تجمعات اعتراضی به مرگ مهسا امینی در تهران و چند شهر دیگر + فیلم

امروز تجمع های اعتراضی در پی درگذشت مهسا امینی در چند شهر کشور از جمله تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایسنا و فرارو- امروز تجمع های اعتراضی در پی درگذشت مهسا امینی در چند شهر کشور از جمله تهران برگزار شد.

براساس گزارش‌ها در بلوار کشاورز تهران و خیابان حجاب جمعی از معترضان حضور پیدا کردند. خبرگزاری ایسنا در این باره نوشته است: «در این تجمع که با انتقاد نسبت به نوع عملکرد برخی گشت های ارشاد همراه بود، از سوی برخی تجمع کنندگان شعارهای ساختار شکنانه سر داده شد.»

نیروهای پلیس در بلوار کشاورز تهران مستقر شده‌اند.

گزارش‌ها از شهرهای دیگر نیز از حاکی از برگزاری تجمعات اعتراضی است. در استان کردستان فضای چند شهر ملتهب گزارش شده است.

در اصفهان، رشت، مشهد و پاوه نیز اعتراضاتی گزارش شده است.

مهسا امینی دختر ۲۲ساله‌ای بود که چهارشنبه هفته گذشته از سوی نیروهای گشت ارشاد بازداشت شد و به دنبال آن همان روز دستگیری در بازداشتگاه وزرای تهران دچار عارضه قلبی و مغزی شد. او که در حالت کما در بیمارستان کسری بستری بود بعد از ظهر جمعه درگذشت.

پلیس تهران روز پنج شنبه سکته قلبی مهسا امینی پس از دستگیری توسط یکی از گشت‌های پلیس را تائید کرد و توضیح داد: «خانمی برای توجیه و آموزش به یکی از بخش‌های پلیس تهران بزرگ هدایت شده بود که ناگهان در جمع سایر افراد هدایت شده به طور ناگهانی دچارعارضه قلبی شد.»

رئیس جمهور که برای شرکت در اجلاس سران شانگهای در ازبکستان به سر می برد به وزیر کشور برای بررسی حادثه تلخ پیش آمده برای "مهسا امینی" دستور پی گیری و بررسی صادر کرد. حادثه مرگ وی هنوز علت آن از سوی مراجع ذی صلاح در حال بررسی است.

رئیس جمهور همچنین روز یکشنبه در تماسی تلفنی با خانواده مرحومه مهسا امینی، به آنها اطمینان داد که این موضوع را از دستگاه های مسئول مطالبه خواهد کرد تا ابعاد آن روشن شود.

رئیس جمهور در این تماس با تأکید بر اینکه همه دختران ایران را همچون فرزندان خود می‌داند، گفت: دختر شما همچون دختر خود من است و احساس من این است که این حادثه برای یکی از عزیزان خود من پیش آمده است. اینجانب را در مصیبت خود شریک، و همدرد غم و اندوهتان بدانید.

پیکر مهسا امینی در سقز به خاک سپرده شد. در آیین تشییع پیکر و خاکسپاری وی، علاوه بر خانواده و بستگان مرحومه، جمع زیادی از مردم و تعدادی از مسئولان شهرستان سقز نیز حضور داشتند و اعتراض هایی صورت گرفت.

۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۵
کد خبر: 33183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha