انتقاد دبیر نصر تهران از فضای مسموم و پیشنهادهای اخیر به تاکسی‌های اینترنتی

نشست خبری شهریور ماه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران با حضور برخی از اعضای هیأت مدیره، دبیر و جمعی از خبرنگاران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، در این نشست، حسین اسلامی، رئیس هیئت مدیره این سازمان، ضمن تسلیت فوت مهسا امینی، امیرحسین خادمی و همچنین سایر قربانیان روزهای اخیر، در مورد موضع این سازمان در مواجهه با طرح صیانت تاکید کرد: موضع ما همیشه رد این طرح بوده و سازمان انتقادات خود را بارها بیان کرده است. اما تغییری در این طرح رخ نداده و متأسفانه اجازه داده نشده نمایندگان بخش خصوصی در نظارت‌ها حضور داشته باشند.

او در رابطه با بیست و ششمین دوره نمایشگاه الکامپ هم ضمن عذرخواهی بابت تأخیر پیش‌آمده اظهار امیدواری کرد که با وجود ارتباطات بین‌المللی جدید این نمایشگاه در آبان ماه سال جاری پرشورتر و با تنوع بیشتری پس از سه سال برگزار شود.

اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مجمع فصل پاییز تأکید کرد: قطعا مشارکت اعضا در مجمع مؤثر خواهد بود. این مجمع در تلاش است تا دو سال گذشته را مورد بررسی قرار دهد و برای آینده برنامه‌ریزی کند.

او افزود: مجمع همچنین به مشکلاتی در رابطه با حق عضویت و خدمات سازمان نیز خواهد پرداخت. اسلامی اشاره کرد با توجه به اینکه در مجمع سال آینده انتخابات نیز پیش رو خواهد بود، فرصت کمتری برای حل مسائل درون سازمان پیش خواهد آمد و باید فرصت را در مجمع پاییز امسال غنیمت بشماریم.

اسلامی همچنین با اشاره به برخورد قهری با برخی از پلت‌فرم‌ها تأکید کرد: برخوردهایی نظیر حکم زندان برای مالکان برخی پلتفرم‌ها خط قرمز این سازمان است. حتی اگر تخلفی صورت گرفته باشد هم نحوه برخورد باید در راستای اعتلای اکوسیستم باشد. برخوردهایی مانند محکوم کردن به زندان، مخالف با نوآوری در قوه قضائیه است.

او اشاره کرد در چنین شرایطی به فعالیت نهادهای نظارتی در مجلس و دولت نیاز است.

رئیس هیأت مدیره نصر تهران همچنین بر موضع‌گیری این سازمان در برابر افزایش تعرفه تلفن ثابت نیز توضیح داد: چه در تعرفه ثابت و چه در همراه کاملا به این موضوع اذعان داریم که باید برای ارتقای کیفیت، افزایش قیمت اتفاق بیفتد، با چیزی که مخالفیم موضوع انحصار است، انحصار همیشه باعث افت کیفیت در خدمات و محصولات می‌شود.

انتقاد به طرح جدید بانک مرکزی

رضا قربانی، عضو هیأت مدیره و رئیس کمیسیون فین‌تک نیز ضمن دعوت از تمامی کسب‌وکارهای کوچک و استارت‌اپ‌ها برای عضویت در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، بر حمایت‌های این سازمان از کسب‌وکارها تأکید کرد و گفت: این نهاد صنفی در چند حوزه سخت‌افزار، نرم‌افزار، خدمات فناوری اطلاعات و فناوری‌های مالی توانمند است و با کسب و کارهای کوچک و بزرگ در حال تعامل است.

قربانی با اشاره به طرح‌ها و قانون‌های اخیر در حوزه بانکداری گفت: طرح بانکداری اسلامی در مجلس مصوب شده و در صف تصویب در شورای نگهبان قرار دارد. این طرح دو اشکال بزرگ دارد و آن اینکه فناوری در آن دیده نشده و این در حالی است که در چند سال اخیر پیشرفت‌ها در حوزه فناوری حوزه مالی اتفاق افتاده است.

او افزود: ایراد مهم‌تر اینکه نهادی مانند بانک مرکزی که یک وظیفه بیشتر ندارد و آن حفظ ارزش پول ملی است، وظایف بسیاری دیده شده است از جمله اشتغال که ربطی به بانک مرکزی ندارد.

موضوع بعدی بحث حساب‌های تجاری است. درباره حساب‌های تجاری سازمان‌ نظام صنفی به دنبال تعامل است و نباید آرامش جامعه را برهم زد.

قربانی در ادامه به رمزریال در بانک مرکزی هم پرداخت و گفت بانک مرکزی در تصمیمی درست می‌خواهد سکه و اسکناس را به شکل توکن‌های دیجیتال احیا کند اما بیان آن به شکل درستی نبوده است. در تعامل با بانک مرکزی متوجه شدیم این‌گونه نیست که بانک مرکزی بخواهد به طور کامل سکه و اسکناس را حذف کند.

قربانی در بخش دیگری از سخنان خود درباره موضوع بیمه گفت: این مسئله را در کارگروه اقتصاد دیجیتال سازمان نظام صنفی رایانه‌ای دنبال می‌کنیم و در جهت رفع مشکلات مربوط به بیمه کسب‌وکارهای دیجیتال در تلاشیم.

عضو هیأت مدیره نصر تهران همچنین از تشکیل کمیسیون لندتک نصر تهران در روزهای آتی خبر داد وگفت: این کمیسیون به زودی تشکیل می‌شود. همچنین برای تشکیل کمیسیون بانکداری دیجیتال نیز برنامه‌ای داریم. او قانون جهش تولید و حمایت از دانش‌بنیان‌ها را نیز اقدامی درست و منطقی برشمرد.

روز جهانی فناوری اطلاعات

در بخش دیگری از این نشست، علیرضا کشاورز جمشیدیان، دبیر نصر تهران، ضمن تسلیت فوت مهسا امینی، از فضای مسموم و پیشنهادهای اخیر به تاکسی‌های اینترنتی انتقاد کرد و توضیح داد که عدم شفافیت قبل از هر چیز به خود حاکمیت ضربه می‌زند.

او با اشاره به «کتاب سال سازمان» یادآور شد: برای اولین بار کتاب سال صنف در دست تدوین و انتشار است و فراهم کردن فضاهایی برای معرفی‌شدن اعضای سازمان در دستور کار قرار گرفته است.

کشاورز جمشیدیان همچنین با اشاره به جلسه نصر تهران با مدیران تأمین اجتماعی اعلام کرد که سازمان در راستای رفع و رجوع مشکلات مربوط به بیمه اعضا در حال انجام اقدامات لازم است. او همچنین از اقدامات سازمان در جهت تسهیل ارتباطات با وزارت صمت نیز خبر داد و گفت: در این مدت جلسات مفیدی با دولتمردان برگزار شده است و اجرایی شدن توافقات، اثرات مثبتی به همراه خواهد داشت.

او در نهایت یادآور شد که روز فناوری اطلاعات، با تلاش سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در تقویم ملی به ثبت رسید و از اقدامات این سازمان و تعاملات انجام شده با یونسکو در جهت ثبت روز جهانی فناوری اطلاعات خبر داد.

انتقاد دبیر نصر تهران از فضای مسموم و پیشنهادهای اخیر به تاکسی‌های اینترنتی

۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۷
کد خبر: 33182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha