حسن رحیمی: درستکار یک مربی لیگ برتری است/ هیچ بار فنی به کشتی‌گیران اضافه نشد

مربی کشتی آزاد گفت:درستکار و کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد یک کادر لیگ برتری هستند، حتی خیلی از این افراد، تا چند سال پیش خودشان کشتی می‌گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصادحسن رحیمی در گفت‌وگو با آنا، درباره عملکرد تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات جهانی گفت: در مورد عملکرد تیم کشتی آزاد در مسابقات جهانی باید واقعیت‌ها را ببینیم و آنها را بازگو کنیم. متاسفانه الان فدراسیون کشتی به سمت و سوی رفته که هر کس بخواهد در چرخه تیم‌های ملی در هر رده سنی باشد باید برخی حقایق را نگوید و یا دروغ بگوید. در چنین شرایطی آن‌ها می‌توانند در بدنه کشتی ماندگار شوند. این جو در کشتی حاکم است. در مسابقات جهانی امسال در شرایطی که روس‌ها و بلاروس نبودند، فرصت خوبی بود تا تیم ملی کشتی آزاد برای قهرمانی خیز بردارد، یا اینکه حداقل جلوی آمریکا توانایی‌های کشتی ایران را ثابت و بر روی سکو بروند. اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

درستکار یک مربی لیگ برتری است

وی گفت: خیلی از رسانه‌ها که اخبار کشتی را پوشش می‌دهند در جریان این مسابقات از عملکرد تیم ملی طوری صحبت می‌کردند که انگار ما مربیان و کشتی‌گیران را نمی شناسیم. من سال گذشته زمانی که درستکار به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد، در مورد او گفتم که درستکار یک مربی لیگ برتری است. کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد هم یک کادر لیگ برتری است. حتی خیلی از این افراد که در کادرفنی حضور دارند، تا چند سال پیش خودشان کشتی می‌گرفتند. هیچکدام از این مربیان کار مربیگری را از پایه شروع نکرده‌اند. طبیعی در چنین شرایطی نمی توان به نتایجی که تیم ملی با این کادر به دست می‌آورد امیدوار شد.

باید نیرو استخدام کنند تا استرس مربیان کم شود!

رحیمی ادامه داد: من الان سه سال است که در یک باشگاه شخصی از رده پایه کار مربیگری را شروع کرده‌ام. حتی اگر الان از من بخواهند به تیم‌های ملی در رده‌های مختلف کمک کنم، آن را نمی‌پذیرم. به این خاطر که من هنوز نیاز به کسب تجربه دارم.افرادی که بر اساس رفاقت به تیم ملی می‌آیند و در بحث پایه کار نکردند و حتی در باشگاه ها هم کار پایه را انجام نداده‌اند، چطور یک شبه به مربیگری تیم ملی می‌رسند؟حتی در کنار آنها باید افراد دیگر را جذب کنیم که خود این مربیان را جمع کنند به این خاطر که استرس بالایی دارند.

به لحاظ فنی چیزی به کشتی‌گیران اضافه نشده بود

آزادکار سابق تیم ملی کشورمان عنوان کرد: بعد از المپیک توکیو، سطح مسابقات جهانی پایین بود. خیلی از کشتی‌گیران غایب بودند و این موضوع را همه می دانستند. در این دوره هم تیم‌های بلاروس و روس شرکت نکرده بودند. از طرف دیگر کشتی دنیا خالی شده و غیر از تیم آمریکا مابقی تیم‌ها با تک‌ستاره در مسابقات حضور پیدا کردند. بنابراین این بهترین زمان برای قهرمانی بود. اما عملکرد کشتی‌گیران نشان داد که آنها در بحث‌های پایه و استقامت کار نکردند و ضعیف ظاهر شدند. من به هیچ وجه نمی‌خواهم کار آنها را بی‌ارزش کنم. همه کشتی‌گیران تلاش کردند اما زمانی که یک کشتی‌گیر در دور اول استراحت دارد و در دور دوم و سوم با تیم‌های اسلوانی و مجارستان کشتی می‌گیرد، در دور چهارم باید برای پیروزی بجنگد. اما این اتفاق نمی‌افتد، بنابراین نشان می‌دهد به لحاظ فنی، تکنیک و تاکتیک چیزی به آنها اضافه نشده است. ضمن اینکه تمام کشتی گیران که الان در تیم ملی هستند و در مسابقات جهانی شرکت کردند از قبل روی آنها سرمایه‌گذاری شده بود، این کشتی‌گیران برد و باخت‌های خود را داده‌اند و حالا به مرحله رسیدند که باید مدال آور باشند.

تکنیک و تاکتیک کشتی‌گیران تغییری نکرده بود

رحیمی در ادامه عنوان کرد: از بین کشتی‌گیران کامران قاسم‌پور خیلی خوب کشتی گرفت و حریفان قدرتمند داشت. رضا اطری هم خیلی خوب کار کرد. تجربه بالای او در تمام این سال‌ها در مسابقات جهانی به کمکش آمد و خیلی خوب توانست از پس حریفان بر بیاید. رحمان عموزاده هم واقعا خوب کشتی گرفت و نشان داد یک کشتی گیر قابل اعتماد است. من فکر می کنم علت اصلی ضعف کشتی‌گیران به بحث پایه استقامتی آنها بر می‌گردد. غیر از چند کشتی گیر که نسبت به بقیه جوان تر هستند و نیروی جوانی آنها باعث می شود زود ریکاوری کنند، مابقی در پایه استقامت ضعیف کار کردند. این نفرات نسبت به سال قبل هیچ تغییری نداشتند و تاکتیکی و تکنیکی به کشتی خود اضافه نکرده‌اند.

انتخاب یک کشتی‌نویس به‌عنوان آنالیزور چه منطقی دارد؟

رحیمی همچنین گفت: از آن طرف افرادی که چهار بار در مورد کشتی مطلب نوشته‌اند به عنوان آنالیزور در کنار تیم قرار می‌گیرند. حضور این افراد بر چه اساس و معیاری بوده است. این نفرات چه تجربه‌ای دارند که بتوانند به کشتی‌گیران کمک کنند. اصلا مگر کار آنالیزور یک تیم بر عهده یک نفر باید باشد. این کار به صورت تیمی باید انجام شود. چرا برخی از کشتی‌گیران نسبت به سال گذشته تاکنیک متفاوتی داشتند اما برخی دیگر مثل کامران قاسم پور با برنامه و بدون اشتباه و با فکر کشتی گرفتند. این نشان می دهد خیلی از قهرمانان و پیشکسوتان کشتی بیرون از گود هستند و افرادی به میدان آمده‌اند که تجربه کافی ندارد. بهترین نتیجه برای تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات جهانی در شرایطی که روس‌ها هم نبودند، اول شدن بهترین سکو برای ایران بود.

مگر علیرضا دبیر روی کشتی‌گیران سرمایه‌گذاری کرده است؟

مربی کشتی آزاد اظهار کرد: سوال من این است که آیا علیرضا دبیر روی کشتی گیران حاضر در تیم های ملی سرمایه گذاری کرده است؟ آیا بار فنی به این کشتی‌گیران اضافه شده است؟ اگر یک کار فنی در اردوی تیم ملی اتفاق می‌افتاد ما دلمان نمی‌سوخت، اما من با توجه به ارتباطی که با کشتی‌گیران دارم کامل مطمئن هستم که هیچ کار فنی صورت نگرفته است. کشتی‌گیران باید به لحاظ فنی نسبت به پارسال یک رشد چشمیگیری داشته باشند که چنین چیزی از آنها ندیدیم.

۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰
کد خبر: 33156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha