کشتی ایران در شوک سه شکست سنگین به آمریکایی‌ها / منتظر انتقام قاسم‌پور باشیم؟

۲ مدال نقره و ۱ مدال برنز حاصل کار نمایندگان کشورمان در مسابقات چهار وزن نخست رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان در صربستان بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، مسابقات چهار وزن نخست رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان روزهای ۲۴ و ۲۵ شهریورماه در شهر بلگراد صربستان برگزار شد که در پایان محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم، حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم به مدال نقره و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند.

نتایج کشتی گیران کشورمان به شرح زیر است:

در وزن ۷۹ محمد نخودی در دور نخست در یک کشتی نفس گیر با نتیجه ۷ بر ۶ مقابل یاکوب شیخ جمال کشتی گیر روسی الاصل از رومانی به پیروزی رسید. وی در دور بعد با نتیجه ۱۰ بر صفر دولگون آلتانزول از مغولستان را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر ۵ بکزاد عبدالرحمن اف دارنده مدال برنز المپیک و جهان از ازبکستان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. نخودی در این مرحله با نتیجه ۵ بر ۴ از سد واسیل میخایلوف از اوکراین گذشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه ۴ بر ۲ مغلوب جردن باروز قهرمان المپیک و جهان از آمریکا شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۸۶ کیلوگرم حسن یزدانی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر مقابل ایوان ایچیزلی از مولداوی به برتری دست یافت. وی در دور سوم و مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۱ بر صفر سباستین جزیرزانسکی از لهستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. یزدانی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر بوریس ماکویف دارنده مدال نقره جهان از اسلواکی را از پیش برداشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار پایانی با نتیجه ۷ بر ۱ مغلوب دیوید تیلور قهرمان المپیک و جهان از آمریکا شد و صاحب مدال نقره شد.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم امیرحسین زارع پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۳ بر صفر مقابل ژی وی دنگ دارنده مدال نقره و برنز جهان از چین پیروز شد. وی در دور سوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۰ بر صفر الکساندر خوتسیانیوسکی دارنده مدال برنز جهان از اوکراین را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. زارع در این دیدار با نتیجه ۴ بر ۲ مغلوب طاها آکگول قهرمان جهان و المپیک از ترکیه شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار آمارور دسی از کانادا را با نتیجه ۸ بر صفر مغلوب کرد و به مدال برنز دست یافت.

در وزن ۷۰ کیلوگرم امیرمحمد یزدانی سر وزن نرسید و از دور رقابت ها کنار رفت.

رده بندی انفرادی اوزان فوق به شرح زیر است:
۷۰ کیلوگرم: ۱- تایشی ناریکانی (ژاپن) ۲- زاین رترفورد (آمریکا) ۳- ارنظر آکماتالیف (قرقیزستان) و زورابی یاکوبیشویلی (گرجستان)
۷۹ کیلوگرم: ۱- جردن باروز (آمریکا) ۲- محمد نخودی (ایران) ۳- ارسلان بوداژاپوف (قرقیزستان) و واسیل میخایلوف (اوکراین)
۸۶ کیلوگرم: ۱- دیوید تیلور (آمریکا) ۲- حسن یزدانی (ایران) ۳- بوریس ماکویف (اسلواکی) و عظمت دولتبیکوف (قزاقستان)
۱۲۵ کیلوگرم: ۱- طاها آکگول (ترکیه) ۲- لخاگواگرل مونختور (مغولستان) ۳- امیرحسین زارع (ایران) و گنو پتریاشویلی (گرجستان)

در پایان مسابقات چهار وزن نخست تیم آمریکا با ۷۸ امتیاز در جایگاه نخست قرار دارد، تیم ایران با ۵۵ امتیاز دوم است و تیم های گرجستان، ژاپن و ترکیه به ترتیب با ۳۸، ۳۳ و ۳۱ امتیاز در جایگاه سوم تا پنجم قرار دارند.

فرداشب و در رقابت های رده بندی و فینال سه وزن دوم یونس امامی در وزن ۷۴ کیلوگرم برای کسب مدال برنز و کامران قاسم پور در وزن ۹۲ کیلوگرم برای کسب مدال طلا به مصاف حریفان خود می روند.
همچنین رقابت های مقدماتی اوزان ۶۱، ۶۵ و ۹۷ کیلوگرم از ساعت ۱۳ فردا (شنبه) برگزار می شود و رضا اطری، رحمان عموزاد و محمدحسین محمدیان به مصاف رقبای خود می روند.

۲۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۵
کد خبر: 33067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha