۴ سیگنال جدید برای سهامداران

شاخص کل بورس در هفته‌ای که گذشت بیش از یک درصد افت داشت. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند، بورس روند متعادلی خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از بورس نیوز؛ شاخص کل بورس چهارشنبه هفته اخیر روی عدد یک میلیون و ۴۱۲ هزار واحدی بود و این هفته به یک میلیون و ۳۸۹ هزار واحدی رسید و افت در حدود ۱٫۶ درصدی را ثبت کرد.

امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روند متعادل را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز تا حدودی منفی می‌شود.

نرخ بهره بازار بین بانکی که در در ۱۶ شهریور به ۲۰٫۸درصد رسیده بود، در هفته‌ای که گذشت رشدی ۰٫۱۳درصدی را رقم زد. در نتیجه، این نرخ برای پنجمین هفته متوالی صعودی شد. (بانک‌مرکزی)

برخی از فعالان بازار سرمایه عقیده دارند که افزایش نرخ بهره بین بانکی به نفع بورس و برخی دیگر عقیده دارند این افزایش به زیان بورس است.

صالح آبادی، رئیس بانک مرکزی با تاکید بر حمایت عملیاتی از تولید با روش‌های غیرتورمی از تولید و ضرورت تامین سرمایه در گردش تولیدکنندگان، از نهایی شدن دستورالعمل استفاده از ابزارهای تامین مالی اعتباری در معاملات بورس کالا خبر داد و گفت: از هفته آینده امکان استفاده از ابزارهایی مانند اوراق گام نیز در معاملات بورس کالا فراهم می‌شود. (ایبنا)

این موضوع می‌تواند به گردش نقدینگی در اقتصاد کشور کمک و پول جدید وارد بورس کند.

مهدی هدایت، رئیس سازمان نوسازی شهرداری تهران گفت: در صورت مشارکت مردم در بحث خرید مسکن متری هم تولید اشتغال خواهد شد و هم می‌توانیم بخشی از مسکن مورد را تولید کنیم. (دانشجو)

خرید مسکن متری به وضعیت اقتصادی مردم کمک کرده و گردش پول و اعتماد در بورس را نیز افزایش می‌دهد.

ابوالفضل فلاح، معاون مالی و اقتصاد شهری شهردار تهران گفت: دو ملک عرضه‌ شده در بورس کالا خانه مدیران شهرداری در سال‌های مختلف بوده که در مجتمع مسکونی اُپال منطقه ۲ قرار دارند. (کالاخبر)

عرضه این املاک شفافیت اقتصاد و بورس کشور را بیشتر می‌کند و در نهایت نقدینگی جدید به بازار سرمایه وارد می‌شود.

۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸
کد خبر: 33109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha