر است. و بالاخره نوبت می‌رسد به جورجیان دِ آراسکاتا که با فلامینگو عناوین متعددی را کسب کرده است.

وارثان فاتح دو جام‌جهانی مقابل ایران

* فدریکو والورده ستاره این روزهای رئال مادرید، یکی از خطرناک‌ترین بازیکنان تیم ملی اروگوئه است. این بازیکن ۲۴ ساله از سوی وب‌سایت ترانسفر مارکت ۷۰ میلیون یورو ارزش‌گذاری شده درحالی‌که ارزش کل تیم ملی ایران ۷۲ میلیون یورو برآورد شده است. او در جریان پیروزی رئال مادرید برابر اتلتیکو، گل دوم تیمش را به ثمر رساند و چند روز پیش از آن نیز با شوتی دیدنی، دروازه لایپزیش را باز کرد.

وارثان فاتح دو جام‌جهانی مقابل ایران

* در ترکیب اروگوئه، "ماتیاس" نام‌های زیادی دیده می شود. نفر اول از سمت راست، ماتیاس اولیویرا مدافع چپ ناپولی است. کسی که کنار او ایستاده، ماتیاس وینا بازیکن آ.اس رم است. پست هر دو بازیکن در سمت چپ است و یکی از آنها باید برابر ایران بازی کند. دو بازیکنی که در سری آ ایتالیا نیز با همدیگر رقیب محسوب می‌شوند، برای حضور در ترکیب ثابت اروگوئه نیز جدال سختی با یکدیگر خواهند داشت. در مورد فده والورده نیز به اندازه کافی صحبت کردیم.

وارثان فاتح دو جام‌جهانی مقابل ایران

* از زمان حضور دیه‌گو آلونسو روی نیمکت اروگوئه، جورجیان د آراسکاتا، وینگر چپ فلامینگو یکی از ستاره‌های تیم بوده است. او ۲ گل حیاتی برابر ونزوئلا و شیلی در مرحله مقدماتی جام جهانی به ثمر رساند و یک پاس گل نیز داد. در یک نیمه از بازی دوستانه مقابل پاناما نیز او یک گل ساخت. بازیکنی که از سال ۲۰۱۹ با فلامینگو ۶ قهرمانی در لیگ و سوپرجام برزیل، سودا آمه‌ریکانا و لیبرتادورس به‌دست آورده است.

وارثان فاتح دو جام‌جهانی مقابل ایران

لئوناردو کابررا کاپیتان اسپانیول در ۳۱ سالگی قصد دارد نخستین بازی ملی خود را تجربه کند. مدافعی که در غیاب دیه‌گو گودین به اردو فراخوانده شده و امیدوار است بتواند در لیست نهایی دیه‌گو آلونسو برای شرکت در جام جهانی، حضور داشته باشد. در صورتی‌که او برابر ایران به میدان برود، قطعا از انگیزه‌های فوق العاده‌ای برای مهار آزمون و طارمی برخوردار خواهد بود. چرا که کابررا به‌خوبی می‌داند این آخرین شانس او برای تجربه تورنمنت بزرگی به نام جام جهانی است.

رده‌بندی تیمهای ملی فوتبال جهان

شکست اروگوئه بعد از ۵۵۵ دقیقه گل نخوردن / ایران ۱ - اروگوئه صفر ؛ شروع درخشان کی‌روش با برد تاریخی + فیلم

۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۸
کد خبر: 33306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha