بیانیه ستاد امر به معروف درباره مهسا امینی/از این حادثه عمیقا ناراحتیم

ستاد امر به معروف و نهی از منکر درعین اعتقاد به لزوم حل معضل موجود در حوزه عفاف و حجاب معتقد است در مواجهه با این مساله نه پلیس باید به صورت مستقیم وارد صحنه شود و نه باید حل این مساله را با محاکم قضایی گره زد و نه اینکه متولی و مسوول این مساله دولت باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد در بیانیه ارسالی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با امضای سیدعلی خان محمدی ، سخنگوی این ستاد آمده است:

۱_ در حادثه پیش امده اصل برقراری عدالت و شفافیت است ار دادستانی انتظار می رود با بهترین رسیدگی و اعلام به موقع وجدان عمومی را به رسیدگی دقیق و کامل به قصاوت عادلانه فراخواند.


۲_ ستاد امربه معروف و نهی از منکر همانگونه که بارها اعلام کرده است با تکلیفی که منجر به مقابله مستقیم پلیس با بدحجابان شود مخالف است و معتقد است با راهکار مناسب و بدون تنش های اجتماعی این مساله را می توان تدبیر نمود بنا به طرح جامع ستاد امربه معروف و نهی از منکر پلیس به گشت ارشاد مسولین و اقویا و در حمایتی از معتمدین مردمی تبدیل وضعیت دهد.

۳_ اکنون که رییس جمهور به وزیر کشور دستور پیگیری داده است مناسب است وزیر کشور فقط به صورت موردی به جزییات صرفا این حادثه اکتفا نکند از وزیر کشور می خواهیم این مساله را به صورت کامل بررسی نماید آیا ۳۲ دستگاهی که در خصوص عفاف و حجاب بنا به مصوبه شورای انقلاب فرهنگی ۳۳۰تکلیف قانونی داشتند به وظائف خود عمل کرده اند تا این مسایل پیش نیاید،آیا به وظایف قانونی خود درست عمل کرده اند؟ آیا برای این جوان ۲۳ ساله در جمهوری اسلامی فرهنگسازی لازم توسط دستگاه های فرهنگی صورت پدیرفته است یا فقط شعار کار فرهنگی داده شده است؟ آیا صدا و سیما به عنوان نهادی که بیشترین وظایف را در قانون برای او در نظر گرفته شده است و بیشترین مسوولیت فرهنگسازی را در این ماجرا و امثال ان را دارد به وظایف فرهنگی خود عمل کرده است که وقتی یک جوان و هزاران جوان دیگر ما چگونه عمل نمایند تا با نیروی قهری پلیس مواجه نشود؟ آیا پلیس ما اموزش های لازم را به پرسنل خود داده است که کرامت انسانی افراد را حفظ نمایند؟

از ستاد امربه معروف گرفته تا خود وزارت کشور و بقیه نهادهای مسوول ایا انجام وظایف قانونی خود را درست انجام داده اند. آیا آموزش و پرورش و دانشگاه های کشور وظایف خود را نسبت به جوانان ما به درستی انجام می دهند یا ترک فعل ها و نتیجه اموزش های ناکارامد و عدم کار فرهنگی نوجوانان و جوانان ما را تحویل پلیس داده است ؟

اگر وظایف دستگاه های فرهنگی به درستی انجام شده بود ما شاهد چنین حادثه تلخی نبودیم. ایا حتما باید حادثه های ناگواری اتفاق بیفتد تا متولیان و مسوولین امر به فکر چاره بیفتند؟

۴_ ستاد امر به معروف و نهی از منکر درعین اعتقاد به لزوم حل معضل موجود در حوزه عفاف و حجاب معتقد است در مواجهه با این مساله نه پلیس باید به صورت مستقیم وارد صحنه شود و نه باید حل این مساله را با محاکم قضایی گره زد و نه اینکه متولی و مسوول این مساله دولت باشد بلکه حل مساله عفاف و حجاب فقط به دست خود مردم با مدیریت صحیح قابل حل است و این مساله در طرح جامع عفاف و حجاب کاملا تبیبن شده است.

۵ _ مجلس شورای اسلامی می بایست به صورت جدی به این مساله ورود پیدا کرده و جامعه را از التهاب بحران ها و ایجاد حوادثی که هر از چندگاهی به وقوع می پیوندد نجات دهد مجلس شورای اسلامی نباید منتظر بماند تا آمربه معروف و ناهی ازمنکری مورد ضرب و جرح و یا شهادت قرار بگیرد یا جوان بدحجابی در فرایند اعمال قانون پلیس سکته نماید بعد منفعلانه حرکتی و صحبتی نماید به قول شهید سلیمانی همه اینها فرزندان ما هستند چرا باید بین فرزندان در بی قانونی و بی مدیریتی نزاع صورت بگیرد؟

قانون برای رفع مشکلات اجتماعی وضع می شود و اکنون که این منازعات وجود دارد یعنی یا قانون وجود ندارد و یا کارآمد نیست که در این قسمت مجلس شورای اسلامی لازم است بدون فوت وقت به نقش قانونگداری و نطارتی خود بدون فوت وقت اهتمام ورزد.

۶_ ستاد امربه معروف و نهی از منکر همچنان تاکید دارد برای رفع معضل بدحجابی باید مساله جرم بودن بدحجابی که نیاز به دستگیری و پرونده سازی و دادگاهی شدن دارد ، برداشته شود و بر اساس طرح جامع عفاف و حجاب با نگاه تخلف با بدحجابی برخورد گردد که حل مساله بدون هرگونه تنش اجتماعی کمک می کند، البته دشمنان مایل اند همیشه تنش های اجتماعی وجود داشته باشند.

در پایان ستاد امر به معروف و نهی از منکر مجددا از وقوع چنین حوادث ناگواری شدیدا، ابراز ناراحتی عمیق می کنیم و واقعآ این را درد جانکاهی می داند و به وضع موجود اعتراض می کند که چرا بعد از چهل و اندی سال هنوز بایدشاهد چنین رویدادهای تلخ و ناگواری در بلاتکلیفی های اجرا درست قانون و خلاهای ان در قصورها و تقصیرهای نهادهای خصوصا فرهنگ ساز باشیم

۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۶:۵۵
کد خبر: 33141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مهدی FI ۰۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      1 0
      شماها که تازگیا طرح مدرن عکسبرداری از ملت و ارسال جریمه به درب منازل رو درحال برسی داشتید چطور شد رنگ عوض کردید سریعا
    • مسلم IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      0 0
      خیلی خوب بود...
    • رضا هاشملو IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      0 0
      سلام بهتراست ان وظیف به سپاه وبسیج محول شود.البته باید دوره ر وانشاسی ویژه نوع بروخورد با متخلفان ببینند تاشاهد چنین فجایعی نباشیم .ضمنا به دلیل کروناوتبعات .آن(بیکاری ،بیماری، گرانی روان پریشی)در 30 ماه گذشته ؛ ان مووع باعث شد مردم خشمشان رانشان دهند. مسئولین خویشتندارباشند وگرنه تبدیل به فتنه می ود.