موج سوم کرونا در آمریکا شروع شد

ام‌اس‌ان‌بی‌سی نیوز اعلام کرد آمریکا وارد موج سوم همه‌گیری کرونا شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد،  شبکه تلویزیونی ام اس ان بی سی نیوز اعلام کرد در حالی که ۱۸ روز مانده به زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مانده است، با توجه به تشدید آمار مبتلایان به کرونا در موج سوم کرونا قرار دارد.

شبکه ام اس ان بی سی نیوز افزود روز جمعه ۶۸ هزار مورد جدید ابتلا به کرونا در سراسر آمریکا تأیید شد. از جولای تاکنون هرگز تعداد مبتلایان به کرونا در یک روز در آمریکا تا این حد بالا نبوده است.  

اکنون سیاستمداران آمریکا در هر بخشی می‌پذیرند که ما در مواجهه با کرونا اشتباه کرده‌ایم و عملکرد خوبی نداشته‌ایم.

وی افزود موج دوم کرونا در آمریکا زمانی شروع شد که دولت ترامپ و جمهوری‌خواهان وابسته به وی در مناطق مختلف با نادیده گرفتن مقررات و محدودیت‌های اعلام شده توسط مرکز کنترل بیماری‌ها دستور بازگشایی کسب‌وکارهای مختلف را صادر کردند.

در این دوره شاهد تشدید موارد ابتلا به کرونا بود و این امر هم ناشی از انکار واقعیات توسط مسئولان در بخش‌های مختلف بود. در این دوره نتیجه سیاست‌های دولت ترامپ به جان باختن ۱۰۰ هزار نفر از شهروندان آمریکا منجر شد. همه کشورها در طول دوره شیوع کرونا شاهد دو بار تشدید موارد ابتلا بوده‌اند، اما آمریکا شاهد سه بار تشدید موارد ابتلا به کرونا بوده است. اکنون که آمریکا وارد موج سوم شیوع کرونا شده است رئیس‌جمهور و جمهوری خواهان به طور عمد خواهان جان‌باختن تعداد بیشتری از شهروندان آمریکا هستند.

ترامپ در این شرایط تجمع تبلیغاتی خود را در فلوریدا برگزار کرد و خطاب به شهروندان سالمند آمریکا گفت که شما صرفاً برای تأمین منافع دیگران ماسک می‌زنید. وی خطاب به حامیانش گفت ما به پایان تونل نزدیک شده‌ایم. کریس کریستی فرماندار سابق نیوجرسی و از حامیان ترامپ که پیش از این به کرونا مبتلا شده و هفت روز در شرایط بسیار بحرانی در بیمارستان بستری شده است اخیراً در مصاحبه‌ای گفت اظهارات سابق وی مبنی بر این که نباید از ماسک استفاده بشود اشتباه بوده است.

۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳
کد خبر: 3309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha