بولتون: ترامپ امنیت آمریکا را بیشتر نکرد

مشاور امنیت ملی پیشین کاخ سفید گفت آمریکا امروز نسبت به قبل از ریاست جمهوری ترامپ امنیت بیشتری ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛ «جان بولتون» مشاور امنیت ملی پیشین کاخ سفید در مصاحبه با رادیو ملی آمریکا (NPR)  نسبت به عملکرد ضعیف دولت ترامپ گفت: متاسفانه آمریکا امن‌ نیست و این کشور امروز نسبت به زمانی که دولت ترامپ روی کار آمد، در جایگاه قدرتمندتری در عرصه بین المللی قرار ندارد.

بولتون افزود: مشکل این است که هیچ استراتژی اساسی در دولت ترامپ وجود نداشته است، به طوری که در مجموعه تصمیماتی که گرفته واقعاً از الگویی پیروی نکرده تا ما را در یک دوره زمانی پایدار به سمت موقعیتی قدرتمندتر در سطح بین‌المللی سوق دهد.

مشاور امنیت ملی پیشین کاخ سفید تاکید کرد، من فکر می‌کنم این یک شکست اساسی در رویکرد دولت ترامپ است که منجر به نتیجه‌گیری کلی می‌شود و در همه زمینه‌های مختلف مطرح می‌شود که ما امروز وضعیت قدرتمندتری نسبت به زمان روی کار آمدن دولت نداریم.

بولتون که به تازگی کتاب «اتاقی که در آن اتفاق افتاد» را در افشای کارنامه و شخصیت دونالد ترامپ منتشر کرده، در گفتگوهای اخیر خود آشکارا ترامپ را به ناکارآمدی در مقابله با مشکلات و ناآگاهی از فراز و نشیب امور سیاسی متهم می‌کند.

بولتون با اشاره به ضعف‌های شخصیتی ترامپ، می‌گوید که او به رهبران پر اهمیتی مانند «شی جین پینگ» رییس جمهوری چین و «ولادیمیر پوتین»، رییس جمهوری روسیه به شدت حسادت می‌ورزد؛ ترامپ دوست دارد کنار سیاستمداران برجسته بنشیند و مثل آن‌ها تصمیمات بزرگی بگیرد.

بولتون در مصاحبه با دویچه وله تأکید می‌کند که در همکاری ۱۷ ماهه خود با دولت ترامپ، متوجه شده است که او برخلاف آنچه خود و نزدیکانش ادعا می‌کنند، از امور امنیتی کشور ناآگاه است و حاضر نیست با مطالعه اسناد و گزارش‌ها اطلاعات بهتر و بیشتری کسب کند.

۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
کد خبر: 3317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha