چه زنانی وفادارتر هستند؟ / خصوصیات خاص دختران وفادار!   

وفاداری به معنای صداقت، تعهد، درستی و صمیمیت دررابطه ‌ی دوستی، زناشویی، جامعه و خدمت به مردم است. در این مقاله می خواهیم به بررسی وفاداری و نشانه ‌های آن در همسر، نشانه های زن وفادار بپردازیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛ بیشتر روابط امروزه نه به‌ دلیل نبودن عشق بلکه به‌ دلیل ناتوانی فرد در وفادار ماندن و وفاداری به تعهدی که با شریک ‌زندگی خود قائل شده‌ اند، دوام ندارد بنابراین وفاداری از پایه های اصلی روابط خصوصا روابط زناشویی محسوب می‌ شود.

این یک واقعیت شناخته شده است که خیانت و عدم تعهد یکی از مهمترین دلایل جدا شدن زوجین است.

ضربه خوردن از کسی که عاشقانه آن ‌را دوست دارید از دلخراش ‌ترین و مخرب‌ ترین تجارب افراد در زندگی هستند که ممکن است باورها و عقاید افراد را تغییر دهند و باعث عدم اعتماد آن ‌ها شود.

اما به معنای بردگی نیز نیست، شما می‌توانید یک همسر وفادار باشید و به تمام وظایف خود عمل کنید، تعهد و صداقت داشته باشید بدون اینکه برده‌ کسی شوید

درحقیقت هنگامی ‌که بشری در اضای شخص، شغل و هرچیز ممکن دیگر قربانی شود و روح، شخصیت، علایق و استعدادهای آن نادیده گرفته شود لغت وفاداری مخدوش و در معرض سوء استفاده قرار می‌ گیرد.

وفاداری تنها از لحاظ جنسی نسبت به همسر خود نیست بلکه همسر وفادار یعنی کسی که بتوان به او اعتماد و تکیه کرد کرد و با او آسوده خاطر بود

یعنی باور و یقین داشتن نسبت به شخصیت، قابلیت، توانایی، صداقت و باثباتی همسر، یعنی احترام و اهمیت داشتن علایق و عقاید یکدیگر.

همسر وفادار

یک همسر وفادار درجهت درک طرف مقابل و رفع مشکلات و هرچه بهترکردن رابطه تلاش می ‌کند و حقوق برابری قائل است.

و درنهایت با اهمیت داشتن و انجام تمام این ‌کار ها در ابراز و نشان دادن عشق و محبت خود نسبت به شریک زندگی ‌اش کوتاهی نمی‌ کند.

وابستگی به معنای اتصال عاطفی، نوعی احساس مجذوب شدن به کسی یا چیزی که اگر نباشد ممکن است آسیب جدی به فرد وارد کند. در مقاله ” آسیب های وابستگی عاطفی ” به نکاتی در مورد وابستگی به همسر پرداختیم که بهتون پیشنهاد می کنیم حتما مطالعه کنید

زنان وفادار چه ویژگی ‌هایی دارند؟

وفاداری یکی از مهم ‌ترین موارد برای تحسین شخصیت یک انسان است، همینطور وفاداری یک زن از اصلی ترین شاخصه‌ های شخصیتی واجب برای حفظ شأن، مقام و منزلت زن و پیشگیری از نگاه ابزارگرانه در بین جوامع مختلف است.

ایجاد این تفکر غم‌ انگیزکه: عشق واقعی وجود ندارد و عهد با خود برسر اینکه هرگز دوباره عشق را باور نکنند، درمردانی که در رابطه‌ با زنانی با عدم وفاداری وارد شدند و قربانی این سرنوشت غم ‌انگیز شده‌ اند، به شدت مشاهده می‌ شود که این اتفاق آثار مخربی به همراه دارد.

در ادامه به بررسی ویژگی های زنان وفادار می ‌پردازیم:

اشتیاق زیاد برای مصاحبت و وقت گذراندن

او هرگز از کنارشما بودن و وقت گذراندن با شما خسته نمی‌شود و مصاحبت با شما برایش دلچسب است.

داشتن اعتماد و تسلی خاطر

اعتماد داشتن یعنی اینکه حتی احتمال تخطی و خیانت شریک زندگی‌ اش را هم نمی ‌دهد و از او آسوده خاطر است، با او آرامش می ‌گیرد

تمرکز بالا برروی رابطه

در جهت هرچه بهتر کردن شرایط تلاش می‌کند، رابطه‌ی خود را در اولویت قرار می‌دهدو برایش ارزش قائل است

صداقت داشتن

اهمیت به خواسته‌ ها، علایق، عقاید طرف مقابل

احترام قائل بودن

برای همسر خود ارزش قائل است و بدی ‌ها و نقص‌ های آن‌ را در مقابل دیگران بیان نمی‌ کند

زنان وفادار چه ویژگی هایی دارند

همراه ‌بودن در غم ‌ها حتی بدترین لحظات و شادی‌ ها

یک همراه همیشگی است، در هر شرایطی تلاش می ‌کند از عواطف همسر خود محافظت کند و سعی در راهنمایی‌ کردن و بهتر کردن اوضاع می ‌کند چرا که نگران همسر خود است.

نگرانی و توجه به سلامتی طرف مقابل

متعهد و ثابت قدم در جهت حل مشکلات و پایداری رابطه با اولین مشکلات پاپس نمی‌ کشد و برای حفظ رابطه تلاش می‌ کند.

بیان احساسات و دغدغه ها و برقراری رابطه‌ ی عاطفی

نترسیدن از ابراز محبت جسمی و عدم وجود مشکل عاطفی در رابطه‌ی جنسی

یقین داشتن و باور طرف مقابل

توانایی‌ ها و قابلیت‌ های شریک زندگی ‌اش را باور دارد و او را برای رسیدن به اهداف یاری می‌ کند و به او حسادت نمی‌ کند یا مانع راه موفقیتش نمی ‌شود.

رازداری

حریمی را مشخص می‌ کند و سعی در حفظ آن دارد، رازداری می‌ کند و حرف‌ های مختص آن حریم را به اطرافیان یا والدین خود نمی ‌گوید.

لازم به ذکر است که وجود تمام این خصایص علاوه بر زن در مرد نیز لازم، ضروری و بسیار مهم است، مردان نیز همین وظایف را درمقابل همسر خود دارند و همانند زن باید تلاش ‌کنند تا فضای امنی درخانواده ایجاد کنند. مطالعه مقاله “روانشناسی شخصیت زنان” را پیشنهاد می کنیم.

طلاق یکی از معضلات اساسی است که جوامع بسیاری با آن روبرو می شوند. افرادی هستند که بدون در نظر گرفتن مشکلات طلاق به موفقیت پس از طلاق فکر می ‌کنند در مقاله ” مشاوره پس از طلاق ” توضیحی در مورد مشاوره های پس از طلاق دادیم که حتما باید بدانید

وفاداری از مهم ‌ترین موارد لازمه چه در زن و چه در مرد است.

درآخر، ارتباط و تعامل از نیازهای دیرینه و نهادینه شده درفطرت آدمی است که انسان‌ها از دیرینه در تلاش برای برقراری آن هستند. روابط درزندگی انسان ‌ها از مهم‌ ترین، اساسی‌ ترین و ضروری ‌ترین مسائل هستند به‌ طوری که یکی از ارکان زندگی را تشکیل می ‌دهند و درسلامت‌ روان افراد نیز بسیار حائز اهمیت‌ اند.

اگر افراد به اهمیت آن آگاهی نداشته باشند و برای برقراری ارتباط سالم تلاش نکنند و موارد مهم از قبیل همین وفاداری را رعایت نکنند ممکن است ضربه‌ های مخرب و جبران‌ ناپذیری که تبعات منفی به ‌دنبال دارد، بر روان خود واردکنند و آینده ‌ی خود را تحت الشعاع قرار دهند.

ممکن است هیچگاه موفق به‌ برقراری رابطه ‌ای با عشق و اعتماد نشوند چرا که قدرت بالای این موضوع قادر به تغییر عقاید و باورها نسبت به زندگی و مسائل عاشقانه است از طرفی با توجه به عدالت حاکم و قانون طبیعت، هرعملی دارای عکس ‌العملی است، فردی که خودش اهل خیانت باشد جز خیانت نسیبش نمی ‌شود.

۲۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۸
کد خبر: 33054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha