در پنج ماهه اول امسال، چند تخلف صنفی کشف شده است؟ + لینک‌ها، اپ و تلفن شکایت

بر اساس آمار سازمان حمایت، در نتیجه بازرسی از انواع واحدهای اقتصادی شامل خرده فروشی، عمده فروشی، انبار، سردخانه، تولیدی صنفی و صنعتی و ... در پنج ماهه امسال برای بیش از ۱۰۶ هزار واحد صنفی متخلف پرونده تشکیل شد و بیشترین تخلفات شناسایی شده شامل گرانفروشی، عدم درج قیمت کالا و عدم صدور صورتحساب بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، در مرداد ماه امسال به دلیل تخلفات صنفی برای ۱۶ هزار و ۲۸۵ واحد تولیدی، توزیعی و خدماتی، پرونده تعزیراتی تشکیل شده است.

در مرداد ماه امسال ۹۹ هزار و ۵۳۳ مورد بازرسی با هدف نظارت بر چرخه توزیع کالا و برخورد با تخلفات اقتصادی از سوی اکیپ‌‎های بازرسی و نظارت در ادارات صنعت، معدن و تجارت استان‌ها صورت گرفته است.

در نتیجه این بازرسی‌ها در مدت یاد شده ۱۶ هزار و ۲۸۵ فقره پرونده تشکیل و ۱۹ هزار و ۹۱ مورد تخلف کشف شده است.

همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۲۳ هزار و ۶۴ فقره بازرسی از انواع واحدهای اقتصادی شامل خرده فروشی، عمده فروشی، انبار، سردخانه، تولیدی صنفی و صنعتی و ... انجام شده و پرونده تخلف بیش از ۱۰۶ هزار واحد متخلف برای صدور حکم نهایی به تعزیرات حکومتی استان‌ها ارجاع داده شده است.

گفتنی است بیشترین بازرسی‌ها مربوط به کالاهای اساسی و استراتژیک شامل نان، فرآورده های پروتئینی از جمله گوشت قرمز و گوشت مرغ، برنج، محصولات لبنی و روغن نباتی و ... بوده است.

بیشترین تخلفات شناسایی شده نیز شامل گرانفروشی، عدم درج قیمت کالا و عدم صدور صورتحساب بوده است.

چگونه شکایت کنیم؟

مردم می‌توانند با مراجعه به ستاد خبری سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و شهرستان‌های تابع، شکایت خود را تنظیم کنند یا از طریق تلفن (۱۲۴)، پورتال سازمان حمایت به نشانی الکترونیکی www.cppo.ir و همچنین 124.ir و اپلیکیشن "آپ" شکایت خود را مطرح کنند.

طبق قانون نظام صنفی، گران‌فروشی، کم‌فروشی، تقلب، احتکار، عرضه خارج از شبکه عدم اجرای ضوابط قیمت‌گذاری و توزیع، فروش اجباری، ‌عدم درج قیمت و عدم صدور صورتحساب از جمله مهم‌ترین تخلفات صنفی است.

۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۰
کد خبر: 33305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha