۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵
کد خبر: 33159

توضیحات پلیس درباره دستگیری مهسا امینی در پارک طالقانی / به ایشان ابتدا تذکر دادیم اما مراعات نکرد

عدم رعایت شئونات در معابر عمومی جرم است و پلیس مسئول برخورد با آن است
توضیحات پلیس درباره دستگیری مهسا امینی در پارک طالقانی / به ایشان ابتدا تذکر دادیم اما مراعات نکرد

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره ماجرای فوت مهسا امینی توضیحات جدیدی داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، سردار رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در نشست خبری ضمن ابراز همدردی با خانواده امینی توضیحاتی در خصوص حادثه رخ داده برای مرحومه مهسا امینی اظهار کرد: این حادثه برای ما هم ناگوار بود و آرزو می‌کنیم هیچ گاه شاهد چنین حوادثی نباشیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: روز سه شنبه هفته گذشته این خانم به همراه سه خانم و ۲ آقای دیگر در پارک طالقانی در حال گشت و گذار بودند، همکارانم به آن سه خانم دیگر تذکر دادند، رعایت کردند اما این خانم مراعات نکرد.

وی افزود: همکارانم این خانم را به مقر انتظامی هدایت کردند و به خانواده وی اعلام کردند که لباس مناسب بیاورید و بعد از برگزاری کلاس آموزشی وی را در اختیار خانواده اش قرار خواهیم داد.

رحیمی گفت: این نفرات از جمله خانم امینی به کلاس آمدند، تا استاد به کلاس بیاید و مراحل و مقدمات برگزاری این کلاس انجام شود، خانم امینی از جای خود بلند شده و از همکارم سوال کرد که وضعیت من چه ایرادی دارد؟ همکار بنده نیز به وی اعلام کرد که وضعیت لباس و شلوار شما ایراد دارد که پس از این موضوع حال مهسا بهم‌ می خورد و پس از این واقعه تیم پزشکی مستقر در محل به بالین وی حاضر شده و اقدامات احیا را آغاز می‌کنند.

وی افزود: آنچه که وظیفه ما برای نجات جان یک انسان که در مقر انتظامی حضور داشته با سرعت و در کمترین زمان انجام شد. پس از ارجاع مهسا به بیمارستان کسری، بهترین پزشکان را بر بالین وی حاضر و اعلام کردیم تمام اقدامات لازم با هزینه پلیس انجام شود.

رئیس پلیس تهران تصریح کرد: عدم رعایت شئونات در معابر عمومی جرم مشهود و پلیس به عنوان ضابط مسئول برخورد با این جرم است.

سردار رحیمی در واکنش به اینکه ملاک پلیس برای پوشش بانوان و عدم حضورشان در مقر پلیس امنیت اخلاقی چیست، گفت: خانم‌ها باید بدانند که ملاک پوشش برای یک خانم به چه صورتی است، اینکه خانمی لباسی بپوشد که تمام بدنش مشخص شود که کار درستی نیست.

وی گفت: ماموران گشت ارشاد به دوربین‌های البسه خود مجهز هستند اما در این مورد فاقد دوربین بودند.

سردار رحیمی تصریح کرد: در تهران روزانه ۱۵ تا ۱۷ هزار مراجعه کننده به مقرهای پلیس اعم از پلیس آگاهی، کلانتری و ... داریم.

گشت امنیت اجتماعی و اخلاقی، ایجابی کار می‌کند

سردار رحیمی ادامه داد: پلیس یکی از مجموعه‌هایی است که بیشترین ارتباط را با مردم دارد. مردم برای تأمین خواسته‌های خود به طور مرتب و با توجه به تنوع مأموریتی که بر عهده پلیس است به مجموعه آن مراجعه می‌کنند.

وی گفت: گشت امنیت اجتماعی و اخلاقی کار ایجابی می‌کند و حتی کسانی هم که شئونات را رعایت نکنند، خلاف مرتکب شده اند مثل خلاف رانندگی.

سردار رحیمی افزود: تهمت‌های ناجوانمردانه ای به پلیس زده شده و ما واگذار به زمان پل صراط می‌کنیم؛ مگر می‌شود امنیت جامعه را تعطیل کرد.

رئیس پلیس پایتخت گفت: ۹۰ درصد کسانی که توسط گشت ارشاد، ارشاد می‌شوند فقط به آنها تذکر داده می‌شود و ۹ درصد داخل ون تذکر گرفته و یک درصد به مقر منتقل می‌شوند.

سردار رحیمی درباره برگزاری کلاس های توجیهی توضیح داد: پلیس به عنوان ضابط عام قانون موظف است با کشف حجاب برخورد کند و براساس آیین نامه موظف به برگزاری کلاس است.

وی درباره ملاک پوشش از نظر پلیس گفت: هر کشوری قانون خودش را دارد، مردم باید بدانند که ملاک حجاب در اماکن عمومی چیست و باید رعایت کنند. همانطور که در فرانسه اگر روسری سرشان باشد به آنها خدمات ارائه نمی‌شود. هر شهروند باید قانون را رعایت کند.

۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵
کد خبر: 33159
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      0 0
      آقای فرمانده انتظامی تهران بزرگ این کارهای این شکلی تالی فاسد است!