دبیر:استعفا نمی دهم/ بنا خسته بود و خودش رفت/جواب پدر کشتی‌گیر را نمی‌دهم

رئیس فدراسیون کشتی درباره انتخاب حسن رنگرز به عنوان سرمربی جدید تیم ملی کشتی فرنگی گفت: محمد بنا خسته بود و خودش رفت و برای انتخاب رنگرز با او مشورت کردیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایرنا، علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی در مراسم قرعه کشی لیگ برتر کشتی گفت: خیلی از مربیان با ما کاری ندارند ولی کارشان را می‌کنند و از همه ممنونم. یک عده مغرضند و کشتی را می‌زنند چون با علیرضا دبیر مشکل دارند.

وی با اشاره به اینکه از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ کشتی آزاد و فرنگی در جهانی دو طلا گرفته شد ولی طی ۲ سال اخیر ۱۱ طلا گرفتیم گفت: اشاعه دروغ خودش گناه است. هر کسی از کشتی حمایت کند مخلص آن بوده و ولی اگر جلوی کسی که علیه کشتی کار می‌کند نیز خواهیم ایستاد. دبیر بد بیان می‌کند ولی دروغ نمی‌گوید و نیامده‌ام تا جهان پهلوان شوم. باید بگویم که من نه مجیزگوی وزیرم و نه می‌خواهم رئیس هیئت مجیز من را بگوید. همیشه به لیگ اعتقاد داشتم و هشت سال لیگ را تعطیل کردند ببینید وضعیت اقتصادی کشتی گیران چه شد. اگر جلوی لیگ را نگرفته بودند الان قراردادهای لیگ کشتی بالای پنج میلیارد بود.

رئیس فدراسیون کشتی اظهار داشت: قهر نکنید و به خاطر کشتی بایستید. یک جایی اجحاف می‌شود اما عمدی نیست. من به کسی که دنبال پست می‌آید کاری ندارم، کسی که کار چاق کنی کند را رد می‌کنم، خودم باید بگردم و آدم‌ها را پیدا کنم.

وی بیان کرد: ما کشتی هستیم و محکوم به خوب بودن و سالم کار کردن هستم. هرجا دیدید مربی از کشتی گیر درصد خواست مدیونید نگویید اما بدون سند آبروی کسی را نبرید. ما فردین معصومی را داشتیم عنوان جهانی داشت و کشتی گیر لیگ هم بود ولی علیرضا حیدری قهرمان جهان بود و کشتی گیر لیگ نبود. اگر حق کسی خورده شد ما هستیم شما شلوغ نکنید. در جهانی هم به بچه‌ها گفتم حق اعتراض ندارید، هر چه سرمربی گفت همان است. حق یونس امامی را مقابل آمریکا خوردند من پیگیری کردم. طلای یونس به گردن کشتی‌گیر آمریکایی افتاد.

استعفا نمی‌دهم، استعفا کار آدم‌های ضعیف است

دبیر تاکید کرد: تا قیامت هر شاگردی نتیجه گرفت برای شما، من ادعایی ندارم اما بگویید این دو سه سال حال کشتی خوب است یا نه. من حمال کشتی‌ام، بدم نمی‌آید اینکه به من بگویند حمال کشتی، من خوشم می‌آید عشق می‌کنم. حمالی هم برای من، جهان پهلوانی برای شما. به یاری گفتم سازمان لیگ زمانی موفق است که مستقل بوده و درآمدزا باشد. دنبال استعفای من نباشید استعفا برای آدم‌های ضعیف است، من استعفا نمی‌دهم شاید مجمع من را بردارد و یا سری بعد ثبت نام نکنم.

وی بیان کرد: کشتی مملکت ۱۰ مدال جهانی گرفته و بعد یک سری می‌گویند باختیم. سال ۱۹۹۹ فقط سه مدال گرفتیم.

رئیس فدراسیون کشتی خاطرنشان کرد: پارسال از انتخابی تیم ملی از چهار کشتی درآمدزایی کردیم نه از بلیت فروشی، یک زمانی به یک بانکی همه اسپانسری را داده بودند، این پول سر سفره بچه‌های مردم می‌آید. جز تیم‌های نظامی کسی ورودی را پرداخت نکند حذفش می‌کنیم.

دبیر بیام کرد: به طور مثال پاس باید ورودی بدهد چون فقط یک تیم نظامی پول نمی‌دهد، نه اینکه محتاج آن پول باشیم بلکه شان کشتی باید حفظ شود. از فدراسیون قبلی سر تبلیغات لیگ ۵۰ میلیون ندادند، شده یک و نیم میلیارد که من باید از پول بچه‌های مردم آن را بدهم، زیاد حرف بزنند همه اینها را می‌گویم. لیگ برای ما خیلی مهم است.

وی با اشاره به هیئت استان‌ها هم گفت: هیئت‌ها هر کدام مانع رفتن کشتی گیر به تیم استان دیگر شوند برخورد می‌کنم. اخطار می‌دهم به کشتی گیران که اگر امضا کردند پایش بایستند وگرنه محرومش می‌کنم. قرارداد محکم ببیندید، بعد پولشان را بدهید.

دبیر گفت: لیگ را رفت و برگشتی نکنید، هنوز ظرفیتش نیست. یا رفت و برگشت یک جا باشد و قرعه کشی کنید. یا مرحله رفت یک دور باشد و برگشت هم یک دور، فینال هم که تهران است.

با هر فردی آبروی کشتی را ببرد، برخورد می‌کنیم

دبیر همچنین در حاشیه مراسم قرعه‌کشی لیگ برتر کشتی در جمع خبرنگاران گفت: لیگ با توجه به اینکه درآمد خیلی از کشتی‌گیران درجه یک تا درجه ۵ و مربیان ما از شرکت در این مسابقات است، مهم است و اهمیت دارد. سازمان لیگ باید استقلال داشته باشد و نه تنها از ما نباید این سازمان پولی بگیرد بلکه باید پول هم بدهد و به سمت درآمدسازی برود.

رئیس فدراسیون کشتی در ادامه درباره حواشی و درگیری‌هایی که در جریان دوره‌های قبل و لیگ دسته اول به وجود آمده است، خاطرنشان کرد:هر کسی که باعث شود، آبروی کشتی برود با او برخورد می‌کنم، کشتی که برگزار می‌شود در دید مردم است و هر کسی که بخواهد این رشته را از کشتی گیر گرفته تا مربی با رفتارش بدنام کند، جلوی او محکم می‌ایستم. در مسابقات جهانی هم به کشتی گیران گفتم که حق اعتراض ندارید و باید به مربی بگویند و مربی هم تا یک جایی می‌تواند اعتراض کند و بعد نوبت ما هست که پیگیری کنیم، آنجا برند جمهوری اسلامی است و نباید به آن ضربه بزنیم.

دبیر افزود: در داخل کشور هم همین طور است و باید آبروی کشتی را حفظ کنیم، تا یک جایی که مربوط به ما در فدراسیون و کمیته انضباطی باشد، برخورد می‌کنیم، طرف دیگر نیروهای نظامی و ناجا و روسای هئیت‌ها هستند که باید به کنترل حواشی کمک کنند.

رئیس فدراسیون کشتی در ادامه درباره قراردادها هم تصریح کرد: قرارداد با کشتی گیر باید مکتوب و محکم بسته شود و حتی برای بستن قراردادهای دو و سه ساله هم مجوز داده‌ایم، سمت دیگر باشگاه‌ها هستند که باید به این قراردادها و پرداخت آن پایبند باشند. برخی باشگاه ها پول کشتی گیران را نمی ‌دهند که ما آن را به دادگاه ارجاع می‌دهیم و دادگاه حکم می‌دهد و اگر امکان داشت که فدراسیون از حساب باشگاه طلب کشتی گیر را می‌داد، روند بهتری بود و عدم وجود چنین امکانی از ایرادات است.

کشتی فرنگی به دوران قبل و بعد بنا تقسیم می‌شود

دبیر درباره حضور کشتی گیران خارجی هم در لیگ گفت: قرارداد با کشتی گیران خارجی را آزاد گذاشته ایم و هر تیمی می‌تواند ۲ کشتی گیر خارجی جذب کند.

وی در ادامه درباره انتخاب حسن رنگرز به عنوان سرمربی جدید تیم ملی کشتی فرنگی و جدایی محمد بنا، گفت:تاریخ کشتی فرنگی را باید به دو بخش قبل و بعد از بنا تقسیم کنیم، قبل از بنا چند قهرمان محدود مانند رنگرز، علی آبادی و ... داشته‌ایم اما بعد از آمدن بنا، کشتی فرنگی ما چند قهرمان المپیک و جهان دارد و از کشتی آزاد جلوتر رفته است.

دبیر در ادامه منتقدان بنا را خطاب قرار داد و افزود: کسانی اعتراض می‌کنند و منتقد هستند کارنامه‌شان را هم در مقابل محمد بنا ببینند، علاقه داشتیم با محمد بنا ادامه بدهیم اما بنا خودش خسته شده بود. همچنان هم علاقمند هستیم بنا کنار ما باشد، بنا مربی کوچکی نیست و در این کار بی‌نظیر است. حتی برای انتخاب حسن رنگرز با بنا مشورت کردیم.

جواب پدران کشتی گیران را نمی‌دهم

رئیس فدراسیون کشتی درباره انتقاد پدر حسن یزدانی از او، اظهار داشت: به هر اظهارونظری که نباید واکنش نشان بدهم، کشتی گیران زیادی هستند که می بازند و پدرانشان ناراحت می‌شوند، نمی‌توانیم جواب همه را بدهیم. فقط باید بگویم حرفی که می‌زنیم، اول خودم را می گویم امیدوارم اول اینکه راست بگویم، دوم اینکه جلوی خدا بتوانم سرم را بالا بگیرم. در این قضیه از حسن یزدانی بپرسید و در حوزه فنی، پژمان درستکار باید پاسخ بدهد.

رئیس فدراسیون کشتی درباره مقایسه‌ای که بین کادر فنی ایران و آمریکا صورت گرفته بود و عنوان شده بود که کشتی گیران آمریکا را در هر وزن یک قهرمان جهان و المپیک کوچ می‌کند اما در ایران اینطور نیست، گفت: از این نظر که قهرمان جهان و المپیک، فضای این دو رقابت را می‌شناسد، حضورشان در کادر فنی درست است اما قهرمان المپیک و جهانی که در باشگاه حضور داشته باشد و تمرین بدهد و درگیر کشتی باشد، نه اینکه بخواهد مفت بری کند. مربی‌ای مثل منصور برزگر در باشگاه تمرین می‌داده و یک مربی کامل است.

معاونت قهرمانی وزارت ورزش درباره جوایز مدال‌آوران پاسخگو نیست

وی در ادامه با انتقاد از وزارت ورزش به دلیل پرداخت نکردن پاداش مدال آوران جهانی گذشته، تاکید کرد: کشتی در فدراسیون کشتی خلاصه نمی‌شود و کشتی حتی از کل ورزش ایران هم بزرگتر است. یک سال از قهرمانی بچه‌ها در جهانی گذشته است ولی جایزه مدال آوران را نداده اند، معاونت ورزش قهرمانی باید در این باره پاسخ بدهد. چند بار نامه نوشته‌ام و ۱۰ بار گفته‌ام اما پاسخ نداده‌اند.

کشاندن اعتراض به کف خیابان درست نیست

دبیر در پایان در پاسخ به سوالی درباره اتفاقات به وجود آمده درباره مهسا امینی و متشنج شدن اوضاع کشور، گفت: به خانواده امینی تسلیت می ‌گویم، او خواهر و عزیز ما بود، اگر واقعا کسی تخلف کرده است نظام باید با او برخورد کند، اگر چیزی نبوده به مردم اطلاع دهند، ظرفیت نظام ایران بزرگ است اگر هم چیزی بوده خود نظام باید شاکی این قضیه باشد.

وی با انتقاد از بردن اعتراض‌ها به کف خیابان، اظهار داشت: هر موضوعی را نباید به کف خیابان ببریم، برای پسر آقای روح الامینی این اتفاق افتاد و او ایستاد و از دستگاه قضایی حکم گرفت، باید از دستگاه قضایی پیگیری کنیم و با کسی که تخلف کرده، برخورد کنیم. این موضوع را نباید سیاسی کنیم و این موضوع کف خیابان نیست.

۳۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۵
کد خبر: 33286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha